‏ההתלבטות וההכרעה: חוק גיוס פשרני או מחמיר

    מוטי הלפרין 1 Comment on ‏ההתלבטות וההכרעה: חוק גיוס פשרני או מחמיר

    סאגת חוק הגיוס: בדיון שנערך בנושא בין בכירי המפלגות החרדיות ומזכיר הממשלה יוסי פוקס, עלתה השאלה האם להציג את חוק הגיוס הפשרני ביותר שהמפלגות החרדיות יודעות להביא – במטרה שהחוק יעמוד במבחן בג"ץ בעתירות בנושא הגיוס וכך ירוויח לממשלה עוד הארכה ועוד זמן, או חוק גיוס מחמיר יותר מבחינת החרדים, כזה שייפסל יותר מהר בבג"ץ אך מנגד לא יעמיד את המפלגות החרדיות במתקפות מבית על 'פשרנותם'

    לשכת הגיוס בירושלים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הגיוס, שבמידה ולא יהיו דחיות נוספות של הרגע האחרון יעלה לאישור ישיבת הממשלה הקרובה (ביום רביעי), יכלול בתוכו פשרות מצד המפלגות החרדיות שעוד לא ראינו עד היום.

    אלא שמסתבר שההחלטה איזה חוק ואיזה פשרות להציג לא הייתה פשוטה, כשאף הייתה אפשרות להציג חוק גיוס פשרני יותר ממה שיעלה לבסוף לאישור הממשלה ויוצג בפני שופטי בית המשפט העליון.

    בדיון שנערך בנושא בין בכירי המפלגות החרדיות ומזכיר הממשלה יוסי פוקס, עלתה השאלה האם להציג את חוק הגיוס הפשרני ביותר שהמפלגות החרדיות יודעות להביא – במטרה שהחוק יעמוד במבחן בג"ץ בעתירות בנושא הגיוס וכך ירוויח לממשלה עוד הארכה ועוד זמן, או חוק גיוס מחמיר יותר מבחינת החרדים, כזה שייפסל יותר מהר בבג"ץ אך מנגד לא יעמיד את המפלגות החרדיות במתקפות מבית על 'פשרנותם'.

    ההחלטה שהתקבלה בסוף הייתה להציג חוק 'פרווה', באמצע – לא פשרני מדי ולא מחמיר מדי. כך אם החוק שוב יותקף על ידי השרים בני גנץ ויואב גלנט וכדו' יוכלו החרדים לטעון "רואים? כל פשרה שאנחנו מביאים לא טובה להם". ואם החוק יתקבל איכשהו, אך עם דרישות לקצת יותר התפשרות, יהיה למפלגות החרדיות מרחב תמרון בנושא.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן כמובן בהתלבטויות ובהחלטה, כאשר מבחינתו יש לעשות הכול כדי שסאגת הגיוס לא תוביל להפלת הממשלה והליכה לבחירות

    פרט מעניין נוסף: בקואליציה סברו להביא את חוק הגיוס כבר לפני שבועיים. אלא שבחוק הגיוס כמו בחוק הגיוס תמיד יש דחיות של הרגע האחרון.

    האזינו לדיווח>>>



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין להתפשר בנושא הגיוס גם אם הממשלה תיפול. גם גנץ וגם לפיד יזדקקו למפלגות החרדיות בממשלה שיקימו.