הפרויקטור: "הזן החדש יהפוך לדומיננטי; רואים עליה באשפוזים"

    צבי טסלר No Comments on הפרויקטור: "הזן החדש יהפוך לדומיננטי; רואים עליה באשפוזים"

    פרויקטור הקורונה, פרופ' זרקא: "יותר מהדלתא והאומיקרון: זן BA5 תופס את מקומו ויהיה הזן המשמעותי; ביחס לזנים הקודמים, החיסון פחות עמיד מולו למניעת הדבקה"

    סלמן זרקא צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן מקיימת כעת דיון בנושא תמונת מצב של תחלואת קורונה והטיפול בפוסט קורונה.

    פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר בדיון: "הזן החדש BA5 הוא קרוב ל50% מהחולים כעת – הזן מייצר יחסית מחלה קלה בקרב הצעירים, אבל רואים עליה באשפוז בבתי החולים. החשיבות היא לשמירה על אוכלוסיית בסיכון ואוכלוסייה של גיל 60 ומעלה. BA5 תופס את מקומו והוא ילך ויתחזק ויהיה הזן המשמעותי. אם בדלתא – החיסון עבד ב-90% ובאומיקרון 30% מהמחוסנים נדבקו, בזן החדש החיסון כבר פחות עוזר להדבקה אך כן מגן ממחלקה קשה.

    "אנחנו ממליצים לציבור להישאר עם מסכות בחללים סגורים. ככה אני עושה וכך אני אומר לכל מי שסביבי גם לא בבית החולים. יש מחשבה להחזיר לתקנות מחייבות עטיית מסכות. צריך לבחור את התזמון. אני לא חושב שזה מעמסה שהציבור לא יכול לעמוד בה. ממליצים ביותר לאוכלוסיה בסיכון לעטות מסכה".

    עוד אמר זרקא, "במשרד עובדים להרחיב את עמדות הבידוק לקראת שבוע הבא. בנוסף, אנחנו מקדמים בדיקה ביתית מפוקחת – נערכנו מול הרבה חברות בנושא ונבקש בשני הקרוב מהוועדה לאשר תקנות שיאפשרו בדיקה ביתית מפוקחת שתעשה דרך הטלפון וכך גם אלו שעושים בדיקה ביתית, יהיו מוסדרים ורשומים במערכות ומשרד הבריאות".

    משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 7,661 מאומתים חדשים. מספר החולים קשה עלה ל-119. שיעור הנבדקים החיוביים מזנק ל-34.35%. מקדם ההדבקה עומד על 1.46.

    פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי הדסה, אמר הבוקר (רביעי) ל'קול חי' כי "קרוב לוודאי שיש יותר מ-7000 נדבקים. יש עשרת אלפים נדבקים ביום ויותר. הרבה אנשים עושים בדיקות ביתיות שלא מדווחות. יש הערכה שבערך 10 עד 15% מהם זו הדבקה שניה".



    0 תגובות