הבית המושלם • וילה ללא אבן קרה

    מגזין פיין - סטייליש 1 Comment on הבית המושלם • וילה ללא אבן קרה
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זוג בוגר של עולים חדשים שבנה את בית חלומותיו בישראל ביקש לשקף את מקור גידולו גם בבית החדש בארץ הקודש. 3 קומות המתפרסות על שטח נדיב של 330 מטר ומעוצבים בקו חלק ונקי עם המון עץ, בלי פיתוחים, שימוש רב בבד וכמעט ללא מתכת או זכוכית. הקומות כולן מחופות פרקט עץ אמיתי. אין שיש ואין גרניט פורצלן. האבן הקרה מחוץ לתחום. הם פנו למעצבות מלי רוזנברג ותמי סוויסה והתוצאה לפניכם:

    קומת הכניסה

     13 Fine & Stylish Rozenberg
    מבואת הכניסה לא פתוחה לכל החלל אלא עמודים קונסטרוקטיביים יוצרים את חיץ. העמודים שהיו אילוץ תכנוני הפכו לחלק אינטגרלי מהעיצוב הכולל. הם חופו באבן בריק מכורכר והם מהווים רף מרשים לניצב מאחוריהם. קבלת הפנים היא שנדליר ענק ומקורי שיובא מחו"ל אשר הוצב מעל שולחן עץ רחב הנפתח עד 4 מטר אורך ומתאים לאירוח המשפחה המורחבת. השנדליר המרשים הזה מושך את העין כבר בכניסה כאלמנט דומיננטי מאחורי העמודים הדקורטיביים. פינת האוכל הזו מהווה את החלל המרכזי בבית.

    29 Fine & Stylish Rozenberg

    לכל אורך קיר פינת האוכל חיפוי עץ בגוון טאופ – מעין צבע חום-אפור מעושן המהווה את הצבע השולט בכל הבית. חיפוי העץ מהווה הסוואה לארונות אחסון המוסתרים היטב כשחטיבה אחת מהווה פינת נטילת ידיים מעוצבת המוצבת בארון ומעליה מדפים עליהם מונחים היצע כלי כסף מכובד. יחידות האחסון תוכננו כאלמנטים משולבים, כך שהם נטמעים בקיר, ללא נוכחות מכבידה ומשמרים חזות נקייה.

    אחת מחטיבות העץ המחפות את הקיר כולו מהווה דלת כניסה למטבח שאינו פתוח לרווחה לבאים אך צמוד לשולחן האירוח לנוחות בעלי הבית. המטבח מודרני ובהיר כשבמרכזו אי עבודה מחופה עץ ועליו כיריים יפניות לבישול בריא בשיטת האידוי, זאת בנוסף לכיריים חשמליות וגז. 2 תנורים, מיקרוגל ומכונת קפה אקסקלוסיבית בנויים בילד אין. משטח העבודה הוא כמובן אבן קיסר בגימור מחוספס. מהמטבח הפרקטי יוצאים לגינה נעימה המהווה פינה קסומה לארוחת בוקר ואף מהווה סוכה בעת הצורך.

    66 Fine & Stylish Rozenberg

    הסלון נפרד גם הוא מפינת האוכל והוא מהווה חלל עוטף ומחבק אך גם הוא ממשיך את הקו האחיד ועשוי מהחומרים והגוונים הדומיננטיים בבית תוך הדגשה של שפה רגועה ונקייה ולא קרה ומנוכרת. זאת על מנת ליצור המשכיות הרמונית ושקט ויזואלי.

    שילוב של נגרות דקורטיבית ופונקציונאלית, ספות רחבות מרופדות בבד עשיר עליהן כריות במינון מדוייק ושולחן סולני מרובע ורחב תחתיו מדף בו מונחים ספרות קריאה .

    39 Fine & Stylish Rozenberg

    קיר הסלון גם הוא חופה בעץ בגוון השליט בבית – טאופ, כשמשני צידיו מדפים פתוחים להצבת פריטי נוי. ולהשלמת המראה יובאו מחו"ל שטיחים פרסיים.

    17 Fine & Stylish Rozenberg

    מרבית התאורה מתקבלת מגופים שקועים ו/או צמודי קיר, המגלמים אף הם את המארג האחיד.

    וילונות צבע נשפכים בשילוב וילונות ונציאנים הוצבו במפתחים הגדולים השילוב של מסך מורם ווילון נשפך יוצרים מראה מלא ועשיר.

    הפתחים הנוספים שסביב, כלומר החלונות, נעשו כולם מעץ. היה שיקול לרכוש דווקא פרופיל בלגי, אך הרעיון נגנז כי פרופיל המתכת היה קר מדי לקו החם.

