משרד התחבורה מודיע: בשעה 23:00 תופסק פעילות האוטובוסים בדרך חזור

    איתי גדסי 1 Comment on משרד התחבורה מודיע: בשעה 23:00 תופסק פעילות האוטובוסים בדרך חזור

    השר לביטחון פנים תקף ברקע פריצת המחסומים במירון: "מדובר במיעוט חרדי קיצוני וחסר מעצורים, שקורא תיגר על החוק והסדר במדינת ישראל". שורה של נוסעים ששוחחו עם קול חי סיפרו על אטימות מוחלטת של המשטרה ומפיקי ההילולא

    מטה ההסברה הילולת רשב"י

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההכרזה על סיום ההילולא ובעקבות הפסקת פעילות קווי התחבורה הציבורית למירון- מטה ההסברה של מינהלת מירון מודיע על סיום פיזור המתפללים בתחבורה ציבורית הערב בשעה 23:00. "על מנת להימנע מעומסים, הציבור נקרא להקדים להגיע לטרמינלים ולא יאוחר משעה זו", נמסר.

    בשעות האחרונות החלו המונים להיכנס לציון הרשב"י במירון לאחר שמחסומי המשטרה והחברה המארגנת את ההילולה קרסו מההמונים שביקשו להיכנס למתחם.

    פרויקטור מירון, תא"ל במיל' צביקי טסלר הודיע מצידו על סיום ההילולה. בהודעה שפרסם נאמר: "בעקבות חבלה מכוונת בתשתיות הבטיחות במתחם הוחלט על עצירת התחבורה וסיום ניהול ההילולה במתכונתה הנוכחית, למעט השוהים בחניונים עין הוזים ואליפלט אשר ימשיכו למירון", כך לשון הודעת המטה.

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב התייחס לפריצת המחסומים בשעות האחרונות ותקף: "לאחר היום והלילה הראשונים בהילולה במירון, שעברו בהצלחה וללא אירועים מיוחדים, הגיעו היום להר קבוצות של חרדים סיקריקים קיצוניים, התנהגו באלימות ובפראות, חיבלו בתשתיות שהוקמו במקום וסיכנו את הבטיחות והביטחון של הנוכחים שהגיעו לחגוג את האירוע.

    לדבריו "מדובר במיעוט חרדי קיצוני וחסר מעצורים, שקורא תיגר על החוק והסדר במדינת ישראל, מתנהג באלימות ופוגע לא רק בקיומו של אירוע רוחני-דתי, אלא גם בעשרות אלפי אזרחים ואזרחיות שמבקשים לחגוג אותו.

    "בעקבות אירועים אלו, החליטו הגורמים האחראיים במקום מטעם המדינה לסיים את ההילולה, ואני מגבה אותם לחלוטין בשל כך. משטרת ישראל תמשיך לפעול באחריות ובמקצועיות כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של הנוכחים בהר".

    מתפללים רבים שעלו מירונה קבלו בשיחות עם 'קול חי' על התנהלות המשטרה, לדבריהם, המשטרה מעכבת כניסת אנשים להר, ורבים נאלצים להמתין זמן רב במחסומים ובחניונים בלי מזון ושתיה.

    יוסף גלאס, יו"ר ארגון 'לב לרפואה' שוחח עם בצלאל קאהן במשדר הערב: "יצאתי מאשדוד בשעה 12 בצהריים, הגענו לחניון אליקים בשעה 2 ועשרים, היו שם כבר חמישה אוטובוסים והורו לנו להמתין. השירותים היו במרחק של עשר דקות הליכה, והביאו לנו מים שכבר היו חמים".

    הוא המשיך וסיפר על החוויה המפוקפקת: "באו עשרה שוטרים והתחילו לריב עם אנשים שרקדו ועשו מדורה בחניון, השוטר הביא מטף לכבות את השריפה בפניהם של החוגגים, מעשה מסוכן מאוד. פתאום שיחררו כמה אוטובוסים, אבל עצרו את התנועה לעוד שלוש שעות בחניון. מאוחר יותר השוטרים הורו לנהג לצאת, הוא שאל לאן, צעקו לו שוב שפשוט יצא – בלי להסביר לאן".

    לדבריו "אתה קונה כרטיסים, עושה בדיוק מה שביקשו ובסוף חוזר הביתה בלי שנתנו לך להגיע לרשב"י".

    בתוך כך, באיחוד הצלה מעדכנים כי צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו עד כה סיוע ראשוני (מאמש ועד לשעה 20:20) סיוע רפואי ל-87 איש שנזקקו לסיוע רפואי ראשוני במבצע אבטחת שלומם של רבבות העולים לתפילה בציונו של הרשב"י במירון.

    מדובר במקרים של חבלות ופציעות, כוויות קלות, בעיות נשימה, ומקרים רפואיים נוספים. מרבית הפצועים קיבלו מענה וחבישה ראשונית בזירה נזקקו לפינוי לבתי חולים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה מי זה הבר ללא לב הזה,שקורא להם מיעוט חרדי ללא מעצורים❓❓❓עכשיו הוא יקבל בראש מהסדר העולמי החולני החדש שלא הצליח לעמוד במשימה❗❗❗