הפיגוע הרצחני באלעד: מרדף אחרי המחבלים; העיר חזרה לשגרה כואבת

    חדשות קול חי No Comments on הפיגוע הרצחני באלעד: מרדף אחרי המחבלים; העיר חזרה לשגרה כואבת

    במהלך הלילה טופלו שני תושבי אלעד שהותקפו בידי מחבלים רצחניים בפיגוע הקטלני בעיר אלעד במסגרתו נרצחו שלושה יהודים הי"ד | כוחות הביטחון והשב"כ מנהלים מרדף אחרי המחבלים, תושבי אזור ג'נין | כוחות משטרה רבים מפטרלים בעיר אלעד והלימודים יתקיימו כרגיל | כל הפרטים והדיווחים

    צילום: צילום: אלן מלכה
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלם וזעזוע אמש בעיר אלעד, כאשר שני מחבלים אכזריים פתחו במסע רצחני בתוך העיר, וגבו את חייהם של שלושה יהודים, כאשר שניים מתוכם הם תושבי העיר.
    המצוד אחר המחבלים נמשך כל העת על ידי כוחות משטרה, יחד עם יחידות מיוחדות, ובשיתוף השב"כ תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגים.

    במהלך הלילה הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הנרצחים הקדושים הי"ד: יונתן חבקוק, בן 44, תושב העיר. אב לחמישה ילדים. בועז גול. בן 49, אף הוא תושב העיר, שהותיר אחריו חמישה ילדים. ההרוג השלישי הוא: אורן בן יפתח בן 35, תושב העיר לוד, אב לשישה ילדים. שישה עשר ילדים, הפכו ליתומים בערב אחד.

    המשטרה פרסמה את שמותיהם ותמונותיהם של שני המחבלים, תושבי אזור ג'נין החשודים בביצוע הפיגוע באלעד. בנוסף, המשטרה מבקשת מהאזרחים לדווח על כל חשד או מידע הנוגע למקום הימצאם. בשלב זה הנחת המוצא של המשטרה היא כי המחבלים לא הצליחו לחצות את הגדר אל ערי יהודה ושומרון ושטחי הרשות הפלסטינית.

    המבוקשים המחבלים

    מדוברות המשטרה, מחוז מרכז נמסר כי המשטרה בשת"פ השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות, מבצעים החל מאמש פעילות מוגברת באזור אלעד, תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגים שברשותה, על מנת לעצור 2 תושבי אזור ג'נין החשודים בביצוע הפיגוע באלעד, בו נרצחו 3 ונפגעו 3 נוספים.

    שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע באלעד, אשר נמלטו מהזירה הם: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 . צבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. השניים תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג’נין.

    בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עדיין נאבקים על חייהם של שני הפצועים. מבית החולים נמסר כי הפצוע בן 38 נותח במהלך הלילה והועבר להתאוששות, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. הפצוע הנוסף בשנות ה-70 לחייו, אף הוא, מצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו. פצוע שלישי מאושפז במצב קשה.

    עוד דווח כי במהלך הלילה הגיעו עוד חמישה נפגעים קלים. מתוכם ארבעה נפגעי חרדה, ואחד שנפגע בידו מרסיסי זכוכית. החמישה טופלו ושוחררו לביתם.

    מעיריית אלעד נמסר הבוקר, כי הלימודים בכל מוסדות העיר יתקיימו היום כסדרם. בעיר נוכחים עשרות שוטרים וצוותי בטחון במטרה להגביר את תחושת הבטחון בקרב התושבים. עוד הוסיפו בעירייה: "אנא, נהגו בזהירות, ודווחו למשטרה במוקד 100 על כל תנועה חשודה".

    על רקע הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ הנחה להאריך את הסגר בעזה ויהודה ושומרון, עד יום ראשון. מדובר בסגר, שהוטל לקראת יום הזיכרון והחל ביום שלישי היה צפוי להסתיים הלילה. כאמור בתום הערכת מצב יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ, וראש אמ"ן הסגר יוארך עד לראשון.

    ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אמש בתום הערכת מצב כי "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנו נשים את ידינו על המחבלים והם ישלמו את המחיר".

    שר החוץ יאיר לפיד אמר גם כן: "לא ניכנע לטרור, ולא ניתן למחבלים להפחיד אותנו. כוחות הביטחון ישיגו את הרוצחים ואת שולחיהם וימצו איתם את הדין".

    מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, גינה בחריפות את הפיגוע ואמר: "זאת הייתה מתקפה אכזרית שכוונה נגד גברים ונשים חפים מפשע, ליבנו עם משפחות הקורבנות, ואנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו נשארים בקשר קרוב עם חברינו ושותפינו הישראלים , ועומדים לצידם בתקיפות נוכח המתקפה הפרועה".

    יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינה אף הוא את הפיגוע והזהיר, כי רצח יהודים ופלסטינים, עלול להוביל להידרדרות המצב.

    החל מאמש פועל מוקד מידע מאויש למשפחות העיר, על ידי השירות הפסיכולוגי החינוכי ומחלקת הרווחה. עמותת עזר מציון פתחה גם היא אמש קו חירום לסיוע נפשי בעקבות הפיגוע באלעד. לדבריהם, במהלך הלילה הוצף קו החירום במאות פניות של אזרחים שהתמודדו עם חרדות ולחץ נפשי בעקבות הפיגוע.

    מספרי הטלפון סיוע לילדים בחרדה: 03-9078145. מוקד מידע כללי: 03-7478842 03-7478862. קו הייעוץ והסיוע של עזר מציון: 1800-808-100

    מוקדי סיוע ותמיכה נפשית של קופות החולים: לאומית- 073-2800539, מאוחדת- *3833, כללית- 03-7472010, מכבי- 03-5143831.



    0 תגובות