200 איש הפגינו בראשל"צ, ששה נעצרו

    ישראל אוחיון | צילום: רץ ברשת 1 Comment on 200 איש הפגינו בראשל"צ, ששה נעצרו
    13:24
    23.05.24
    חיים שער No Comments on מיארה: "פעלתם בחוסר סמכות"; קרעי הגיב: לא חשובה ולא קובעת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-200 מפגינים הגיעו לאולמי שמש אדומה בראשון לציון במטרה לזעזע את הבאים לחתונה של הזוג המעורב, שישה מפגינים נעצרו.

    החתונה המדוברת הצליחה להרעיש את כל המדינה, רבים הזדהו עם אירגון להב״ה שיזם את ההפגנה אתמול בכניסה לאולם ואת העליהום התקשורתי על ההתבוללות שבדבר, והיו גם כאלה שבאולתמוך בזוג מורל ומוחמד, שרת הבריאות למשל.

    לאחר יום ממושך בבית המשפט בו לבסוף נעתר השופט לטענותיו של איש הימין עו״ד איתמר בן גביר בכך שאישר את קיום ההפגנה במרחק של מאה וחמישים מטרים מהאולם ובתנאי שלא יתחככו עם האורחים המוזמנים.

    ואכן בשעות הערב החלו להתאסף מפגינים רבים ליד האולם בראשון לציון ביניהם אביה של הכלה שכל העת קרא לה לבטל את החתונה, האורחים נכנסו לאולם בבידוק בטחוני ובשמירה רצינית שנעשתה ע״י מאתיים שוטרים שנקראו להבטיח את הסדר בכניסה לאולם ובסביבתו, אך לאחר השעה אחת עשרה החלו המפגינים מתעמתים עם כוחות הביטחון ששהו באזור, שישה מפגינים נעצרו והובאו לתחנת המשטרה להמשך חקירה.

    הבוקר תקף הרב ד"ר בני לאו, עמית במכון הישראלי לדמוקרטיה ורב קהילת רמב"ן בירושלים את המפגינים וכתב: "מורל היא אחות שלנו. באנו להציל את אחותנו!" אמר אתמול מיכאל בן-ארי.

    אני מבין את הטענה ובה בעת חרד ממנה. בשם השמירה על אחותו הוא מבקש לשרוף את הבית המשותף של כל המשפחה. הבוז למילה "דמוקרטיה" מביא חלקים (קטנים, יש לומר) בציבור הדתי להבעיר אש בכל מקום שבו מתקיימת מציאות שאינה מתאימה לרוח ישראל.

    המחשבה שמותר לחבל ברשות הפרט החורג, על פי אמונתי, מקוד החיים הראוי, בעיניי, היא מחשבה חבלנית. היא הופכת את התורה לכזאת שאינה מסוגלת להתנהל במדינה שבה כבוד האדם וחירותו הוא חוק יסוד.

    מי שיוצר תודעה שבה התורה והחוק אינם מסוגלים לחיות זה עם זה משחק לידי הגדולים שבשונאי התורה. יש כאן קואליציה נדירה של אנשים הפועלים כאילו בשם התורה עם אנשים הבזים לתורה הארכאית והחשוכה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היצר הרע רוצה ברעתינו ומנסה לשכנע אותנו להחליט מה שגורם נזק. יותר קל לזרום איתו ולהקשיב לו. ואם אנו מתגברים על הטבע שלנו ולוקחים אחריות ופועלים בניגוד לאינסטיקט לבחור ברע, בסוף נראה שזה היה לטובתינו… שכל אחד ינסה לשנות את עצמו במה שלו קשה להתגבר ואולי זה יהווה השראה למי שצריכה להתגבר על מוחמד שמסתובב אותה