- רדיו קול חי - -

"שמועה שהולך לקרות משהו בגזרת אורבך" | האזינו לפרשנים

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהדורת הבוקר שוחחו הפרשן הפוליטי של 'קול חי', איתי גדסי ופרשן כיכר השבת, ישי כהן על הפשרה שהושגה הלילה בכנסת בין הקואליציה לאופוזיציה סביב הצעת החוק "ממדים ללימודים".

גדסי: "ש"ס 'פודלים' של נתניהו שמטיל וטו מוחלט על שיתוף פעולה עם הקואליציה, אבל לעומת זאת ביהדות התורה היו שיחות הממשלה כמעט מההתחלה. הבוקר יעקב אשר מדבר על "שני מבוגרים אחראים" – גנץ ונתניהו. אם מחר תבוא הצעת חוק להקמת עיר חרדית חדשה, האם הם יתנגדו?"

ישי כהן: "יש איזו שמועה שהולך לקרות משהו ביממה או ביומיים הקרובים, בהקשר של אורבך. אני לא מצליח לאמת את הסיפור. אחד הח"כים ששאלתי כתב לי 'אתה לא מצפה שאומר לך את האמת'.

"אתמול אחרי הפרישה של גן צבי – ידענו שהסיכויים של אורבך לפרוש גברו משמעותית. גן צבי זה שתחזק את אורבך. ולגבי בן צבי – כולנו יודעים שזו לא תחושת מיצוי – במשך עשור הוא מלווה את בנט ושנה לאחר שבנט מגיע לתפקיד רה"מ וגן צבי ממונה לראש הסגל, הוא מגיע לתחושת מיצוי? זה זעם פנימי על ההליכה של בנט למרכז-שמאל. הוא החליט לברוח מהספינה לפני שהיא טובעת. מי שדיבר עם גן צבי לאחרונה אמר שהוא הצהיר שיברח כשיזהה שזה הולך להסתיים".

עוד הוסיף הפרשן ישי כהן: "אומר לי אתמול בכיר בימינה כי יום ירושלים יהיה הנקודה המשמעותית ביותר עבור הממשלה. אם יעברו את זה מול זועבי ורע"מ הם ימשכו גם עוד עשרה חודשים.

גדסי: "אורבך צריך טריגר. יום ירושלים יכול להיות כזה; בנט לא סומך על אחרים ועושה הכל באופן ישיר מול הח"כים".

כהן: "מלחמת ההישרדות של לפיד ובנט עולה לנו מאות מיליונים".