ועדת השרים אישרה: חברות התעופה יחויבו לספק מענה מהיר לביטול כרטיס

    צבי טסלר No Comments on ועדת השרים אישרה: חברות התעופה יחויבו לספק מענה מהיר לביטול כרטיס
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת החוק שתקל על הצרכן בעת ביטול עסקה מול חברות התעופה. הצעת החוק שיזמה ח"כ לימור מגן תלם, יו"ר ועדת המשנה להגנת הצרכן (ישראל ביתנו), מכלילה את חברות התעופה ברשימת העוסקים המחויבים כיום לספק לצרכן מענה טלפוני אנושי לביטול עסקה בתוך 6 דקות מהתחלת השיחה.

    במסגרת זאת, חברות התעופה הישראליות יחויבו להקצות שלוחה ייעודית לביטול עסקה בתפריט הראשי של המערכת לניתוב השיחות. זאת, בדומה לחובה החלה היום על חברות הסלולר, ספקי אינטרנט, ספקי גז ומים ועל חברות לשירותי רפואה דחופה.

    מטרת הצעת החוק להעניק לצרכן דרך קלה לבטל עסקה שנעשתה מול חברות התעופה. היוזמה הגיעה בעקבות תלונות רבות של צרכנים בנוגע לחוסר זמינות ומענה טלפוני אנושי בזמן סביר.

    במקרים של שיחות הצפויות להתארך מעבר ל-3 דקות, קיימת החובה מצד החברות, להודיע לצרכן כי ישנו זמן המתנה ארוך מ- 3 דקות ולאפשר לו להשאיר הודעה או להמתין עד קבלת מענה אנושי. אם בחר הלקוח להשאיר הודעה, החברה תצטרך לחזור אליו בתוך 3 שעות מרגע השארת ההודעה. על פי החוק, מפר הוראה זו עלול לספוג קנס של עד 22 אלף ש"ח לעוסק יחיד.

    חברת הכנסת לימור מגן תלם, ישראל ביתנו: "כיו"ר ועדת המשנה להגנת הצרכן אני מחויבת להגן על הצרכן הישראלי מול החברות הגדולות ולהקל על תהליכים שעד כה היו מסורבלים ובלתי נגישים לצרכן, ללא כל סיבה ברורה".

    בנוסף, הוסיפה ח"כ תלם: "אני שמחה שהצעת החוק שיזמתי עברה בוועדת שרים לענייני חקיקה ובזמן הקרוב תאפשר לאלפי צרכנים ביטול עסקה מול חברות התעופה בקלות ובזמינות".



    0 תגובות