"ממדים ללימודים": החוק של הקואליציה שמפלג את הליכוד

    איתי גדסי No Comments on "ממדים ללימודים": החוק של הקואליציה שמפלג את הליכוד

    הצעת החוק נועדה להעניק מלגת לימודים ללוחמים משוחררים בגובה 66%, ואילו נתניהו מתנה את תמיכתו בחוק בהעלאת המימון ל- 100%. מספר חברי כנסת מהליכוד קראו לתמוך בחוק

    צילום: Yonatahn Sindel/Flash90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתרחבת הביקורת בליכוד על החלטת יו"ר המפלגה בנימין נתניהו שלא לתמוך בהצעת החוק "ממדים ללימודים", שמקדמת הממשלה. בין חברי הכנסת בליכוד שיצאו נגד דעתו של נתניהו הם יואב גלנט, גילה גמליאל וניר ברקת.

    הצעת החוק נועדה להעניק מלגת לימודים ללוחמים משוחררים בגובה 66%, ואילו נתניהו מתנה את תמיכתו בחוק בהעלאת המימון ל- 100%.

    בליכוד הודיעו אתמול: "ראש הממשלה לשעבר נתניהו פנה לשר הביטחון גנץ כדי להעלות את המלגות ללוחמים מ-66% ל-100%. גנץ סירב. במקביל פנה גורם בכיר בקואליציה למנהל סיעות האופוזיציה ח״כ יריב לוין כדי לפתוח במו״מ על העלאת סכום התמיכה לחיילים, אך בעקבות אמירות של חברי כנסת בליכוד על תמיכה בחוק במתכונתו הנוכחית, הפסיקה הקואליציה את המשא ומתן להעלאת המלגות. לאור החלטת הקואליציה להפסיק את המו״מ עם הליכוד, ראש הממשלה לשעבר נתניהו יקיים דיון עם ראשי מפלגות האופוזיציה".

    ח״כ אופיר אקוניס אמר: "אין כל סיבה שסיעת הליכוד בכנסת לא תתמוך בחוק ״ממדים – ללימודים״, שהחל בעת כהונת ממשלות הליכוד. גיבוי לכוחותינו נדרש והכרחי, בין אם אנחנו בקואליציה, בין אם באופוזיציה ורבים מאוד מהם מצפים מאיתנו – ובצדק – לנהוג כך גם בהצבעות בכנסת".

    ח"כ ניר ברקת: "אני קורא ליו״ר הליכוד בנימין נתניהו להביא לאישור הסיעה את חוק ממדים ללימודים לקראת ההצבעה בכנסת. אין לי ספק שרוב מוחלט של חברי סיעת הליכוד יתמכו בהצעה חשובה זו. לוחמי צה״ל הם מעל כל מחלוקת פוליטית ועלינו לעשות הכל כדי להבטיח את הטוב ביותר לחיילינו".

    ח"כ מיקי זוהר הגיב: ,‏‎הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, אולי היחידה כיום במפה הפוליטית. הסיעה תקיים הצבעה בנושא חוק ממדים ללימודים – והחלטת הרוב תחייב את כולם. להערכתי רוב החברים ירצו לתמוך בחוק".

    ראשי הקואליציה, ראש הממשלה בנט והשרים גנץ ולפד הודיעו בתגובה: "ביום שני נביא למליאת הכנסת את חוק ״ממדים ללימודים״ של שר הביטחון להצבעה שמית. כל הלוחמים המשוחררים ובני משפחותיהם יוכלו לצפות בשידור חי בחברי הכנסת של הליכוד. אנחנו קוראים לחברי האופוזיציה, שימו את הפוליטיקה בצד, למען החיילים והחיילות שלנו".

    ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב בציניות: "ביום רביעי נביא למליאת הכנסת את החוק לאיסור החזרת גופות מחבלים להצבעה שמית. כל אזרחי ישראל יוכלו לצפות בשידור חי בחברי הכנסת של הקואליציה. אנחנו קוראים לחברי הקואליציה, שימו את הפוליטיקה בצד, למען החיילים והחיילות, האזרחים והאזרחיות שלנו".



    0 תגובות