מרכנתיל: ציפייה להמשך עליית הריבית ; שוק העבודה במגמה חיובית

    עפר גדנקן No Comments on מרכנתיל: ציפייה להמשך עליית הריבית ; שוק העבודה במגמה חיובית

    מנהל הנוסטרו בבנק מרכנתיל, רועי לקסר, פרסם את הסקירה השבועית בצל האירועים המקומיים והעולמיים. לפי הסקירה, בישראל מרגישים את המגמות העולמיות, אך עדיין המדדים מניבים תשואות יתר ביחס למדדי המניות בארה"ב ובאירופה. לקסר מתייחס בסקירתו, בין היתר, לריבית בנק ישראל שצפויה להמשיך להיות במגמת עלייה ולהשפיע על תחומי ההשקעות והאשראי.

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדי שבוע מפרסם מנהל הנוסטרו בבנק מרכנתיל, רועי לקסר, את הסקירה הכלכלית המקיפה על ישראל והעולם. בסקירתו השבוע הוא התייחס להמשך עליות הריבית הצפויות בשנה הקרובה, המשפיעות על תחומים רבים – מהשקעות ועד אשראי. תחום הדיור, כמו גם תחומים רבים נוספים, מושפעים באופן ישיר מגובה הריביות, וכן החלטת משקיעים על אפיקי השקעה משתנים בין סביבת ריבית נמוכה לריבית גבוהה.

    כל זה עשוי ליצור "תנועת מלקחיים" כלכלית לרוכשי הדירות, כאשר מצד אחד המחירים ממשיכים לעלות וגם הריבית, מה שהופך את רכישת הדירות לעול כלכלי כבד וכמעט בלתי אפשרי עבור רבים. עם זאת, דווקא עזיבה של משקיעים בשל סביבת הריבית הגבוהה עשויה לצנן ביקושים ולהרגיע מעט את השוק הסוער.

    לפי הסקירה, ישיבת הריבית הבאה של בנק ישראל תתקיים ב – 23.05, והשוק מתמחר העלאת ריבית וודאית (אולי אפילו של 0.4%). כמו כן, לפי השווקים בארץ, הריבית צפויה לעלות בכל אחת מישיבות הריבית של בנק ישראל עד סוף השנה. שווקי האג"ח מתמחרים ריבית לשנה בעוד שנה של 2.2%.

    הסקירה מתייחסת בין היתר גם לשוק העבודה בישראל שממשיך להראות ביצועים יפים עם רמות אבטלה בשפל היסטורי ועלייה בשכר הממוצע.

    אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור בסקירה זו משקף את דעותיהם והערכותיהם של עורכי הסקירה למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, סקירה זו אינה מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

     



    0 תגובות