הכלכלן שלמה מעוז: "אסור לממשלה להוריד את מס הבלו על הדלק"

    אייל ראובן 3 Comment on הכלכלן שלמה מעוז: "אסור לממשלה להוריד את מס הבלו על הדלק"

    הכלכלן שלמה מעוז ב"מהדורת הבוקר": "אסור לממשלה להוריד את מס הבלו על הדלק, על המדינה תמיד לחסוך ליום סגריר. רק בזכות חיסכון הממשלה יכלה להזרים למשל עשרות מיליארדים בזמן הקורונה ולאושש אותו"

    צילום: Yossi Zeliger / Flash90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכלכלן שלמה מעוז שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) על התייקרות מחירי הדלק. "מחירי הנפט עלו ב-20 אחוז ולכן העלייה החדה גם במחירי הבנזין, הבשורה הפחות טובה שאתמול אירופה החליטה להטיל עיצומים עוד יותר כבדים על רוסיה ועד סוף השנה להפחית בצורה משמעותית את יבוא הנפט מרוסיה – מה שיגרור את המשך העלייה במחירי הנפט בשוק העולמי ולעלייה במחירי הבנזין בין היתר בישראל ובהמשך גם במחירי החשמל".

    לדברי מעוז: "במערב אירופה מיסי הדלק עוד יותר גבוהים. בישראל בשנים האחרונות מכל מאה שקל שילמת בין 62 ל-67 שקלים ועכשיו זה ירד ל-50. מה שאומר שהממשלה משכה את ידה מעט ממחיר הבנזין והיום רק מחצית מהמחיר הוא מיסים והשאר זה המחיר עצמו. יש ירידה משמעותית בחלקה של הממשלה במחיר".

    הוא הסביר: "הממשלה יכולה להפחית עוד יותר את מס ה'בלו' על הבנזין, אבל 'אסור' לה לעשות את זה. למרות עודף ההכנסות – כי אם פתאום יש איזו מלחמה או משבר גדול וצריך כסף. בזמן הקורונה ישראל הייתה אחת המעצמות בעולם שיכלה להזרים בין 180 ל-190 מיליארד שקל למשק שלא יתמוטט ולכן כולנו היום במצב סביר. אם היינו נוהגים בבזבוז ולא חוסכים ליום סגריר לא היינו יכולים להזרים כסף למשק. על המדינה תמיד לחסוך ליום סגריר".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      טיפש מטופש. שהמדינה תחסוך על חשבון האזרח הקטן… אולי עוד מעט נעשה מצ'ינג למדינה…

    2. 2

      המדינה צריכה מליארדים בשביל לחלק מליארדים לערבים כדי שיוכלו להקים ממשלה..

    3. 1

      אם היום הוא לא יום סגריר א מה הוא כן לא יום סגריר?