מנהל מקהלת בויאן בריאיון לבנצי ליזרוביץ' | צפו בתיעוד מהחזרות של התזמורת

    אתר קול חי No Comments on מנהל מקהלת בויאן בריאיון לבנצי ליזרוביץ' | צפו בתיעוד מהחזרות של התזמורת

    המנצח ומנהל מקהלת באיאן ר' דוד ברים בראיון לכתבנו בנצי ליזרוביץ' על הרגשות לקראת ההילולה במירון ובעיקר לאחר האסון הכבד אשתקד | תיעודים מהחזרות של התזמורת אמש לקראת ההדלקה הערב | צפו

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב(ליל חמישי) מעט לאחר תפילת ערבית יינתן האות, וחגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב ייפתחו בהדלקה של כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א. אני מנסה לשבת ולשוחח עם הרה"ח ר' דוד ברים מי שאחראי על התזמורת ומקהלת החסידות והוא המנצח על המקהלה. ימים עמוסים מאד לפניו, ואעפ"כ הוא מוצא את הזמן לראיון, ראיון מלא רגש על כל מה שעומד מאחורי הדקות שמתום תפילת ערבית ועד לאחר ההדלקה.

    השנה לאחר האסון הנורא במירון שפקד את העם היהודי כולו הכל יהיה שונה. בכל שנה משתתפים בהדלקה של האדמו"ר מבאיאן עשרות אלפים , חשמל באויר והשנה ההגבלות על כמות המשתתפים והשהייה בהר שינו אצל כולם וגם אצלינו בחסידות את הארוע כולו.

    video
    play-sharp-fill

    כמה שנים אתה מנצח במקהלה?

    ר' דוד ברים: ב"ה אני זוכה לשיר ולנצח על המקהלה בהדלקה המרכזית על גג הציון הקדוש כבר מעל 16 שנה, לכבוד הרשב"י זיע"א , ואני תפילה לה' שיעזור לי הלאה.

    יש שירים קבועים, שירי כיסופים ששרים לפני ההדלקה, תוכל לפרט?

    זה מנהג של כ 20 שנה, בגלל גודל הזמן ואנשים באים להתפלל, לבקש, לבכות ולפעול ישועות, כל
    אחד עם ה"פעקלע" שלו, שמתחילים את המעמד לפני ההדלקה בשירי התעוררות וכיסופים, ניגוני קודש אך ורק שיסודתם וייחוסם לצדיקי הדורות הבעש"ט ותלמידיו הקד' זיע"א.
    אלו שירים שמעוררים את הלב והנשמה , ואכן לא נדיר בכלל לראות אנשים עומדים בדביקות נפלאה ועיניהם זולגות דמעות שליש, מתחטאים מבקשים ופועלים ישועות.

    video
    play-sharp-fill

    תן לנו קצת רקע על הניגונים המושרים לפני ההדלקה.

    ברשימת הניגונים, ניגון ד' בבות, להרב בעל התניא. ניגון קה אכסוף לרבי אהרן הגדול מקרלין, ניגוני קודש. אח"כ עוברים לניגון המיוחס להרה"ק ר' ישראל מרוז'ין זצוק"ל זיע"א שקנה את זכות הדלקת המדורה על גג הציון לדורות.

    יש אח"כ את הניגון הנפלא שהתקבל בכל תפוצות ישראל "יראה אל עבדיך" לחן של הרה"ח ר' אלעזר אהרן ברים שיחי'.
    לאחר הניגונים הללו ניתן האות ואז כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א עולה עם האבוקה בידו למקום ההדלקה ,והקצב של התזמורת משנה כיוון , ומכאן ואילך זה מחזה מדהים ומפעים. מי שלא רואה את זה בעינו קשה לתאר בהמחשה. כל הקהל על הפרנצ'ס פשוט קופץ, החשמל באויר. והמעניין שכל המגזרים מתחברים לזה. זה לא רק חסידי באיאן אלא כלל ישראל באים מתחברים, מתפללים ומתרגשים יחד.

    video
    play-sharp-fill

    ר' דוד ברים מספר לנו: "ידוע הסיפור שחסיד מא"י בא לרוזי'ן לרבו, הריז'ינער ביקש ממנו שיתאר לו את ל"ג בעומר במירון. ענה החסיד – בפנים המערה יום כפור, בחצר המערה שמחת תורה. הריזינער מאד נהנה מההגדרה וביקש ממנו לחזור שוב עליו." במעמד ההדלקה ,אפשר לומר ששני המצבים האלה מתמזגים יחד – גילו ברעדה. אפשר להרגיש ממש ששערי רחמים וישועה פתוחים, והציבור הענק בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א נמצאים באטמוספירה אחרת.

    שתף אותנו בחברי המקהלה והתזמורת.

