במערכת הביטחון מציינים שנה ל"שומר חומות": "השקטה ביותר"

    קובי פינקלר 1 Comment on במערכת הביטחון מציינים שנה ל"שומר חומות": "השקטה ביותר"

    בצה"ל מסכמים שנה למבצע "שומר חומות" בסיפוק: "השנה השקטה ביותר מבחינת שיגורי רקטות – אף בלון תבערה לא שוגר בשנת 2022" | כתב וצילם קובי פינקלר

    צילום: קובי פינקלר
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    שנה למבצע שומר חומות ובצה"ל מסתכלים אחורה ומדברים על 'קרב ההגנה' במבצע 'שומר חומות'.

    לפי נתוני צה"ל במבצע נתקפו 450 מטרות, בוצע הרג של מחצית מפעילי הטרור, הותקפו 100 מטרות נ"ט, הושמדו 12 מנהרות, הושמדו 15 עמדות תצפית, הופלו 6 כלי טייס ולראשונה הושמדו מצנחי רחיפה שהיו מיועדים לפשיטה אוירית ובהם נפגעו 3 מחבלים.

    צילום: קובי פינקלר

    בצה"ל יכולים לקבוע בסיפוק כי במשך ארבע השנים האחרונות לא היתה שום חדירה שלא זוהתה וכי עיקר תשומת הלב היא ללחימה באזור הפרימטר, אותו שטח בין כ -300 מטרים המפריד בין ציר הוברס לבין המכשול. שם, אומרים בצה"ל, נעשות עיקר הפעילויות שלנו כדי למנוע הגעת מחבלים למרחב.

    בצה"ל יודעים לומר כי בשטח הרצועה יש עשרות מנהרות המגיעות עד למרחק של מאות מטרים מהמכשול ועוד מספר מנהרות בודדות המגיעות למרחק של עשרות מטרים מהגבול כולן בשטח הרצועה.הכל במעקב.

    זאת ועוד. כדי למנוע אירועים כמו זה שהיה בנתיב העשרה בו רכב צבאי נכנס לקו האש של החמאס וכתוצאה מירי נ"ט נהרג אז עומר טביב ז"ל, יצרו בצבא מרחב דיגיטלי שבו ברגע שכלי כל שהוא נכנס לאזור מסוכן הוא מקבל התרעה אוטומטית למכשיר הקשר על מיקומו המסוכן.

    כיום שנה אחרי המבצע מצביעים בצבא על ההישגים כאשר בשנה שאחרי צוק איתן נורו לשטח ישראל 57 רקטות, אחרי עמוד ענן 140 ואילו בשנה שאחרי שומר חומות נורו רק 11 רקטות לשטח ישראל.

    למרות כל אלו הצבא דרוך, ופועל בכל רגע נתון. הטנקים הרבים בשטח מעידים שאיש לא נח כאן על זרי הדפנה ויודעים שבכל רגע יכולה להתפתח כאן מציאות אחרת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ואוווווווו! רק שכחתם בטעות, כנראה, שאשקלון התפרקה ל10000000 חתיכות, כי פיצצו את לא יודע מי עם 964 טילים, 75 נפילות ו-2 הרוגים. ושלא נדבר על כל הדרום…