געגועים לכסא • אברהם רוזן

    אברהם רוזן יום ליום No Comments on געגועים לכסא • אברהם רוזן
    11:45
    29.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: שלושה לוחמים נפלו בפיצוץ מטען ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שלישי בבוקר יצאה שרת המשפטים ציפי לבני מביתה שבתל אביב בלו"ז של אותו יום נקבעה לה ישיבה בוועדה למינוי דיינים. בשעות הבוקר היא עוד חשבה כי בערב תוכל להכריז על הדיינים החדשים שיבחרו לבית הדין האזורי ובית הדין הגדול. אלא שנתניהו סבר אחרת ומיהר לשגר הודעות על פיטורי השרה לבני. "לב מלכים ושרים ביד ה'".

    לבני ולפיד התבשרו כי מעתה התואר שר הופך לנחלת העבר. מעתה ליבני ולפיד הם כבר לא שרים בממשלת נתניהו. ביש עתיד התכנסו לישיבה ביום רביעי ושרי יש עתיד הגישו את מכתבי הפיטורים שלהם.

    החיבור בין הליכוד 'יש עתיד' ו 'הבית היהודי' היה חיבור לא טבעי. נכון יהיה להגדיר את השותפות הקואליציוניות כאינטרס מול צורך. כל מפלגה הגיעה לממשלה לקדם אינטרסים שונים ברוב הפעמים מפת האינטרסים של השותפות הקואליציוניות היו מנוגדות זו לזו. יונת השלום לבני ישבה עם זאב המלחמה ליברמן ממש חזון אחרית הימים וגר זאב עם כבש.

    ח"כ אורית סטרוק חלקה את אותה קואליציה עם אשת השמאל הרדיקאלית ח"כ עדי קול. ולאיש מהם לא הפריע לשבת זה לצד זה ולחלוב את הקופה הציבורית. נאומו של נתניהו ביום שלישי בלילה היה הפרומו של תשדירי הבחירות של הליכוד לכנסת ה-20 .

    נתניהו התגעגע לשותפות עם החרדים. יותר משנתניהו הוא ראש ממשלה הוא שר אוצר ומבין בתורת המספר הוא ראה כיצד לפיד מדרדר את המדינה. כל העת הוא עשה את החשבון בצד וגילה כי עלות החרדים למדינה זולה יותר ויעילה יותר. הפעם הוא יוצא לקרב על חייו הפוליטיים.

    כל פוליטיקאי יודע כיצד הוא נכנס למערכת בחירות איש לא יכול לדעת כיצד הוא יסיים אותה. נתניהו נכנס לקרב על חייו יש לו צרות מבית ומחוץ. במהלך השנתיים האחרונות הוא לא זכה לרוות נחת במפלגתו. חברי הכנסת רגב פייגלין ודנון מיררו לו את החיים. ומחוץ למפלגתו לבני לפיד בנט וליברמן לא ממש הקלו עליו. עכשיו נתניהו לוקח בחשבון שהוא עלול לסיים את מערכת הבחירות הנוכחית עם כמות מנדטים פחותה מזו שקיבל בכנסת ה-19. ביבי הלך על מקדמי הגנה הפגישות עם הסיעות החרדיות ההתחייבות לבנט על תיק הביטחון כך לפי 'מוקרות זרים' כל אלו נועדו להקל על הליך הרכבת הממשלה ביום שאחרי מחד ולחשק את נשיא המדינה ריבלין מאידך. בחזונו רואה נתניהו כיצד ריבלין מסוגל לקרוא למשה כחלון ולהטיל עליו את הרכבת הממשלה. ההסכמים הבלתי כתובים מענקים לנתניהו תחושת ביטחון במידת מה.

