רגע לפני ההכרעה בבג"ץ: עשרה חברי כנסת הגיעו לביקור בחומש

    נתי קאליש 1 Comment on רגע לפני ההכרעה בבג"ץ: עשרה חברי כנסת הגיעו לביקור בחומש

    הלחץ על הקואליציה גובר: 10 חברי כנסת של שדולת ארץ ישראל בראשות ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק עלו הבוקר יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לחומש ודרשו: לא לפנות את הישיבה | ביום חמישי הקרוב צפויה המדינה להשיב לבג"ץ בנושא חומש

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    4 ימים לפני העברת תשובת המדינה לבג"ץ בנושא חומש, עשרה חברי כנסת משדולת א״י מ 4 סיעות: ליכוד, ימינה, ציונות הדתית וש"ס בראשות ח״כ אורית סטרוק וח״כ יואב קיש בהם יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ עידית סילמן, ויו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ עלו לחומש יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון לדרוש שישיבת חומש לא תפונה, וכי תשובת המדינה תהיה בהתאם. חברי הכנסת בהם: יואב קיש, אורית סטרוק, עידית סילמן, יולי אדלשטיין, בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר, עמיחי שיקלי, יוסי טייב, אופיר סופר, ושמחה רוטמן. 

    ביום חמישי הקרוב צפויה המדינה להשיב לבג"ץ בנושא חומש, מה שמעורר מתיחות רבה. תשובה זו עלולה להיות הגורם שיביא לעקירת הישיבה או להשארתה במקום. העלייה מתקיימת גם על רקע העלאת חוק ביטול ההתנתקות ביום רביעי הקרוב בכנסת. את הסיור במקום הובילו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם שדולת ארץ ישראל הכנסת בראשותם של ח"כ יואב קיש (ליכוד) וח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית). במהלך הביקור פגשו חברי הכנסת את תלמידי הישיבה ואת ראש הישיבה הרב אלישמע כהן. 

    יוסי דגן: "פעם ראשונה בתולדות המדינה, שאחרי רצח המדינה נלחמת בקורבנות, בחבריו של הנרצח, במקום להילחם במי שרצח. הרדיפה כנגד הישיבה חייבת להיפסק. אנחנו מאוחדים בדרישה מהממשלה- הסירו את ידיכם מחלוצי ישיבת חומש, ובנו את הישוב הזה מחדש".

    חה"כ יואב קיש, יו"ר שדולת א"י אמר כי, "פינוי חומש הוא קו אדום. שדולת ארץ ישראל הגיעה הבוקר לחומש כדי לחזק את ידי המתיישבים החלוצים ולומר באופן ברור: פינוי חומש הוא התקפלות בפני הטרור. אסור לחזור על הטעות של ההתנתקות – ויתורים ונסיגות מחלישות את ביטחון ישראל".

    יו"ר הקואליציה הפורשת ח"כ עידית סילמן: "פגיעה בישיבה, בלומדי התורה , בזכרו של יהודה הי״ד ובהתיישבות – תהיה אסון לעם ישראל ונצחון נוסף לאויבינו שיודעים כנראה יותר טוב מאיתנו – התורה והארץ הם מקור הכוח של העם היהודי. אני מצפה שחברי בימינה לא יתנו יד לפינוי הישיבה ושינוי הסטטוס קוו בחומש, כפי שהתחייבו".

    יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "ממשלת ישראל איבדה את הרוב בציבור ובכנסת ואין לה הלגיטממיה לפנות את חומש ולפגוע בהתיישבות. הרוב בעם ישראל נמצא עם גיבורי חומש וביום רביעי הגיע הזמן שגם חברי הקואליציה יצביעו בעד עמדת הרוב לביטול את חוק ההתנתקות".

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סמוטריץ' וכל החברים מקוה שלמדנו את הלקח לא לעולם חוסן יש להסדיר הכל ומהר
      לקח ראשון כשתחזור לשלטון בההרה