ח"כ מתן כהנא: "עשינו הכל כדי שכל החוגגים יחזרו הביתה בשלום"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ מתן כהנא: "עשינו הכל כדי שכל החוגגים יחזרו הביתה בשלום"

    ח"כ מתן כהנא בהצהרה לקראת ההילולה במירון: "עשינו הכי טוב כדי שכל החוגגים יחזרו הביתה בשלום; יש מיעוט קטנטן שעושה כל שביכולתו כדי להרוס לכלל עם ישראל את השמחה. המשטרה נערכת לקראתם. בואו לא ניתן לקומץ להשחיר את פניהם של רבבות אזרחים נהדרים שיבואו לחגוג במירון"

    מתן כהנא צילום: פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ מתן כהנא, האמון על ההילולה במירון, קיים הבוקר (שני) סיור בהר מירון לקראת ההילולה. בתחילת הסיור נשא חה"כ כהנא דברים.

    חה"כ כהנא: "בעוד יומיים תתקיים בעז"ה הילולת מירון. אנחנו מקיימים השנה את ההילולה תחת הצל של האסון הכבד שפקד את המדינה שנה שעברה בו נספו 45 אנשים. בחודשים האחרונים עשינו הכי טוב שאנחנו יודעים כדי שהשנה כל החוגגים יחזרו הביתה בשלום וכל מי שחפץ בכך יוכל להגיע לחגוג באופן הקרוב ביותר למסורת הנהוגה. מתווה ההילולה נשען על העקרונות אותן התוותה וועדת החקירה לאסון.

    "המתווה תוכנן ע"י טובי אנשי המקצוע, בשיתוף כלל גופי הביטחון וההצלה, תחת אישורים של מהנדס בטיחות ובתיאום כלל הגורמים להם יש חזקה של שנים רבות של חגיגות ל"ג בעומר במירון.

    "מדינת ישראל השקיעה סכום ענק על מנת להתמודד עם כשלי הבטיחות שנבעו מתשתיות שהוזנחו שנים רבות ומבניה בלתי חוקית שהיתה כאן לאורך השנים. מיטב גורמי המקצוע נשכרו כדי להפיק אירוע שבעז"ה יהיה מוצלח ושמח.

    "האירוע השנה עולה כ-60 מש"ח. פי ארבע ממה שהיה מקובל עד כה. את הסכום הזה המדינה משקיעה כדי לאפשר לציבור הרחב להגיע, להינות ולחזור הביתה בשלום.

    "מטבע הדברים, השנה ההילולה תראה אחרת. לא כל אחד יוכל לחגוג בדיוק כפי שהיה חולם. עקרון העל של המתווה הוא פיזור העומסים מרגעי שיא בודדים שהביאו לצפיפות מסוכנת, להגעה של קהל בצורה מבוקרת לאורך כל שעות יום ההילולה.

    "בכל ההכנות להילולה השיקולים שנלקחו ע"י הממונה, כוחות הביטחון והמארגנים היו שיקולים מקצועיים בלבד, שנועדו לשרת את המטרות שהגדרנו (בטיחות והנאת החוגגים).

    "הצלחת ההילולה תלויה בעיקר במידת שיתוף הפעולה של הקהל עם הנחיות המארגנים וכוחות הביטחון. לשמחתי אני שומע עוד ועוד רבנים, אדמו"רים, ראשי ישיבות ומנהיגים , קוראים לקהל שלהם להשמע להנחיות. זה ממש בדמינו.

    "חשוב מאוד שאנשים יגיעו למירון בשעות המיועדות להם וחשוב לא פחות שיעזבו בסוף הזמן המוקצב. כל מי שישאר מעבר לשעות ראוי שידע שהוא פוגע באחיו שמחכים לתורם להכנס.

    "לצערי יש מיעוט קטנטן שעושה כל שביכולתו כדי להרוס לכלל עם ישראל את השמחה. המיעוט הזה במשך ימים מבצע פעולות וונדליסטיות להרס התשתיות וכן מתכנן לנסות ולהפריע גם בעת ההילולה. – המשטרה נערכת לקראתם. לכולנו אני אומר, בואו לא ניתן לקומץ להשחיר את פניהם של רבבות אזרחים נהדרים שיבואו לחגוג במירון.

    "אני מבקש להודות לממונה על ההילולה שאמר "הנני" ונעתר לבקשתי לבוא ולארגן את האירוע, ולהודות לשאר העוסקים במלאכה שקצרה היריעה מלמנותם כעת.

    "יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל שההילולה תעבור בשלום והמוני בית ישראל שיגיעו השבוע למירון יחזרו לביתם בשלום אחרי שנהנו מהשהות שלהם במירון".



    0 תגובות