    מקהלת באיאן מורכבת מכ 10 אברכים, ואיתם השנה יהיה בעל המנגן והרגש הנודע ר' יעקב דסקל שיחי'. אני יחד עם המקהלה מרגישים בכובד ראש ובאחריות גדולה. עוברים על כל פרט ופרט מהניגונים (מה שנקרא ליינאפ) ממש ברמת דיוק של דקות. אנחנו בתחילת השבוע התכנסנו לחזרה אחרונה (כמובן בוואקלי) וגם פעמים שלפני כן , תמיד יש מה לחזור ולתקן. אנו מתפללים לסייעתא דשמיא בזכות הציבור הגדול ובזכות הרשב"י זיע"א. על הקלידים מנגן ר' שייע ברים (מ"אורות באנד") מוסיקאי מוכשר מאד, חסיד באיאן, ואיתו נגן הקלרינט ר' אברהם בלטי (שהעניק לקראת ל"ג בעומר ריאיון מיוחד לאתר 'קול חי') וגם נגן סקסופון בהרכב משתנה.

    איך ההכנות השנה ,ההרגשה בצל האסון הכבד שפקד את העם כולו אשתקד?

    מבחינת המוסיקה והשירים ההיערכות כמעט כמו בכל שנה, הרגשות מאוד מעורבים ולא פשוטים, הצל של 45 קדושים שעלו בסערה השמימה בשנה שעברה באמצע ההילולא הגדולה רובץ על כולם. מצד שני תודה לה' שעוד שנה אנחנו זוכים לעלות לציון הקדוש של הרשב"י זיע"א במירון, ולהיות בין מובילי השמחה לכבוד התנא האלוקי.

    מובא בספה"ק שהשמחה אצל הרשב"י במירון בלג בעומר, היא מעל הטבע, וברגע של העלאת האבוקה השמחה פורצת גבולות ועוטפת את כולם, רבי שמעון לכל.
    ההכנות המעשיות לגמרי שונות, אנחנו עכשיו כבר אחרי הבאלאנס על ההגברה והחזרה הגנרלית, כל הגישה לגג הציון הק' ובימת התזמורת מאוד מאובטחת, אין אפשרות לנוע חופשי במירון, הכל לפי התקנות שהמשטרה, פרוייקטור מירון הוציאו במיוחד לשנה זו, להבטחת ההילולא בעז"ה.

    בתחום השירה, קיבלנו הוראה להיות מאוד קשובים למצב הנתון בשטח ולקצר במידת הצורך, כדי למנוע לחץ או בלגן. ההוראות הכלליות בחסידות להישמע אבסולוטית להוראות כוחות הבטחון ככל שיהיו.

    השנה השטח ריק מטריבונות כל  הציבור יעמוד וירקוד על מפלס 0, כמו גם הגבלת מספר המשתתפים שתהיה כ15-20% מבכל שנה, תחושות לא קלות שיש הרבה מאוד אנשים ששנים רבות עושים הכל להשתתף בהדלקה המרכזית במירון שע"י הרבי מבאיאן שליט"א, לא יזכו השנה להשתתף פיזית, אנו מרגישים כסוג של שליחי ציבור לכולם, ומקווים שנזכה לעורר ולרגש כל אחד בכל מקום שהוא ולפעול ישועות.
    שינוי נוסף השנה שיוסיף נופך מיוחד לאירוע ההדלקה, שאירוע החלאקה של מאות ילדים בלע"ה שכל שנה נערכת בנפרד בבוקר יום לג בעומר, ישולב בתוך אירוע ההדלקה.

    מעשית הייתי שליח מצווה של כמה וכמה אנשים שביקשו לשלוח איתי קוויטלאך, בגדים ושמן זית, לצקת ולהוסיף על עמוד ההדלקה, שמחתי ומרגיש זכות גדולה בזה.

    video
    play-sharp-fill

    הרבי שליט"א ביקש להדליק בעצמו לפני תפילת מעריב בליל לג בעומר, 45 נרות נשמה, לזכר קדושי מירון, לומר כמה פרקי תהילים וקדיש לע"נ הטהורה, בזמן הדלקת הנרות והזכרת שמותיהם ביקש הרבי שליט"א שהמקהלה תשיר שיר מיוחד בהרכב ווקאלי, בגלל שעדיין לפני מעריב של לג בעומר.

    כאן המקום להודות ל'קול חי' על העברת השידור מההדלקה המרכזית כשהשנה הרבה שלא יגיעו יוכלו להאזין דרככם.

    כולנו תפילה שזכותו של רשב"י יעמוד לכולם, וכמו שאמר רשב"י בעצמו יכול אני לפטור את העולם כולו. שנזכה לישועות גדולות. אמן.



    0 תגובות