ח"כ אשר: "בסיעתא דשמיא מנענו נזקים בלתי הפיכים"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ אשר: "בסיעתא דשמיא מנענו נזקים בלתי הפיכים"

    ח"כ יעקב אשר ב"מהדורה המרכזית": "שאלו אותנו מה אתם מתבזים עם כל הפיליבסטרים והתרגילים הפרלמנטריים. כעת אנחנו רואים שכל הדברים הללו גרמו למערכת להתפרק. הייתה פה סייעתא דשמיא עצומה כמו שאמר מרן הרב אדלשטיין. מי יודע אם הם לא היו מצליחים להעביר את הגיור והגיוס ושלל גזירות כלכליות?"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה), שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והפציר בציבור להסיק את המסקנות מהבחירות האחרונות ולהבין את חשיבות ההצבעה למפלגות החרדיות. "אני חושב שהחוויה הזאת עם הטעם המר צריכה להיות בסיס להסקת מסקנות. להבין את החשיבות של כל קול. בסופו של יום באמת כל קול קובע. ראינו איזה דברים ניסו לעשות לנו והצלחנו למנוע על חודו של קול", אומר אשר.

    "אותו אדם שמצביע אומר 'אני קיים' וההצטברות של כולם ביחד היא הכוח שלנו", מוסיף אשר. "אם פעם אחת נעבור מערכת בחירות בלי סגירת חשבונות שלא קשורים והציבור החרדי כולו יתן את כוחו – יהיו כמה פוליטיקאים שיסתם להם פיהם ומצבנו יהיה אחרת לגמרי".

    הוא התייחס לאפשרות שלא יושג רוב של 61 לגוש: "צריך לעשות כל מאמץ שלא נגיע לזה. המאמץ הוא גם שלנו וגם של שותפנו לגוש. אנחנו מצפים גם מהליכוד להצליח להביא את האנשים שלו. אם חלילה נגיע למצב שלא תהיה הכרעה ברורה – ברוך שנצטרך לקבל הכרעות ולראות מה האפשרויות העומדות בפנינו. נקבל הנחיות מגדולי ישראל מה לעשות. אבל לא נמכור דברים העומדים ברומו של עולם בשביל לשבת בקואליציה. יש לנו קווים אדומים. אנחנו מפלגה אידיאולוגית".

    אשר תקף את סגן השר לשירותי דת: "אני לא זוכר שהייתה לנו מחלוקת מהותית עם כהנא בעבר – אבל איך שהוא הגיע למשרד הדתות הוא ניסה לפגוע בכל דבר כמו פיל בחנות חרסינה, דברים ששר חילוני לא היה עושה. מי שיאמץ אליו את האיש הזה בא ואומר אני רוצה ללכת על דברים שהם בניגוד לגמרי לתפיסת העולם שלכם".

    אשר נשאל מה הצליחה הנציגות החרדית בכנסתר

    לבלום: "הדברים הבולטים ביותר זה בנושאי דת ומדינה, גיור, הרכבי הרבנות. היו גם ניסיונות לפגוע בנו גם כלכלית, אני לא בטוח שליברמן היה זונח את נושא המעונות. אם בנושא של הקפאה של תקציבי החינוך שקשורים לציבור שלנו. הם לא גדלים עם הזמן כמו שקורה בקבוצות אחרות. יש הרבה דברים שנמנעו".

    עוד אמר אשר בריאיון: "הרבה מאוד אנשים שאלו אותנו מה אתם צועקים ומתבזים, למה צריך את כל זה. הנה אנחנו רואים היום שכל הדברים הללו גורמים למערכת להתפרק. כמובן שהייתה פה סיעתא דשמיא עצומה. אם זה היה קורה עוד כמה חודשים אולי היו מצליחים להעביר את הגיור והגיוס ועוד. לא נחנו לרגע. רצנו מוועדה לוועדה לעצור דברים ולמנוע את מה שצריך. הצלחנו אחרי שנה להפיל את הממשלה הזו, לפני שהם הספיקו לעשות דברים בלתי הפיכים".

    הוא התייחס לנושאים הפנים מפלגתיים: "כמובן שאנחנו מצפים מהשותפים שלנו באגודת ישראל לבוא בצורה מלוכדת, גם אנחנו ולהגיע לבחירות בצורה הכי טובה ולא לגרום לכך שאנשים לא יצביעו חלילה בגלל סיבות כאלה ואחרות. כשאתה לא מצביע למפלגות החרדיות בסופו של יום אתה פוגע בעצמך, אתה לא מיוצג. בן גביר ייצג אותנו?"

    הוא הזכיר: "בבחירות שעברו הייתה תופעה של אנשים שהצביעו לימינה. אמרו שבזמן הקורונה בנט ירד לשטח לכל הערים -בזמן שאני הייתי בוועדות כמעט 24 שעות כל יממה ונאבקתי על כל מיני תקנות- ובנט ירד לשטח כי הוא היה באופוזיציה. ודיבר עם ראשי ערים והתייחס יפה לילדים. שנה אח"כ הוא נהיה ראש ממשלה ובעט בנו".

    "ראש ממשלה עם כיפה? אני מעדיף את דודי אמסלם שעמד וחירף את נפשו בשביל מסורת ישראל ותורת ישראל", אמר אשר.



    0 תגובות