גפני: "ליברמן עוד יבקש לשבת איתנו, אבל אנחנו לא נסלח לו"

    אסתי פלד No Comments on גפני: "ליברמן עוד יבקש לשבת איתנו, אבל אנחנו לא נסלח לו"

    יו"ר יהדות התורה בריאיון מרתק ל"קול חי": "אני מכיר את ליברמן, ברגע שזה יהיה לו נוח הוא יבוא ויבקש לשבת איתנו, אבל אנחנו לא נסלח לו; מה שטרפד את הממשלה החלופית הוא חוסר אמון בין השותפים הפוטנציאליים, אפילו לשלב של להבטיח להם ערבות לא הגעתי; נלך עם נתניהו, אם לא יושג רוב – נדבר שוב"

    צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה, חה"כ משה גפני שוחח הערב (חמישי) עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב"פילפוליטיקה", והבהיר כי יהדות התורה תתמוך בממשלה בראשותו של נתניהו, אך אמר כי אם לא יושג רוב של 61 לגוש – "נדבר פעם נוספת", כלשונו.

    בפתח השיחה התייחס גפני לזהות השרים אותם הוא מחרים בממשלה המכהנת: "אני לא החרמתי את לפיד. יש שלושה אנשים בממשלה שאיתם לא דיברתי וביקשתי גם מהחברים שלא לדבר עם איתם: ליברמן, יועז הנדל ומתן כהנא. הקו היה מיליטנטי. הלכנו בלי הנחות וסברנו שאין לקואליציה הזו אחיזה במציאות". לדבריו "התשתית המשותפת לרכיבי הקואליציה הזו אינה אמיתית וסברתי שאם נהיה חזקים – אנחנו נפיל אותם. לא הייתי לבד בדעה הזו שרווחה באופוזיציה".

    גפני חשף: "היה מקרה בודד אחד שדיברו על להגיע איתם להסכם שנקבל כמה דברים חשובים תמורת אי הצבעה נגד תקציב ושם בלמתי את זה".

    "מה שהם תכננו לעשות רק בחודש הקרוב זה לבטל את החינוך העצמאי, ולהמשיך לפגוע בכל הקדוש והיקר לנו. הקב"ה פשוט הפיל אותם דקה לפני שמימשו את הגזירות שלה", אומר גפני.

    הוא התייחס לחרם על השר הנדל: "בתחילה אני נפגשתי איתו, יחד עם ליצמן ודרעי בכבוד גדול. בפגישות הראשונות שדיברנו איתו על הקומה הכשרה ראיתי שפניו למקום אחר. זה הגיע לשיא בתוכנית הזו שהוא קרא לה רפורמה – שהוא נכנס לתוך החיים של הציבור החרדי, לחינוך הילדים שלנו. הוא כל הזמן בהתנשאות כזו, באו אליו אדמו"רים, ראשי ישיבות ומנהיגי קהילות והוא ישב במצח נחושה, בלי כיפה ודיבר אליהם בהתנשאות ולא רצה אפילו לשמוע. הוא לא מייצג שום דבר, הוא לא יכול לבוא ולהגיד שיש לו עמדה. אני לא אומר לו אפילו שלום ואני אחד שמדבר עם כולם, גם עם האנטי דתיים".

    גפני נשאל כיצד הדברים מסתדרים ביחס להתבטאותו בעבר, לפיה אין גט כריתות בפוליטיקה: "בפוליטיקה לא נותנים גט כריתות וזה נכון. אבל אני מייצג את הציבור החרדי, יש גם כבוד עצמי. אם נשתוק ונסלח על הדבר הזה יכולים מיד לפגוע בנו ואנחנו מעבירים מסר שנעבור על זה לסדר היום". עוד אמר גפני: "הייתה חשיבות לעצם זה שהיינו באופוזיציה ולמדנו דברים".

    גפני תקף את שר האוצר: "ליברמן והדיבורים שלו, הסגנון הזה, למזלנו הוא לא הצליח הרבה לפגוע בנו בפועל כי הוא לא איש עשייה, הוא לא הצליח בכלכלה בשום דבר. הדיבורים שלו מזעזעים. אני לא אסלח לו. העתיד שלו זו עזיבת החיים הציבוריים. שילך הביתה. אני לא אשב איתו וגם לא עם הנדל וכהנא".

