רגע לפני בג"ץ; פנייה לשר התקשורת: "חזור בך מביטול הקומה הכשרה"

    איתי גדסי No Comments on רגע לפני בג"ץ; פנייה לשר התקשורת: "חזור בך מביטול הקומה הכשרה"

    עו"ד אבי רימון במכתב התראה לשר התקשורת לפני עתירה לבג"ץ: "בטל את ההחלטותיך בנושא הטלפון הכשר המהוות כפייה חילונית על חצי מיליון איש"

    יועז הנדל צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיצוי הליכים: עו"ד אבי רימון מ'מטה המאבק ברפורמת הסלולר' פנה לשר התקשורת, יועז הנדל במכתב התראה לפני נקיטת הליכים בנושא הקומה הכשרה ודרש ממנו לבטל את ההחלטות ש"פוגעות בלמעלה מחצי מיליון איש ומהוות כפייה חילונית".

    "החלטתך מהווה פגיעה בלתי מידתית בחירות הציבורי החרדי ובחופש הדת ונעשתה ללא תשתית עובדתית ראויה, בחריגה חריפה מסמכות, תוך שקילת שיקולים זרים וללא הסמכה מפורשת בחקיקה", נכתב בפנייה.

    "רוב מכריע של ציבור צרכני הקו הכשר רואה באלמנטים שבוטלו על ידך כחשובים ביותר עבורו בהיבט של שמירה על חופש דתו, אורח חייו האמוני וזכותו לחינוך, והוא מתנגד באופן מובהק להחלטתך.

    "אין ולו נתון אמפירי אחד התומך בטיעונכם בנושא העדר תחרותיות או בעייתיות בתחום תמחיר שירות הקו הכשר או ציוד הקצה. המענה מצידכם לטענות הציבור התעלם ממכלול הנתונים שהוצגו בפניכם והוכיחו את ההפך הגמור".

    עוד כתב רימון: "החלטותיכם התקבלו ממניעים אידיאולוגים שהינם זרים לסמכות הנתונה בידכם, תוך כדי הסתייעות בשמועות ובעלילות בלתי בדוקות שהוכחו כמופרכות מיסודן. אין בידך הסמכות לפגוע בצורה זו בשירות הכשר.

    "שיקולכם הכלכליים הינם למראית עין, מנותקים מנתונים אמפיריים, והחלטותיכם נגועות בשיקולים זרים ופוגעות בחופש הדת ובאוטונומיה האישית והקהילתית של הציבור החרדי. ככל שלא תבוטלנה החלטותיכם בתוך 14 ימים, נעתור לבית המשפט לשם ביטול החלטותיכם", כתב רימון.

    עו"ד רימון פנה לשר התקשורת בשם "מטה מאבק כנגד רפורמת הקומה הכשרה", מאחוריו עומדים עו״ד נתן רוזנבלט, מגיש 'קול חי' אבי מימרן, ח״כ משה ארבל, מנכ"ל רשת דרכי יושר הרב יעקב (קובי) רוזנשטיין וח״כ ינון אזולאי.

    בתוך כך, "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" פרסמה בסוף השבוע הבהרה, בה נכתב כי הוועדה "מגנה ומוקיעה את כל האירועים בהם ננקטה אלימות פיסית או מילולית, לרבות הצקות והטרדות כנגד חנויות לממכר טלפונים סלולאריים ובעליהן".

    עוד הובהר כי "אין דרישה מצד הוועדה כי טלפונים כשרים ימכרו רק בחנויות המוכרות כשר. אולם מאחר שהתגלעה תופעה של זיופי חותמות הועדה, וכן לא מעטים רכשו טלפונים לא מאושרים בלי משים, התבקשה הועדה על ידי מספר רבני ערים ואנשי חינוך לציין לפני הציבור באמצעות תעודה מיוחדת, אלו מהחנויות מוכרות רק ציוד המאושר על ידי הועדה. אישור זה והתעודה ניתנים שלא כנגד תשלום אלא כנגד שיק בטחון להבטחת התחייבויות החנות".

    כמו כן, נכתב כי "ועדת הרבנים אינה נוטלת כל חלק בממכר ובשיווק מכשירי טלפון כשרים. עמדת הוועדה היא בעד ריבוי וגיוון של המכשירים הכשרים ותאשר כל דגם העומד בכללי הועדה. הועדה אינה נוטלת כספים בגין אישור הדגמים. הועדה מבקשת כי היבואנים יממנו את הוצאות הועדה בגין הדבקת ההולוגרמה המאשרת את המכשיר ככשר. עסקינן בסכומים של שקלים בודדים לכל מכשיר שאינם משפיעים על המחיר לצרכן.

    עוד נטען: "הטענות בדבר חסימות של משרדי ממשלה או חסימות שרירותיות של מספרי טלפון של עסקים הינן שקר וכזב. הוועדה מעולם לא הורתה על חסימת החיוג ממכשירים כשרים למספרי הממשלה.

    לסיום, נכתב: "בימים אלו אנו נלחמים בהחלטתו של שר התקשורת לבטל ללא כל סיבה מוצדקת את הקו והמכשיר הכשר וליצור בו פרצות קשות. מדובר בהחלטה אידיאולוגית המכוונת כנגד אורח החיים של רוב הציבור החרדי. הניסיון לייחס להחלטתו טעמים כלכליים הוא תעתוע שווא – מחירי הכשר הם הזולים מכל מסלול ומכשיר אחר. אנו רואים בדבר רדיפה על רקע דתי כפייה חילונית ופגיעה בזכויות הפרט של מי שבחר במסלול. זהו מאבק על הרשות החוקית, הדמוקרטית וההומנית הנתונה לכל אדם חרדי לעצב את חייו לפי אמונתו. תמיכתכם חשובה לנו".



    0 תגובות