    פורום שרנו

    בהתייעצות הלילית שערכו שרי יש עתיד עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד נסגר כי הם ינקו שולחן בתוך 48 שעות. כשנתניהו מסר את הצהרתו היה זה שר החינוך שי פירון שהוכה בהלם הוא לא האמין שהוא יכהן זמן כה קצר בתפקיד עליו חלם כל ימי חייו הוא נחשב לאחד משרי החינוך הגרועים ביותר ואני לא מדבר מזווית חרדית. האיש שתרגם את המושג למידה משמעותית לסיפור כספי דרדר את מערכת החינוך למחוזות שבאקדמיה לחינוך עדיין לא זוכרים.

    לצד העצובים והמאוכזבים יש דווקא שמחים ואלו חברי הכנסת של הליכוד היו מספר עוזרים שכבר דיברו על כניסה למשרדי הממשלה של אנשי יש עתיד והתנועה. החוק החדש הם אמרו מאפשר למנות שרים ללא אישור הממשלה בתקופה שבין פירוק להרכבה. "הם טועים" עמדה על כך ח"כ מירי רגב שאמרה לי :"החוק החדש לא מאפשר זאת וראש הממשלה יכהן כשר במשרדי הממשלה האלו". מבדיקה שלי מתברר כי נתניהו מתכנן לפטר גם את יועצי השרים ועוזריהם שמונו כמשרות אמון.

    החוק של ח"כ אזולאי והטרמפ של יש עתיד

    מכירים את הסיפור הזה שאתם עובדים קשה על החוק והנה פתאום איזה טרמפיסט לוקח קרדיט שהוא לא קשור לסיפור. אז הנה לכם מקרה קלאסי של חוק ותקנה אותה הוביל ח"כ דוד אזולאי עוד בכנסת ה-18 והנה בוקר אחד מתעוררים אזרחי ישראל ומגלים את ח"כ קארין אלהרר מ 'יש עתיד' דאגה לנכים.

    אז הנה קצת סדר בעובדות שר העבודה והרווחה ח"כ מאיר כהן חתם על תיקון לתקנה שתעניק כ- 1,000 ₪ בחודש לקצבת ילד נכה. מדובר במהלך שאותו הוביל ח"כ דוד אזולאי באמצעות ח"כ משה כחלון , בכנסת ה-18, בשעה שכיהן כיו"ר הוועדה לפניות הציבור. אז ח"כ דוד אזולאי ערך כחמש ישיבות בוועדה במהלך שנת 2012.

    בדיונים השתתפו נציגי משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי, והורים לילדים נכים. בעקבות דיונים אלו, שבהם "אף עין לא נותרה יבשה", הוחלט על הגדלת קצבת ילד נכה לילדים הנכים הקשים ביותר. כמו כן, הוחלט להגדיל את המימון המוקצה לשירותים לילדים נכים במשרד העבודה והרווחה כמו מועדוניות לילדים נכים. בהתאם למסקנות הוועדה פעלו במשרד הרווחה להוספת הקצבה להורים לילדים נכים בסך של כ-600 ₪ כאשר סוכם אז שההשלמה תעשה עם שינוי תיקון התקנה על ידי השר. לכשנבחרה הממשלה ה- 33 קיים ח"כ דוד אזולאי מספר פגישות עבודה בנושא עם שר הרווחה שהובילו בסופו של יום לחתימה על תיקון מס' 3 לתקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה) התשע"ד.

    מר אבנר עורקבי יו"ר ארגון אהב"ה טרח ונכנס לסיעת ש"ס הוא הגיע להודות לח"כ אזולאי שהיה הרוח החיה מאחורי המאבק, אזולאי רתם בכנסת ה-19 את חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה להשלמת המהלך שבמסגרתו יכללו 5,000 ילדים נכים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת, בעלות של 61 מיליון ₪ לשנה וישווה את תנאיהם של הילדים לאלה הנהנים מקצבת שר"מ. המתווה לתוספת נקבע בין שרי האוצר והרווחה.

    ח"כ דוד אזולאי אמר ל 'יום ליום' : "אני שמח לברך על המוגמר לאחר עבודה רבה למען הורי ילדי הנכים. הגיע הזמן שהמדינה תסייע במקצת למשפחות אלו. החלק הראשון אותו התחלנו בכנסת ה-18 היה סוג של תיקון עוול. השלמת התהליך בכנסת ה-19 מביאה לקיצה סאגה בת חמש שנים ועל כך יבורכו שר הרווחה מאיר כהן, יו"ר ועדת העבודה הרווחה וחברי הכנסת שהיו לעזר בעניין".

