חוק מירון אושר סופית: עד 30 איש באירועי ההדלקה

    נתי קאליש 1 Comment on חוק מירון אושר סופית: עד 30 איש באירועי ההדלקה

    אושר סופית: ההילולה במירון תתקיים השנה במסגרת מצומצמת עקב המצב הביטחוני, באירועי ההדלקה ישתתפו עד 30 איש. השר פרוש: "אין לתאר מהי המשמעות עבורי שהיישוב מירון יהיה סגור לציבור הרחב. אסור לנו לקחת סיכונים כאשר מדובר בחיי אדם. סיכמנו עם המשטרה שהציון לא ייסגר, שערי הרשב"י לא ינעלו, המסורת תישמר". ביישוב מירון הודיעו: ממחר בבוקר הכניסה למירון תיהיה לבעלי ת.ז תושבי מירון בלבד ולא ניתן לארח משפחה מקרבה ראשונה בימים אלו

    צילום: יח"צ
    14:39
    03.06.24
    אבי יעקב No Comments on מתח פוליטי לקראת נאומי בן גביר וסמוטריץ'; נתניהו מנסה למזער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, ללא נמנעים.

    התוֹמכים: בועז ביסמוט, ניסים ואטורי, צגה מלקו, צבי סוכות, אליהו ברוכי, יצחק פינדרוס, לימור סון הר מלך, סימון מושיאשווילי ויוני משריקי. המתנגדים: ולדימיר בליאק, מיקי לוי, וטטיאנה מזרסקי. שלושת מיש עתיד.

    מוצע להסדיר בהוראת שעה את היערכות וקיום אירוע ההילולה שיתקיים השנה בל"ג בעומר, לאור המצב הביטחוני המיוחד. במסגרת זאת, מוצע כי יתקיימו שלושה אירועי הדלקה בלבד ובזמנים שונים: אירוע הדלקה מרכזי שייערך במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ושניים נוספים במתחם בני עקיבא. עוד מוצע כי אירועי ההדלקה יערכו על ידי מי שקיבל היתר משר ירושלים ומסורת ישראל, וזאת, בכפוף לאישורם של גורמי משטרה, כבאות ומהנדס רישוי כדי להבטיח את בטיחות האירוע.

    בנוסף מוצע לקבוע הגבלה על כניסה ושהייה במתחם מירון כולו – כך ששהייה במתחם תחייב החזקה של היתר שהייה, וכן כי תוגבל כניסה ושהייה ביחס לשוהים במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ומתחם בני עקיבא בכל רגע נתון בזמן ההילולה לעד 30 אנשים, אשר יקבלו היתרי שהייה מיוחדים.

    מוצע להסמיך את שר ירושלים ומסורת ישראל, בהסכמת השר לביטחון לאומי, לתת את היתרי השהייה לשם השתתפות בשלושת אירועי ההדלקה, וכן למי שנדרש להגיע למתחם לשם מילוי תפקידו, למעט אם היה נהג, פקח או נמנה עם עובדי משרד ירושלים ומסורת ישראל.

    עוד מוצע כי ראש הג"א יקבע בצו את השטחים שיסגרו בהתאם לחוק ולפי חוק ההתגוננות האזרחית. בנוסף, מוצע להחריג מספר קבוצות מקבלת היתר שהייה, ביניהן מי שמחזיק באישור תושב כי משכנו במירון לעניין השהייה במתחם מירון , מי שניתן לו אישור מעבר על ידי שוטר, מי שנדרש להגיע למתחם לצורך עבודתו ובכלל זה מי שנמנה עם כוחות הביטחון החירום וההצלה ועוד.

    בהנהלת היישוב מירון הודיעו:

    ממחר בבוקר יום ד' 22.5 הכניסה למירון תיהיה לבעלי ת.ז מירון בלבד ולא ניתן לארח משפחה מקרבה ראשונה בימים אלו.

    מוסדות חינוך יעבדו רגיל (גן ואולפנה)

    ממחר תתחיל אכיפה בנושא אירוח בצימרים ומתחמי האירוח במושב ע"י משטרת ישראל ואחראים על כך. לשם אכיפת החוק ניתנה סמכות אכיפה מנהלית בגובה 1000 ש"ח למי שנמצא בצימר / חדר אירוח שהוא לא תושב מירון (למשכיר וכל אורח בנפרד)

    לגבי עליית התושבים לתפילות בציון הרשב"י הנושא יעבור דרך הוועדים בצורה מסודרת למועצה והם דואגים לעביר למשרד למורשת ותעשה ההגרלה לשעות התפילה ותופץ ע"י הממונים על כך.

    שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש נאם בכנסת: "אבקש להתייחס בפתח הדברים לציון יום שורדי הטבח ביום שבת שמחת תורה, 7 באוקטובר למניינם. פגשתי לאחרונה את גב' ספיר כהן וגב' ילנה טרופנוב, שהיו חטופות בשבי האויב האכזר ברצועת עזה, ושוחררו. בנה של גב' טרופנוב עדיין שבוי בעזה ובעלה נרצח בטבח. אבל כשאתה יושב איתן, אתה פוגש 2 אנשים עוצמתיים, שלא רק עוסקות בטרגדיה והכאב האישי שלהן, אלא אכפת להם מהמצב בעם ישראל. הם שאלו אותי – מה אפשרות לעשות כדי להגביר את האחדות בעם? השאלה המהדהדת הזו, שנשאלה על ידי החיים ששרדו, הוא משהו שאנחנו חייבים להדהד ולענות לה באהבת ישראל, למען החיים, ולהבדיל למען הנרצחים הי"ד, שנהיה ראויים להם.

