שיטות טבעיות להתגברות על בחילות לקראת לידה

    עפר גדנקן No Comments on שיטות טבעיות להתגברות על בחילות לקראת לידה

    נשים רבות חוות בחילות לקראת לידה, יש שיסבלו מהן יותר, אחרות כמעט שלא יחושו בהן בכלל. אמנם לא ברור מדוע הן מתרחשות, אבל יש שלל שיטות טבעיות להתמודדות איתן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחילות בוקר הן הסימן הראשון, המדובר והמוכר ביותר לקראת לידה. על אף שבכלל לא ברור מדוע הן מופיעות או מדוע ישנן נשים שסובלות מהן בצורה קשה בעוד שאצל אחרות הן חולפות בקלילות, או שלא מופיעות בכלל.

    בחילות בוקר מורגשת בסביבות השבוע הרביעי, ואצל מרבית הנשים הן נעלמות לאחר השבוע ה-12, אך ישנם מקרים שבהם הבחילות ימשיכו עד הלידה. הן יכולות להופיע מיד אחרי הקימה מהמיטה ולהתפוגג במהירות, אך יש נשים שעלולות לסבול מהן למשך כל היום.

    הנה כמה שיטות, טיפים ועצות שיעזרו להתמודד עם בחילות והקאות לקראת לידה:

    לאכול על הבוקר: לאכול משהו קטן, ועדיף שזה יהיה מזון יבש ועשיר בפחמימות, כמו טוסט, עוגייה או קרקר. מזונות נוספים שכדאי לנסות לאכול: קורנפלקס עם חלב, מלפפון וגבינה, פסטה, אורז או פירה, קרקרים עם יוגורט, פרי ושקדים, בייגלה עם גבינה, טוסט עם אבוקדו ולימון, ביצה קשה ופריכיות אורז.

    שינויים בהרגלי תזונה: עדיף לאכול ארוחות קטנות, לעיתים תכופות, כדי לא להעמיס על הקיבה. כמו כן, מומלץ להימנע ממזון מטוגן, מזון שומני או מתובל מאוד, מאלכוהול ומקפאין, וכן ממזון מעובד (מתועש).

    הימנעות מחשיפה לריחות: לאתר אילו ריחות עלולים לעורר בחילה, לאוורר היטב את הבית, לוותר על שימוש במרככי כביסה בעלי ריח או להשתמש במרככים ללא בישום.

    מנוחה: חוסר בשעות שינה, עייפות ומתח עלולים לעורר ולהגביר בחילות, לכן חשוב להקפיד על שעות השינה בלילה ולנוח במהלך היום.

    שתיית מים: שתיית מים לפני ואחרי האכילה עשויה למנוע בחילות והקאות. כדאי ללגום בלגימות קטנות, מים חמימים או קרים מאד, מה שנעים יותר.

    נשימות עמוקות: יעזרו להירגע, להפחית מתח וגם להסיח את הדעת מהבחילות.

    פעילות גופנית: גם זו יכולה להיות הסחת דעת מתחושות של בחילה ושל צורך להקיא.

    ג’ינג’ר (זנגוויל): שורש שעשיר באבץ והשימוש בו הוכח כמקל על בחילות וכמפחית הקאות.

    לימון: חמיצות מפחיתה הקאות ומקלה על בחילות

    תוספי תזונה או ויטמין 6 B: האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה המליץ על ויטמין 6B במינון של 25 מ"ג כל 8 שעות כיעיל לבחילות בוקר. ניתן לשקול להוסיף את הויטמין המצוי בתוספי תזונה או תרופות.

    התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.



    0 תגובות