    דברים הוצאו מהקשרם

    לפני כשלושה שבועות פרסם העיתונאי נחום ברנע חלקים נבחרים מתוך ראיון שערך עם הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א. בין הדברים שציטט ברנע בשם הגר"ד לאו לבין המציאות חלים פערים גדולים. בשיחה שערכתי עם עוזרו של הרב הראשי שנכח בעת הראיון מתברר כי הרב הראשי לישראל לא התערב כלל וכלל בנושא בירור היהדות לגב' בוקשטיין. "הרב הראשי לישראל אינו יכול להתערב בהליך בירור היהדות שנערך בביה"ד. גם אם הרב רוצה הרב לא יכול לטפל בנושא" הדגיש בפני הבכיר הרצון להציג את הרב הראשי לישראל כאחד שמקצר הליכים גרם לו עוול טען הבכיר.

    חשש להטיית מכרז במשרד הדתות
    בימים הקרובים עומד לצאת מכרז של משרד הדתות למשרת יועץ שר הדתות לענייני קבורה, הזוכה במכרז יישם מדיניות שהוא יקבע ולא המשרד.

    בציבור החרדי פועלים מספר ארגונים העוסקים בנושא באופן פרטי. הודות לארגון מסוים חלה רגיעה בתקופה האחרונה בכל נושא חילולי בתי עלמין וליקוט עצמות על ידי ארכיאולוגים לא עוד הפרות סדר

    אלא תיאום מול רשות העתיקות לאור החלטות וועדות רבנים כך היה כאשר בתפקיד ישב שלום פריד תושב העיר פתח תקוה שכיהן כיועץ שר הדתות לענייני קבורה, וכך העניינים התנהלו כסדרן, תוך תיאום מלא של יזמי הבניה רשות העתיקות והרבנים.
    אלא שארגון אחד הידוע בפעילותו כנגד גדולי ישראל במגזר החרדי החליט שעליו לפעול אחרת במכרז שנפתח במשרד הדתות החליטו להריץ את א.ק (השם המלא שמור במערכת) המפקח מטעם הארגון הפועל כנגד גדולי ישראל על עבודות חפירת ופינוי הקברים ברמלה, בתור מועמד לזכות במכרז, בצעד תמוה בעליל החליט סגן שר הדתות לפסול בלי כל סיבה את כל המועמדים האחרים בעלי הוותק והמקצועיות, ולקדם את המועמד של הארגון הנלחם בגדולי ישראל.

    חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה הביעו תדהמה על הטיית המכרז ומשיכת הזמן בכך ששנה לא מונה יעץ בתפקיד לעניין. חברי הכנסת תמהים עד להיכן הרחיק לכת סגן שר הדתות אלי בן דהן שמוכן למסור את מפתחות הבניה של המדינה בידי גופים הנלחמים בגדולי ישראל.

    לאחר שקיבלתי את החומרים השונים פניתי למספר גורמים משפטיים שטענו בפני כי קיים חשד סביר להטיית מכרז ממשלתי עבור ארגון לא חוקי הפועל באופן מוצהר נגד חוקי המדינה, כמו כן קיים חשד למניעים לא כשרים בהטיית המכרז לטובת אותו ארגון.
    עוד עולה מהתחקיר כי קיים חשש כי חברה מסחרית גדולה התערבה במכרז זה לטובת הזוכה, שכאמור הוא המפקח מטעם אותו ארגון הנלחם בגדולי ישראל על פינוי וחפירת הקברים באותו מפעל.

    במשרד הדתות גם בחרו שלא להשיב לי על שאלות חדשות בנושא המיגוניות וזאת לאחר שסגן השר טען כי הוועדה כבר ישבה והחליטה על חלוקת הכספים.



    0 תגובות