לראשונה מזה 24 שנים: מועצה מקומית חדשה בשומרון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה מזה 24 שנים: מועצה מקומית חדשה בשומרון

    אלוף הפיקוד באישור שר הבטחון בני גנץ, ושרת הפנים איילת שקד חתם על הצו לאיחוד הישובים עץ אפרים ושערי תקווה והפיכתם למועצה מקומית חדשה ביו"ש: "שער השומרון"

    צילום: מועצה אזורית שומרון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה מזה 24 שנים הוקמה מועצה מקומית חדשה ביו"ש. אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס חתם אמש (שני) באישור שר הבטחון בני גנץ, על צו להקמת רשות מקומית חדשה בשומרון שתקרא: "שער השומרון". המועצה החדשה מורכבת מהישובים עץ אפרים ושערי תקווה שהיו שייכים עד היום למועצה אזורית שומרון ולאחר המלצת וועדת הגבולות של משרד הפנים וחתימת שרת הפנים איילת שקד על המלצה לשר הבטחון, כעת לאחר ששר הבטחון בני גנץ אישר את המתווה, אלוף פיקוד מרכז חתם על הצו לאיחוד הישובים עץ אפרים ושערי תקווה ואלו יהפכו למועצה מקומית אחת.

    מזה כ-7 שנים מקדמת המועצה האזורית שומרון בהובלתו של ראש המועצה יוסי דגן את הפיכת שערי תקווה ועץ אפרים לרשות מקומית עצמאית וחזקה. הפעם האחרונה שבה הוקמה מועצה מקומית ביו"ש הייתה בשנת 1998 כאשר הוקמה מועצה מקומית בית אל. מועצת בית אל הוקמה בעקבות הבטחה של נתניהו לרחבעם זאבי והרב בני אלון אז ראשי תנועת מולדת, כחלק מעסקה למען ההתיישבות, בתמורה להצבעה בעד התקציב דאז.

    מועצה אזורית שומרון והעומד בראשה, יוסי דגן קידמו יחד עם וועדי הישובים עץ אפרים ושערי תקווה את הקמת הרשות מקומית "שער השומרון" מתוך הנסיון במקומות אחרים ביו"ש.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על ההחלטה ואמר כי "מדובר בצעד שיחזק בצורה אסטרטגית ומשמעותית את כלל ההתיישבות בשומרון ויתן מענה מוניציפלי של רמת חיים והשקעות ברמה גבוהה בהרבה יותר לטובת התושבות והתושבים. הקמת מועצה מקומית עצמאית היא מהלך הסטורי ואסטרטגי לקידום ההתיישבות. כך למדתי ממורי ורבי, מייסד ההתיישבות בשומרון וראש המועצה לשעבר בני קצובר שתמיד היה דוחף לשחרר ישובים שגדלו, ולהפוך אותם למרכזים עירוניים גדולים, הדרך למליון יהודים בשומרון היא יותר ישובים, האחזויות, חוות שמתפרשות על השטח וישובים גדולים שיהפכו למרכזים עירוניים גדולים ויביאו את המסות. הנסיון מוכיח כי איחוד רשויות והקמת מועצות מקומיות ביו"ש תורם לצמיחה, כפי שקרה בעיר אריאל שהייתה ישוב של המועצה האזורית שומרון ולאחר הפיכתה למועצה מקומית, גדלה הקימה אוניברסיטה ואף הפכה לעיר מרכזית ותוססת".

    שר הפנים הקודם אריה דרעי חתם על הקמת מועצה מקומית עץ אפרים – אלקנה – שערי תקווה ולבקשתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן התכנסה ועדת הגבולות והחליטה להמליץ על הקמת מועצה מקומית עץ אפרים-שערי תקווה.

    ראש מועצת שומרון דגן הודה לשר הבטחון בני גנץ, לשרת הפנים איילת שקד, לשר הפנים הקודם אריה דרעי לוועד המקומי שערי תקוה בראשותה של ליאורה טושינסקי ולוועד המקומי עץ אפרים בראשותו של יעקב חרמון.



    0 תגובות