מבוכה: העיר שדרות אינה נכללת ברשימת ישובי הספר

    שלום בידרמן | צילום: משה מזרחי, חדשות 24 No Comments on מבוכה: העיר שדרות אינה נכללת ברשימת ישובי הספר
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אהוד רצאבי, נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) ומוטי שפירא מנכ"ל להב ערכו היום סיור בעיר שדרות, במסגרתו נפגשו עם ראש עיריית שדרות, מר אלון דוידי וערכו מפגש עם בעלי עסקים בעיר בליווי מנכ"ל עיריית שדרות מר טל טורן.

    על פי נתוני להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל): בדרום פועלים מעל 22,000 עצמאים, רבים מהם עובדים בישובים במרחק 7 ק"מ מרצועת עזה. לאור המצב בדרום שגרת חייהם של העסקים ככל הנראה תופסק והם אינם יוכלו לעבוד במתכונת הרגילה על פי הוראות פיקוד העורף. גם העסקים אשר פועלים בטווח של 7-40 ק"מ מרצועת עזה תלויים בקיום מרחב ממוגן במקום העבודה וכן במציאת תעסוקה לילדים כיוון שבתי הספר בישובים אלו אינם פועלים כסדרם. חמשת הימים הראשונים של מבצע "צוק איתן" גבו מאזרחים ועסקים ישראלים מחיר כלכלי הנאמד עד כה בכ-25 מיליון שקל.

    אהוד רצאבי, נשיא להב: "אני קורא לממשלה, לכנסת ולרשויות המס להיערך למצב חירום מתמשך כתוצאה מהפעילות המבצעית בדרום ולהתייחס לארבעת המרכיבים הבאים:
    1. פיצוי לעסקים שנפגעים באופן ישיר מהפעילות המבצעית בדרום בהתאם לחוק מס רכוש וקרן פיצויים.
    2. לסכם מבעוד מועד את מודל הפיצויים בגין נזק עקיף.
    3. אם וכאשר עובדים שכירים יעדרו ממקום העבודה בין אם ברשות או לא ברשות, יהיה צורך להפעיל את מודל הפיצויים למעסיקים בגין היעדרות בשל המצב הביטחוני.
    4. הממשלה צריכה במיידי ואין טעם להמתין, להנחות את הבנקים לא להחזיר צ'קים, לכבד חריגות באשראי לעסקים בטווח 40 ק"מ ולהנחות את הרשויות המקומיות להקל בארנונה ובהיטלים אחרים ובשלב זה להקפיא פיגורים או אי תשלומים.

    רצאבי ציין כי לכל המרכיבים הנ"ל חשיבות גדולה לעסקים הקטנים והבינוניים שגם כך במלחמת הישרדות יומיומית ומצבם אינו שפיר.



    0 תגובות