מתח בש"ס • ישי נענה לדרעי: "ניפגש ביום ראשון"

    מני גירא-שוורץ 7 Comment on מתח בש"ס • ישי נענה לדרעי: "ניפגש ביום ראשון"
    14:39
    03.06.24
    אבי יעקב No Comments on מתח פוליטי לקראת נאומי בן גביר וסמוטריץ'; נתניהו מנסה למזער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתח בש"ס גואה: חבר מועצת החכמים, הגר"ש בעדני, הציע לח"כ אלי ישי את המקום השני ברשימת ש"ס ושר בכיר – אך דרש מכתב התפטרות וכפיפות מוחלטת למועצה ולדרעי. מקורבי דרעי: נוסח המכתב זהה לנוסח שישי החתים את הח"כים כשכיהן כיו"ר. האם ישי מחפש מסגרת פוליטית חדשה?

    חבר מועצת חכמי התורה, הגאון הרב שמעון בעדני, נפגש אמש עם חבר הכנסת אלי ישי והציע לו את המקום השני ברשימת ש"ס בכנסת, התחייבות לתפקיד שר וכן מעורבות פעילה ברשת החינוך של ש"ס ואחראי על סניפי המפלגה.

    ל'קול חי' נודע, כי הגאון הרב בעדני דרש מח"כ ישי הכרזה ברורה, כי הוא מקבל את מרותם הבלעדית של מועצת החכמים ושל יו"ר המפלגה אריה דרעי, זאת בנוסף להפקדת מכתב התחייבות להתפטר מהכנסת, במידה ויידרש לעשות כן.

    מקורבי דרעי אמרו הבוקר ל"קול חי", כי הדרישה להפקדת מכתב ההתפטרות שהציג הגאון הרב שמעון בעדני מאלי ישי, זהה לדרישתו של אלי ישי, כשכיהן כיו"ר ש"ס. "אלי עמד על כך בעבר שכל המועמדים לכנסת יחתמו על מכתב התחייבות למרן, כי הם יתפטרו מהכנסת אם לא יישמעו למועצת החכמים ולמרן", אמר אחד ממקורבי דרעי.

    "אסור לשכוח כי חמישה חברי כנסת מכהנים נזרקו מהרשימה על ידי אלי ישי, ובהם אלי סויסה, רחמים מלול, הרב אריה גמליאל, יצחק גאגולה ויצחק סבן, לאחר שהתבקשו בשעתו לחתום על אותו מסמך עליו התבקש אמש אלי ישי לחתום בפני מועצת חכמי התורה", אמר המקורב לדרעי.

    בש"ס ממתינים להחלטתו של ישי, ובינתיים, דרעי זימן את ישי לפגישה אישית ביום ראשון הקרוב, כדי לסיים את המתיחות בין השניים ולשלב את אלי ישי בעבודת מטה הבחירות.

    בסביבתו של ישי אומרים כי בין האופציות שנלקחות בחשבון נמצאת האפשרות של חבירתו למסגרת פוליטית חדשה, אך במקביל נענה אלי ישי להזמנתו של דרעי והשניים צפויים להיפגש ביום ראשון הקרוב.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      הגיע הזמן שאלי ישי יקשיב למועצת החכמים. פעםן הוא צעק "מרן מרן מרן". והיום מה? הוא שכח מה הוא צעק פעם?

    2. 6

      לא יאומן כמה דרעי רודף את הרב אלי.
      אולי די כבר??????

    3. 5

      זכותו של ישי ללכת למקום אחר אי אפשר לקשור אותו להכות ולבייש והכל בשם "מועצת החכמים"

    4. 4

      סתם ורחלי מה נסגר אתכם? אתם עיוורים? מרן החזיר את אריה לראשות התנועה . נקודה. מה החוצפה של ישי לעשות בלגן? מאיפה האומץ? איתן צודק במאה אחוז מה שונה אלי מאמנון? למה אלי תקף את אמנון והוא עושה את אותו הדבר בדיוק?

    5. 3

      חבל שאלי ישי יתפוס מקום יקר של ש"ס! שיצא ויראו בדיוק כמה הוא שווה!

    6. 2

      לא כל כך הבנתי מדוע צריכים להחתים את חברי הכנסת על קבלת מרותם של הרבנים, אם הם לא סומכים עליהם למה שאנחנו נעשה זאת. היתכן שאין בינינו אנשים שלא צריך להחתים אותם על "ועשית ככל אשר יורוך" … ודרך אגב מה עם פריימריס כמו אצל סיעת "שלומי אמונים" או נאמנות מוחלטת ללא חתימות כמו אצל חצרות החסידים.