    "אישית עבורי זהו לא חוק קל, זהו חוק כואב מאוד, אין לי איך לתאר לכם במילים, מה המשמעות עבורי שהיישוב מירון יהיה סגור השנה בפני הציבור הרחב. בשנה שעברה לקחתי את האחריות על הגעתם של מעל 200 אלף איש שזכו להיות בהילולת רשב"י בשמחה ובבטחה. בסוף היום, כשהכל עבר בשלום, לא יכולתי שלא לדמוע מהתרגשות. השנה אני דומע בכאב יחד עם אחי אנשי מירון, שבשבילם לא להיות במירון בל"ג בעומר זה דבר שבלתי נתפס, ולצערנו זה קורה שוב, לחלקם כבר בפעם השלישית או הרביעית בתוך 5 שנים.

    "אני עולה בתקופה האחרונה יחד עם הפרויקטור הרב יוסי דייטש לבתי גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים חשובים, אנחנו מציגים בפניהם את המצב המורכב, ומעבירים גם מסרים בהתאם לציבור. חשוב מאוד שנעשה כל שנדרש בכדי לשמר את המסורת במירון, עם הדלקות מצומצמות שנותנות תחושת שייכות לכלל הקהלים.

    "על כן, על פי החוק שאנו מאשרים כעת, יתקיימו 3 הדלקות השנה במירון, לצערי למעשה ללא קהל. על גג הציון תתקיים ההדלקה המסורתית בת מאות השנים והיא מסורה ונתונה בידי כ"ק מרן האדמו"ר מבאיאן שליט"א, ובכדי לפעול בשוויוניות לקהלים אחרים, יתקיימו בל"ג בעומר במתחם בני עקיבא, בשעות שונות, הדלקות של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א, ורבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו שליט"א.

    "מעבר לכך, יתאפשר לקיים מניין מתפללים ביום ההילולא בציון הקדוש, וזאת, דווקא, מקרב תושבי מושב מירון בלבד – כפי דרישת המשטרה, כי אין אפשרות מבצעית לבצע לפי התוכנית שלי עלייה של נציגי קהילות שהם בעלי מסורת של שנים כפי שהוצע בתחילה, וזאת לאור המצב הביטחוני. חשוב להדגיש את זה, סיכמנו עם המשטרה שהציון לא ייסגר, שערי הרשב"י לא ינעלו, המסורת תישמר.

    "ברצוני להציג בפניכם מה אני אומר לאחי בני המגזר החרדי, ובפרט לאלו שהעלייה למירון בל"ג בעומר בנפשם. אני יודע כמה המצב הזה קשה, כמו שהוא קשה לי, אבל צריך להבין מה הביא אותנו למצב הזה.

    "שואלים רבים? עכשיו יש הרבה יותר מ-30 איש במירון מדי יום בכל רגע נתון, 30 זה המספר אותו קבע פיקוד העורף כמספר המקסימלי של השוהים בל"ג בעומר בשטח הציון בכל שעה, שואלים מה ההבדל? שמידי יום אין צו אלוף על מירון ובל"ג בעומר כן. ההבדל הוא משמעותי, ואין כאן המקום להרחיב על אופי האיומים הביטחוניים שיש על מירון באופן כללי ובפרט בל"ג בעומר, אך האיום הוא חמור מאוד ומסוכן.

    "ביום רגיל כאשר יש אולי קצת מעבר ל-30 איש, לכאורה עדיין אין סיכון חלילה לאסון המוני. אך ברגע שלא תהיה הגבלה ביום ל"ג בעומר, ביום ש-200 אלף איש רוצים להגיע לציון רשב"י, ויעלו עשרות אלפים, חס וחלילה מה שיכול להתרחש בעת ירי טילים לעבר המקום. גם בנזק ישיר, וגם במצב, בו רבים מנסים, תוך כדי ריצה ומנוסה לתפוס מחסה ללא הצלחה.

    "זהו מצב עצוב וכואב, במידה מסוימת אפילו בלתי מתקבל על הדעת של היהודי המצוי, אך חייבים להבין את המצב ולפעול בהתאם אליו. אסור לנו בשום אופן לקחת סיכונים כאשר מדובר בחיי אדם, השמר לך, עלות בהר.

    "יש כאן סעיפים משמעותיים נוספים שנצטרך לתת עליהם את הדעת, כמו ההשלכות הכלכליות על בעלי הצימרים באזור, שיפגעו משמעותית, כשגם כך מצבם בתקופה זו לא פשוט, ואי אפשר להפקיר אותם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אנחנו לא מוותרים – השנה כולנו מגיעים למירון כמו בכל שנה !!!