הסוף לפגיעה בעוברי אורח; מצלמות יתעדו את פעולות מכתזיות המשטרה

    איתי גדסי No Comments on הסוף לפגיעה בעוברי אורח; מצלמות יתעדו את פעולות מכתזיות המשטרה

    ועדת השרים לחקיקה אישרה להמשיך את הליך החקיקה של הצעת החוק אותה יוזם ח"כ אורי מקלב מבקשת לתעד את עבודת המשטרה באזורי מגורים, שמירת התיעוד למשך תקופה והנגשתו לציבור

    מכתזי"ת צילום: Revkin Fenton/Flash90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי מקלב מחייבת את משטרת ישראל לתעד את פעילות המכוניות להתזת מים (מכתזיות), זאת לאחר מקרים רבים בהם עוברי אורח תמימים נפגעו כתוצאה מהפעלת המכתזיות שלא על פי הנהלים.

    הצעת החוק אותה יזם ח"כ אורי מקלב מבקשת לקבוע כי בכל פעולת מכתזית משטרתית יתועד פעילותה בכדי לבחון את התנהלות השוטרים. יצויין כי למרות שנהלי המשטרה מסדירים את הפעלת המכת"זית, באופן מידתי כדי לא לפגוע בחפים מפשע, מתלונות רבות שהגיעו אל לשכת ח"כ אורי מקלב עולה שבמקרים רבים השוטרים לא פועלים בהתאם לנהלים ופוגעים פגיעה קשה ובלתי מידתית במפגינים ובעוברי אורח בלתי מעורבים שעברו לתומם ברחוב, ובמקרים רבים אף בקשישים וילדים – בניגוד לנוהל המשטרתי.

    בנוסף, במקרים רבים המשטרה משתמשת בנוזל עם ריח רע, 'בואש', שמותז בניגוד להנחיות גם לעבר בתים וחצרות, כאשר הריח נותר באוויר במשך ימים רבים ופוגע באלפי תושבים חפים מפשע. הצעת חוק זו מבקשת לקבוע בחוק שבכל הפעלת מכת"זית, תופעל באופן אוטומטי מצלמת וידאו שתתעד את פעולת ההתזה. זאת בכדי שאדם שטוען שהוא ניזוק מהפעלת

    המכת"זית, יוכל לדרוש מהמשטרה את צילום הווידאו, כך שבמקרה בו המשטרה לא פעלה כדין, יהיה ניתן להגיש תלונה למח"ש וכן תביעת נזיקין לבית המשפט. מדובר בהצעת חוק חשובה מאין כמותה לאור התנהלות המשטרה ואליה הצטרפו חברי כנסת רבים וכאמור אושרה הבוקר להמשיך הליכי החקיקה בכנסת.



    0 תגובות