"תלותיות חירות ומה שביניהן": פרשת בהר \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on "תלותיות חירות ומה שביניהן": פרשת בהר \\ הרב אריאל שחר

    במה מתייחדת מצוות שמיטה ומה הקשר שלה לכל המצוות שבתורה | "מחשבת הפרשה" עם הרב אריאל שחר

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מה ענין שמיטה אצל הר סיני והלא כל המצות נאמרו מסיני אלא מה שמיטה נאמרו כללותיה ופרטותיה מסיני אף כלם נאמרו כללותיהן ודקדוקיהן מסיני" התשובה צריכה ביאור מה הריבוי ששאר מצוות התורה ניתנו מסיני? הלא הקב"ה נתן את התורה ומה ענין שמיטה שניתנה בסיני לשאר המצוות ?

    מצוות שמיטה היא מצווה על דרך חיים, בציווי התורה "בחריש ובקציר תשבות" אנו מצווים במצוות שב ואל תעשה על חיי הנפש, לדעת להעריך את ערך החיים העצמי כחיים מנוצלים ליראת ואהבת ה' ולהתנתק מחיי המעשה הגשמיים. כך מצוות השמיטה מבטאת בצורה הברורה והחד משמעית, כי לא נבראנו לצורך קיומנו בעולם הזה אלא לצורך קיומנו בעולם הבא, אחת לשבע שנים אנו נוטשים את עבודת האדמה וחיים חיי תורה ומצוות ללא כל קשר לאדמה ולעבודתה למרות המסירות הרבה שהאדם התמסר אליה ונהפך לתלותי בה.

    כשם ש"כללויתה ופרטותיה מסיני" כשם שרוח מצוות השמיטה היא אמונה, עזיבת חיי חומר וקיום חיים רוחניים, כך גם רוח כלל מצוות התורה להביא אותנו לחיבור לחיי רוח וקיום תורה ומצוות מתוך עזיבת הגשמיות וכשם שבמצוות השמיטה הקשר בין הציווי המעשי והחוקי לבין רוח החוק המשמעות והתוצאה של המצווה כמו גם מטרת הציווי ברורים, כמו כן גם שאר תרי"ג מצוות אמורים להוות בעבורנו השפעה על תרבות החיים ועל ההבנה מה הם חיי חירות ורוח ולא חיי תלותיות בגשמיות ובעבודת האדמה.

    קיום המצוות אמור לבנות בנו עולם שלם של חיי חירות, עשיית המצווה איננה רק עשייה גרידא אלא חיבור ובניית עולם חדש שהאדם צריך לחיות בו, מי שחי כך מוצא את עצמו משתחרר בנקל מתלותיות בחפצים ומקומות גשמיים וכך גם חייו קלים ודינמים יותר.

    אם האדם מרגיש חיבור או התמכרות למשהו מסוים סימן שחסר לו בעולמו הפנימי הרוחני, אפשרי לו לאדם להתנתק ממוגבלות וכבלי כבדות החומר, על ידי קיום התורה והמצוות בדרך הנכונה.



    0 תגובות