"הגנה על החיים היהודיים קריטית קודם כל עבור החברה האירופית"

    איתי גדסי No Comments on "הגנה על החיים היהודיים קריטית קודם כל עבור החברה האירופית"

    ושב מיוחד בנושא זכויות הדת עם בכירי מוסדות האיחוד האירופי האו"ם וגופים בינלאומיים אמר נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט כי 'קהילות מצליחות בעולם נוצרות ע"י אישים בעלי רוח ונפש" | אמש בדינר מיוחד הוענקו הפרסים היוקרתיים למנהיגות למצוינות ו'יקיר ועידת רבני אירופה' לשמונה רבנים ואישי ציבור

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'הזמנים הקשים והנוראים שעברו על האנושות כולה ועל העם היהודי ובמיוחד בשנים האחרונות הוכיחו לעולם כולו כי קהילות מצליחות בעולם נוצרות ע"י אישים בעלי רוח ונפש מנהיגים הפועלים ללא לאות למען אחרים במסירות נפש ולא ע"י בניינים פיזיים – כך אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה' רב ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט במושב מיוחד בנושא השחיטה הכשרה עם בכירי מוסדות האיחוד האירופי האו"ם וגופים בינלאומיים שהתקיים במסגרת הועידה הל"ב המתקיימת במינכן שבגרמניה. 

    'ראינו את הקהילות שלנו שכמעט התפוררו לאחר הקורונה ובעקבות המלחמה ולולי מנהיגותם של הרבנים ראשי הקהילות לא הייתה יכולה להיות להן תקומה. על המנהיגות האירופית לתת למנהיגות הרבנית את הכלים הדרושים לטפח להגן ולשמור על הקהילות ועל הזכויות הבסיסיות של העם היהודי. הצהרה על 'חופש דת' אינה יכולה 'לחנך' אותנו כיצד לשמור על מצוות הדת. רק האפשרות שלנו לשמור על מצוות הדת כהלכה המסורה לנו מדור דור היא חופש דת'. 

    במושב המיוחד אמרה סגנית נשיא הפרלמנט האירופי כי 'מוסדות האיחוד האירופי נוסדו כדי להגן ולשמור על אירופה מאוחדת וסובלנית ובמיוחד להגן בנחישות על זכויות המיעוטים. גב' ניקולה באר המשמשת בין השאר כשליחה מיוחדת למאבק באפליה דתית ובאנטישמיות אמרה כי חובתה של אירופה מוסדות האיחוד האירופי והעם כולו מוטלת האחריות הזו – טיפוח והגנה על החיים היהודיים באירופה הוא קריטי קודם עבור הקהילה האירופית. אסור לנו להשלים עם כל יוזמה נגד מצוות הדת של היהודים'. 

    מר דניאל הולטגן, דובר מועצת אירופה והנציג המיוחד של מועצת אירופה למאבק באנטישמיות ופשעים על רקע איבה ואי סובלנות דתית אמר במושב כי אירופה לצערנו הרב הופכת לחילונית הולכת וגוברת הנובעת מבורות. עלינו להתמודד עם הבורות הזו והאידיאולוגיה שנוצרה בעקבותיה נגד חופש הדת בדרך של חינוך ומלחמה עקבית ונחושה כדי לאפשר חיים יהודיים נורמטיביים'. המתאמת מטעם הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות ולקידום חיים יהודים באירופה מאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים גב' קתרינה פון שנירביין אמר אף היא כי חינוך הוא ללא ספק המפתח להגנה נוספת על שיטות דת באירופה. גב' פון שנרביין אמרה כי השחיטה הכשרה היא הומנית ביותר והעם היהודי תמיד היה מודאג מאוד מרווחת בעלי החיים. עלינו להסביר ולגרום לכך שאנשים צריכים להיות מודעים לכך".

    השליח המיוחד לנושא חופש הדת מטעם משרד זכויות האדם של האו"ם מר אחמד שהיד אמר כי 'לא דיי לדבר על זכויות דתיות – חופש הדת חייב לבטא את הזכויות הדתיות של הקהילות היהודיות ולהילחם למען הקהילה היהודית לבל ייפגעו זכויותיו'. דברים חמים על הגנת הזכויות הדתיות נשא סגן נשיאת הנציבות האירופית מר מרגריטיס שינאס.

    אתמול נמשכו הדיונים בועידה הל"ב בהשתתפות מאות הרבנים ששמעו שיעורים והרצאות והשתתפו בעשרות סדנאות מקצועיות. שיעור בנושא 'גדרי ספק פיקוח נפש בעקבות מגפת הקורונה' נשא ראש ישיבת חברון ונשיא עמית של בית המדרש לרבנים בברלין. הגאון רבי משה מרדכי פרבשטין אורח הכבוד של הועידה הגאון רבי אשר ווייס גאב"ד 'דרכי תורה' נשא שיעור מאלף בנושא: 'ידע מדעי ונאמנות הרופאים בהלכה'. בהתרגשות רבה קיבלו המשתתפים את פני הרב שלמה נח מנדל ראש קרן 'שמע ישראל' ונציג הועידה בקנדה שהחלים ברוך השם ממחלת הקורנה. בראש המושב השישי שבו התקיים השיעור  וראש ישיבת 'מרכז הרב' וחבר מועצת הרה"ר הגאון רבי יעקב שפירא על 'התמודדות ברגע המשבר'.