    אתה מתפרץ לדלת פתוחה, הוא הרי אמר שלא יהיה מוכן לשבת עם החרדים

    גפני: "אתה לא מכיר את ליברמן. הוא אומר את זה אבל ברגע שיהיה נוח לו, הוא יבקש לשבת איתנו. אני מכיר אותו בעל פה. לפני שהוא אמר את זה הוא היה חבר טוב שלי ושל דרעי וליצמן. אני מכיר אותו. הוא הלך איתנו בבחירות המקומיות בכל הארץ. הוא מתהפך בשניה אחת כשנוח לו. זה האיש וצריך לדעת שמה שהוא אומר לא מעניין בכלל".

    התעקשת עד הרגע האחרון על הקמת ממשלה חלופית במקום בחירות, מה הסיבה שזה לא קרה?

    גפני עונה בנחרצות: "חוסר אמון בין האנשים האלה לבין נתניהו", ומוסיף: "היה מאוד קשה להתגבר על זה. אני אפילו לא הגעתי לשלב של להגיד להם שאני הפעם לוקח ערבות. כמובן הייתי שואל קודם את גדולי התורה ואם הייתי חותם על ערבות זה היה חזק כמו ברזל. אפילו לזה לא הגעתי".

    לדבריו "המציאות היא שבכנסת שנבחרה בבחירות האחרונות יש רוב ברור ומוצק לגוש הימין. אם היו מתגברים על בעיות של יחסים עכורים אין שום בעיה להקים ממשלה. היה אפשר לעשות את זה".

    הוא הוסיף: "אני הייתי בטוח שכשאר יעמוד על הפרק הנושא של בחירות – חלק מהאנשים, או רובם לא ירצו ללכת לבחירות. זה הרי נורא ואיום מכל בחינה אפשרית. הייתי בטוח שאז יסכימו להגיע לפשרות. לא יהיה הגון מציגי להכנס לפרטים ולשמות".

    האם זה ישתנה לדעתך אחרי הבחירות?

    "אני מקווה שכן. אני לא רציתי בחירות ואני פוחד שאנחנו עלולים לחזור על אותה תוצאה בגושים. המפה הכללית לצערי הרב עלולה לא להשתנות ולכן בוא נמתין".

    גפני הדגיש: "אנחנו הולכים עם הליכוד, עם נתניהו. הציבור המסורתי שם ואיתם אנחנו הולכים", והוסיף הסבר: "אני עונה מאד בזהירות כי אני ראיתי איך מפרשנים את הדברים שלי – אנחנו הולכים עם הליכוד. והיה אם לא תהיה אפשרות להקים ממשלה נדבר שוב. העיקרון הוא שאנחנו הולכים עם הציבור המסורתי. זה מנחה אותנו".

    עם זאת, ביחס ל"מכתבי הנאמנות" לנתניהו אמר גפני: "אני לא חתמתי על מכתב נאמנות, אבל בוא נניח לזה. אני לא אוהב את זה. הרבה פעמים עיתונאים אומרים הנה גפני לא חתם הוא בטח לא נאמן לנתניהו. זה לא נכון. בכל הקדנציות שלי, ואני הכי ותיק בכנסת – לא הלכתי לקואליציה שהיא לא ימין – למעט מקרה אחד, שגם לא חתמתי על ההסכם – שזה היה עם ברק ומיד פרשנו מהקואליציה הזו. למעט אז הלכתי כל הזמן עם הימין ואני לא מזגזג. אצלי זו הוראה של גדולי התורה".

    אתה חושש מזליגת קולות לבן גביר?

    גפני: "אני לא חושש מבן גביר. אני מכיר את הציבור החרדי. הוא ציבור אחראי שנשמע לגדולי התורה ויודע להבחין בין התלהמות כשיש פיגוע או אירוע ביטחוני לבין… הנציגות החרדית גדלה בהתמדה עם הזמן ותמיד יש שוליים שמצביעים למפלגות אחרות, אני חושב שזה פסול. אני – כשיש פיגוע – לא מגיע למקום וצועק על השר לביטחון פנים. לא חונכתי לדבר הזה. זה נכון לאותו רגע אבל לא נכון כשאתה מגיע לקלפי".



    0 תגובות