עקב העלייה באינפלציה: בנק ישראל העלה את הריבית במשק ל 0.4%

    צבי טסלר No Comments on עקב העלייה באינפלציה: בנק ישראל העלה את הריבית במשק ל 0.4%

    בתום ישיבת הוועדה המוניטרית בבנק ישראל, הוחלט להעלות את הריבית ב-0.4 נקודות האחוז לרמה של 0.75% | העלאת הריבית באה בעקבות עלייה באינפלציה ולאחר עלייה נוספת בחודש הקודם

    נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום ישיבת הוועדה המוניטרית בבנק ישראל, הוחלט להעלות את הריבית במשק ב-0.4 נקודות האחוז מ 0.35% לרמה של 0.75%, וזאת לאחר העלאה נוספת בחודש שעבר.

    בדברי ההסבר להעלאה שבאה בניגוד לתחזיות הכלכלנים נאמר: "במשק הישראלי נמשכת פעילות כלכלית ברמה גבוהה. האינדיקטורים לפעילות במשק ממשיכים להעיד על רמה קרובה לפוטנציאל והשפעת המגפה על הכלכלה פחתה באופן משמעותי. עם זאת המלחמה באוקראינה וההאטה בפעילות הייצור בסין, מגבירים את לחצי האינפלציה ומובילים להאטה בקצב פעילות הכלכלה הגלובלית".

    "האינפלציה בישראל מצויה מעל הגבול העליון של היעד, ועומדת בשנים-עשר החודשים האחרונים על 4%. עם זאת היא ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מהאינפלציה במרבית המדינות המפותחות. הציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה מצויות בסביבת הגבול העליון של היעד. הציפיות לטווחים הארוכים ממשיכות להיות מעוגנות בתוך תחום היעד".

    בתוך כך, מאז החלטת המדיניות האחרונה השקל נחלש מול הדולר ב-4.6%, מול האירו ב-1.4% ובמונחי השער האפקטיבי ב-3%. הנתונים הכלכליים ממשיכים להצביע על פעילות איתנה, אף על פי שברבעון הראשון של 2022 התוצר התכווץ ביחס לרבעון הרביעי של 2021 ב-1.6% במונחים שנתיים, זאת לאחר זינוק של 15.6% ברבעון שלפניו.

    "במשק הישראלי נרשמת פעילות כלכלית איתנה, המלווה בשוק עבודה הדוק תוך עלייה בסביבת אינפלציה. לכן, הוועדה החליטה להמשיך בתהליך הדרגתי של העלאת הריבית. קצב העלאת הריבית ייקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות" אומרים בבנק ישראל.



    0 תגובות