ללא אירועים חריגים: עשרות אלפים השתתפו בהילולא במירון

    איתי גדסי 1 Comment on ללא אירועים חריגים: עשרות אלפים השתתפו בהילולא במירון

    במהלך האירוע עצרו המשטרה והסדרנים מספר פעמים את כניסת הקהל להר בשל תפוסה מקסימלית למשך זמן מה. חלק מהעולים להר התלוננו על צפיפות, מחסור במים ובאזורים מוצלים ועל העובדה שישנם יותר שוטרים וסדרנים ממתפללים

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הילולת הרשב"י התקיימה אמש ובמהלך הלילה ללא אירועים חריגים, על פי הערכות עד כה השתתפו בהילולא כ-40 אלף איש. ההילולא נפתחה בהדלקה המסורתית של האדמו"ר מבויאן. במסגרת הפקת הלקחים מהאסון בשנה שעברה הגבילה המשטרה את כמות האנשים שיכולים להכנס להר בו זמנית ל-16 אלף איש. במהלך האירוע עצרו המשטרה והסדרנים מספר פעמים את כניסת הקהל להר בשל תפוסה מקסימלית למשך זמן מה.

    תיעוד: שמחת ל"ג בעומר ברחבי מירון | כל מוקדי השמחה

    חלק מהעולים להר התלוננו על צפיפות, מחסור במים ובאזורים מוצלים ועל העובדה שישנם יותר שוטרים וסדרנים ממתפללים. תלונות נשמעו גם כלפי המשטרה שמעכבת את העליה והכניסה להר גם לאלה שרכשו כרטיסים כנדרש. לפני שקיעת החמה נערך טקס אזכרה לארבעים וחמישה ההרוגים באסון מירון בשנה שעברה יחד עם משפחות ההרוגים.

    היועץ למגזר החרדי במשרד התחבורה, שלמה רוזנשטיין אמר לגדסי ופרידמן במהדורת הבוקר: "עד כה עלו להר מירון 40 אלף איש באוטובוסים. יש ויסות של קהל בשעות לחץ למנוע צפיפות , היו עצירות קטנות במהלך הלילה. מי שבדרכים צריך לקחת בחשבון שישנו ויסות בשעות לחץ ויצטרך להמתין עד שהלחץ בהר ישוחרר".

    סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא האחראי על ההילולא עדכן הבוקר בשעה 7:00: "סיימנו כעת הערכת מצב לקראת גלי החוגגים החדשים שצפויים להגיע במהלך היום. ב"ה עד כה ההילולה עברה בשלום. עשרות אלפי אנשים חגגו הלילה במירון את הילולת הרשב"י.

    "כלקח מהאסון הכבד שאירע במירון בשנה שעברה לקחנו הפעם מקדמי בטיחות משמעותיים כדי לוודא את בטיחות החוגגים. בשל עומס שנוצר בין השעות אחת לשלוש במקומות מסוימים בהר, ובעיקר כדי למנוע מצבים מסוכנים, נאלצנו לבצע תהליך וויסות שהוביל להמתנה ארוכה עבור חלק מהחוגגים. האירוע הזה טופל וכל מי שנאלץ להמתין, הגיע למירון.

    "חשוב לציין, שהאירוע עוד לא נגמר. אנו ממשיכים לפעול כדי שההילולה תמשיך להתקיים כסדרה וכדי לאפשר לכל מי שקנה כרטיסים להגיע למירון, לחגוג ולחזור הביתה בשלום. ל"ג בעומר שמח לכל עם ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "ללא אירועים חריגים" עלק
      חסמו את כל הציבור לא להגיע
      חסמו את כולם שעות בחניונים ויש המון שקנו כרטיסים ולא הגיעו זה היה הילולה לשוטרים שהם איבדו שליטה על המדינה ומראים שיש להם כח רק מול החרדים שסובלים ושותקים