    יומה השני של הועידה ננעל בדינר חגיגי ל'משפחת רבני אירופה' שבמהלכו הוענקו הפרסים היוקרתיים למנהיגות למצוינות ו'יקיר ועידת רבני אירופה' וערב הצדעה לרבנים בקו החזית.

    לאחר המשא המרכזי של נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט נשא דברים אורח הכבוד סגן יו"ר הכנסת ח"כ הרב יעקב אשר – 'יהדות התורה' שהביא מסר חשוב לרבנים ממרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין לחיזוק קהילות הקודש באירופה. הרב אשר אמר כי 'כשליח ציבור של היהדות הנאמנה בארץ הקודש אני עומד נפעם לנוכח ההתכנסות הזו שכל מטרתה היא: יתגדל ויתקדש שמיא רבה. 

    "מי שמכיר לעומק את פעילותכם ומי שנמצא כאן ושומע את השיח בין הרבנים יודע שאין כאן שררה וכבוד. אני מרגיש את גודל המשא שאתם נושאים על כתפיכם, את ההקרבה שלכם ושל בני משפחותיכם, ואת מסירות הנפש שלכם עבור כל יהודי בקהילותיכם, שלפעמים זה עד כדי סכנת חיים בחלק מהמקומות. אתם המחסום האנושי והאחרון לבלימת ההתבוללות, אתם אלה שנושאים על כתפיכם את האחריות על מאות אלפי נשמות יהודיות".

    "הרב והרבנית משמשים כאב וכאם כדמות הלכתית חינוכית ומוסרית ולא פעם אף בתמיכה פיזית ונפשית לכל יהודי באשר הוא, אתם מעניקים להם את החוסן להישאר יהודי ולהתחזק ביהדותם. ההתבוללות היא אסון לעם היהודי ואתם המחסום האנושי והאחרון לבלימת ההתבוללות, אתם אלה שנושאים על כתפיכם את האחריות על מאות אלפי נשמות יהודיות. אני מבטיחכם נאמנה כי אנו חברי הכנסת נעשה ככל יכולתנו לעמוד לימין הועידה הקהילות והרה"ר בכל סיוע שיידרש ולבלום כל רפורמה מסוכנת". 

    לאחר קטעי נגינה ערבים של בהפקה מרהיבה עם אמן הרגש הר"ר שלומי גרטנר ותזמורת 'מנגנים' הוענקו הפרסים. פרס ע"ש הרב אליהו טואף הוענק ע"י נציג חבר הנאמנים של הועידה לרבה של רומא סגן נשיא הועידה הרב שמואל די סייני. לאחר מכן הוענקו פרסי 'מתנאל' למצויינות ולפיתוח הקהילה לשנת תשפ"ב לשלושת הרבנים הנבחרים שעלו לשלב הגמר בהגשת תוכניות עבודה במסגרת התוכנית 'העתודה הרבנית של אירופה' של 'ועידת רבני אירופה' שפתחה באחרונה מחזור ב' של התוכנית המוצלחת. הזוכים הם: הרב דניאל בריז'נר רבה של מינס בבלארוס. הרב דניאל אשכנזי רבה של ברצלונה ספרד והרב אבינועם ציטרון רב קהילת ליברפול.

    במהלך הערב הגאלה החגיגי לקול תשואות ממושכות של מאות המשתתפים הוענקו תעודות הוקרה לרבנים העומדים בקו החזית. הקהל כולו נעמד על רגליו והריע למקבלי התעודות שפועלים רבות עבור הפליטים היהודים מאוקראינה. מקבלי התעודות: הרב מרדכי שודריך רבה של פולין. רבה של אודסה וסגן יו"ר הועדה המתמדת הרה"ג רבי שלמה בקשט. הרב רפאל קרוסקל מנכ"ל מוסדות 'תקוה' אודסה ורב קהילת החרדים 'אגודת ישראל' במולדובה הרה"ג רבי פנחס זלצמן.

    לאחר דברי מבוא של המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה העניק הגאון רבי משה לבל את תעודת 'יקיר ועידת רבני אירופה' לאישים מרכזיים שפעלו ופועלים במסירות למען הועידה ומטרותיה. את האות היוקרתי קיבלו; הרב אברהם גולדמן לציון פועלו בוועדה המתמדת יובל שנים. הרב ישראל פרידמן – נציג גדולי ישראל בועדה המתמדת השם לילות כימים למען הועידה למען רבניה ולמען מטרותיה. הרב יחיאל וסרמן – על פועלו כראש מערך לשירותים רוחניים בתפוצות ולמר אלכס שפירא – יו"ר ומייסד ארגון 'נצח' על פועלו למען הקהילות באירופה.

    היום תינעל הועידה בדיונים ושיעורים ופאנל שאלות ותשובות עם חברי בית הדין הגדול של ועידת רבני אירופה בבית הקהילה היהודית במינכן. בטרם צאתם יפקדו הרבנים את אתר מחנה הריכוז דכאו שם יתקיים עצרת זיכרון עם שר הפנים של בוואריה רבה של מינכן ונשיאת הקהילה היהודית.

     

    צילומים: אלי איטקין



    0 תגובות