בית שמש: העמותה טוענת לפערים בדברי היועמ"ש

    אבי רבינא No Comments on בית שמש: העמותה טוענת לפערים בדברי היועמ"ש

    עמותת "שקופית" הגישה לביהמ"ש עתירה על ניגוד עניינים בכך שסגן ומ"מ רה"ע משה שטרית מחזיק את תיק התרבות, ובמקביל משמש חבר דירקטוריון ומורשה חתימה ברשת המתנסי"ם של העיר | העירייה הודיעה שבית המשפט מחק את העתירה כי לא היה מקום להגשתה, אך ב"שקופית" טוענים שסיבת המחיקה היא שהעירייה נכנעה לעמדת משרד המשפטים | כל הפרטים

    עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמותת "שקופית"  הפועלת לשקיפות השלטון בביתר שמש, הגישה לבית המשפט עתירה על כך שסגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית, מסיעת הליכוד המחזיק את תיק התרבות בעירייה, ובמקביל משמש כחבר דירקטוריון ומורשה חתימה ברשת המתנסי"ם של העיר, דבר המהווה ניגוד עניינים לטענתם.

    היום, הוציאה דוברות עיריית בית שמש הודעה כי עתירת עמותת שקופית בנושא ניגוד העניינים בעירייה נמחקה מכיוון שלא היה מקום להגשתה, אך בעמותת שקופית טוענים שהעתירה נמחקה משום שהעירייה נכנעה לעמדת משרד המשפטים.

    הודעת עיריית בית שמש: "בעקבות תגובה שהוגשה מטעם היועץ המשפטי לעיריית בית שמש עו"ד מיקי גסטווירט על ידי משרד עורכי הדין שרקון, בן עמי, אשר ושות’ לעתירה הנמהרת של שקופית הטוענת לניגוד עניינים אודות מינויו של מ"מ וסגן ראש העיר משה שטרית, מצא בית המשפט לנכון למחוק את העתירה בנושא וטען כי אין מקום לעתירה זו בשלב הנוכחי" נאמר בהודעת העירייה.

    היועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטווירט הגיב ואמר: "שמח על החלטת בית המשפט אשר קיבל את עמדתנו כי לא היה כל מקום להגשת העתירה שכן העירייה פעלה ופועלת באופן שקוף ועל פי דין".

    אך כאמור, בעמותה טוענים שהעירייה לא ממש מדייקת בנתונים בלשון המעטה. להלן טענתם:

    "לפני זמן קצר דוברות העירייה פרסמה כי העתירה בנושא ניגוד העניינים של חבר מועצת העיר משה שטרית נמחקה ולא היה מקום להגשתה. לאור הטעיית העירייה ומחלקת הדוברות, אין מנוס מלהביא את תמונת הדברים לאשורם. המטרה הושגה: העירייה קיבלה את מרות הוועדה למניעת ניגודי עניינים במשרד המשפטים" אומרים בעמותה.

    "תנועת שקופית, פנתה ליוע"מ מיקי גסטווירט כבר לפני למעלה משנה ביום 25/04/2021 בנושא ניגוד העניינים של חבר מועצת העיר משה שטרית. אולם, באורח פלא העירייה לא פנתה לוועדה למניעת ניגודי עניינים להסדיר את הנושא אף נכון להיום עד כמה שידוע לתנועה, ולפעול בהתאם להנחיותיה".

    "לאור התנהלות העירייה, התנועה הגישה עתירה שנמחקה בעקבות פיטורי משה שטרית על ידי ראש העיר. אך עם חזרתו לקואליציה, העתירה הוגשה שוב, והעירייה ביקשה סוף סוף לפנות לוועדה למניעת ניגודי עניינים ולקבל את מרותה ובהתאם למחוק את העתירה".

    "בית המשפט החליט למחוק את העתירה לאור הסכמת העירייה לקבל את מרות הוועדה. מן החובה לציין, כי ככל והעירייה לא תפעל כדין ותפנה לוועדה, התנועה תשקול להגיש את העתירה בפעם השלישית" מסכמים בעמותה.

    העמותה מציגה כהוכחה לטענתה, כי בפרוטוקול של ישיבת מליאת מועצת העיר ביום ה 22\01\26, מופיע, שהיועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטווירט, אמר שבמינוי של שטרית ישנה בעיה לפי הוועדה לניגוד עניינים במשרד המשפטים:

    גורמים בתנועת "שקופית" שוחחו עם "קול חי" ועדכנו כי הם פנו לדובר עיריית בית שמש בבקשה לתקן את ההכחשה המגמתית. ובאם זה לא יתוקן, "נשקול לתבוע לשון הרע" הם אומרים ל"קול חי".

     

     



    0 תגובות