אלון פנקס: "יש אפס חשיבות לזהותו של מי שיקבל את ביידן בישראל"

    אייל ראובן No Comments on אלון פנקס: "יש אפס חשיבות לזהותו של מי שיקבל את ביידן בישראל"

    אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק במהדורת סוף השבוע: "נוצר פה מצב מעניין מבחינה מדינית: לישראל יש תפקיד בהלבנת הרצון של ביידן לנסוע לסעודיה ומצד שני הסעודים שרוצים עוד יותר ביחסים עם האמריקאים יודעים שהם אולי יכולים לשלם להם במטבע הישראלי"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), על ביקורו של הנשיא האמריקני בישראל. "יש לציין כי הוא היה בארץ לפחות עשר פעמים בתקופתו כסנאטור וכסגן נשיא. יש אפס חשיבות למי יפגוש אותו – לפיד או בנט. מי שצריך לפגוש אותו הוא מקבילו במובן המעשי – כלומר לא נשיא המדינה. כרגע זה בנט אבל אצלנו יש גם רא"מ חליפי ולכן זה כמעט חסר משמעות ולדעתי לא יעסיק אף אחד".

    "הביקור שלו פה לא אמור לתרום כלום מלבד עצם הנוכחות שלו. התרומה האפשרית לישראל תהיה דווקא בביקור שלו בסעודיה", אמר פנקס. "האינטרס של ביידן הוא לנסוע לסעודיה, היות שהוא נוסע לשם הוא לא יכול לדלג על ישראל. היחסים שלנו עם סעודיה קיימים מתחת לשולחן ויש לנו עניין מובהק בחיזוק הקשר הזה".

    לדבריו "נוצר פה מצב מעניין מבחינה מדינית: לישראל יש תפקיד בהלבנת הרצון של ביידן לנסוע לסעודיה ומצד שני הסעודים שרוצים עוד יותר ביחסים עם האמריקאים יודעים שהם אולי יכולים לשלם להם במטבע הישראלי".

    פנקס התייחס לנושא הפטור מוויזות: "התהליכים האלה לוקחים המון זמן, אף שהנשיא אמר שהוא מחויב. אבל לוקח זמן עד שזה מחלחל למטה מבחינה בירוקרטית. יש סיבה לכך שישראלים צריכים ויזה".



    0 תגובות