    42 Fine & Stylish Rozenberg
    על אחד הקירות נתלתה מגילת אסתר מאויירת על קלף ובעל הבית מספר שכל שנה לפני פורים היא מורדת מהקיר וקוראים בה מגילה ואז שבה למקומה עד השנה הבאה כאביזר יהודי דקורטיבי.

    מהסלון החמים יוצאים אל מרפסת דק שבחזית הקדמית בה נפרשת פינת חמד מטופחת. מדובר בחצר גדולה ובה בריכת שחייה מרשימה וכיפית. על אף מידותיה הקטנות יחסית של הבריכה היא בהחלט מספקת את ההווי המשפחתי. אחר ריצוף דק מכובד וצמחייה נעימה, מוקמה הבריכה כשלצידה ג'קוזי מוגבה להשלמת החוויה. כמובן שפינות ישיבה של כורסאות גן מפנקות, עמדת ברביקיו ושולחן אירוח גדול המוצב תחת פרגולת עץ משלימים את חווית הפינוק.

    25 Fine & Stylish Rozenberg

    קומת המגורים
    הקומה העליונה מהווה קומת שינה ברמה של סוויטות ולא סתם חדרי שינה. במסגרת זו החדרים נבנו כחללים מרווחים עם חדרי רחצה צמודים שמאפשרים לבאים ליהנות מפרטיות ו"טריטוריה" עצמאית משלהם. כך ניתן לארח בנוחות מרבית את האורחים שהינם בעיקר הילדים הנשואים והנכדים. אלה מעין חדרי אירוח ייעודיים.

    32 Fine & Stylish Rozenberg

    חדר השינה המרכזי של בעלי הבית תוכנן באופן פרקטי למדי. המון אפשרויות אחסון ומיטות המוצבות במרכז החדר כשבראשן גב מיטה גבוה המשמר את פרטיות הדרים בו גם אם החלון הגדול פתוח לרווחה.

    מול חדר השינה מוקם חדר הרחצה של בעלי הבית כחלל מרווח ומפנק. במרכזו אמבטיה וכמובן מקלחת נדיבת מימדים. לא ייאמן אבל גם רצפת חדר זה חופתה בפרקט עץ המככב בבית.

    55 Fine & Stylish Rozenberg

    קומת המרתף
    ניכר הדבר כי בעלי הבית יודעים לחיות טוב ונכון. במרתף מוקם מרתף יין מקצועי ובו עשרות בקבוקים המשתמרים בטמפרטורה נכונה. ובסמוך, חדר כושר אמיתי לרווחת בני הבית. כמובן שאי אפשר בלי חדר עבודה רחב ובו ספרייה גדולה ואפילו מקרן ומסך לצפייה משפחתית.

    יש לציין כי הבית כולו הוא בית חכם. בלחיצת כפתור ניתן לשלוט על מערכת החשמל, על מסכי המחשב, על המסכים של התמונות הדיגיטליות המוצבים הן בסלון והן בפינת האוכל ובהם בזה אחר זה עולה שטף תמונות משפחתיות ישנות וחדשות. בעל הבית סיפר לנו כי הוא ישב לסרוק 18,000 תמונות. כל ההיסטוריה המשפחתית חולפת להם מול העיניים לאורך כל היום.

    36 Fine & Stylish Rozenberg

    "בניית הבית הזה" מספרת לנו מלי רוזנברג המעצבת "ארכה למעלה מ-3 שנים. הזמן המתמשך הזה סייע לנו לזהות את הכשלים, לבחור בסבלנות את חומרי הגמר ואת הפרטים הרבים בבית. מילת המפתח בסגנון העיצוב היה שילוב מושכל של פונקציונאליות ואסתטיקה. חלל מודרני וחמים כאחד. חף מעומס גוונים אך מלא בתכנים אישיים. זהו מארג ביתי שעומד במבחן הזמן".

    התוצאה הסופית של מלאכת העיצוב בבית זה מתגלה בשיאה בכל מבט נוסף: הפרטים המדויקים בבניה ובנגרות, העיצוב המוקפד, הפרופורציות והזרימה ההרמונית – כל אלו יוצרים חוויה ויזואלית מעודנת ומרגשת.

    הכתבה מתוךהגליון החדש של "Fine&stylish" מגזין איכות לציבור הדתי – חרדי
    stylish סטייליש

    מלי רוזנברג [email protected] -054-4463323

    14 Fine & Stylish Rozenberg



    1 תגובות

    מיין תגובות