פסח שני: מה נוהגים היום, ומהי סגולת היום שלא תרצו לפספס

    חיים שער 1 Comment on פסח שני: מה נוהגים היום, ומהי סגולת היום שלא תרצו לפספס

    היום יד' באייר חל 'פסח שני'. נוהגים לאכול מצות. יש שנוהגים לאכול אף מרור וביצה. ביום זה יש סגולה נדירה לחזרה בתשובה שלימה. החיד"א: ביום זה יש להרבות בשמחה

    צילום: Itai Ron/Flash90
    17:19
    03.06.24
    eng
    18:13
    03.06.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on מסתערבים בשכם: מחבל בכיר חוסל לאחר מרדף דרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום, יד' באייר, חל 'פסח שני'. בזמן שביהמ"ק היה קיים, ביום זה הקריבו קורבן פסח אלו שלא יכלו להקריב בחג הפסח משום טומאה וכדו'. משום כך נקרא 'פסח שני'.

    אז מה עושים היום כשאין לנו בית המקדש? 

    יש שנוהגים לאכול מצה ביום זה זכר למצה שהיו אוכלים המקריבים עם קורבן הפסח ביום זה. עוד טעם שמובא במקורות הוא משום שעם ישראל אכל מהמצו שהוציא ממצרים עד יד' באייר.

    יש שנהגו לאכול בפסח שני אף מרור זכר למרור אותו היו אוכלים עם קורבן הפסח. יש גם שנהגו לאכול ביצה בפסח שני. אך ברוב המקומות נהגו לאכול רק מצה. 

    כתב השל"ה הקדוש: דבר בעתו מה טוב לקרוא היום פרשת פסח שני (במדבר ט'). וכן מובא בכה"ח דראוי ללמוד פרשת פסח שני וכן ללמוד הלכות פסח שני.

    בספרים הקדושים (ספר הזכירה בשם כתבי האר"י הקדוש) מובא מעלת יום 'פסח שני' כיום אשר בו סגולה לחזרה בתשובה שלמה. יש שיאמרו שאף שמו מרמז על כך, 'פסח שני', אף פעם לא מאוחר לעשות תשובה, תמיד יש הזדמנות שנייה.

    כתב החיד"א וכן כתב הגר"ח פלאג'י  להרבות בשמחה ביום פסח שני כי קדוש היום.

    לגבי שמיעת מוסיקה ביום פסח שני יש שנוהגים לשמוע מוסיקה רק בציון התנא רבי מאיר בעל הנס לדעה הסוברת שהיום חל יום פטירתו. אך לא מצאנו שהתירו לשמוע שירים ביום זה בשאר המקומות.

    ביום פסח שני אין אומרים תחנון. 

    שנזכה לראות בית המקדש בבניינו ובתפארתו במהרה. אמן.



    1 תגובות

    מיין תגובות