תחקירן בארה"ב מאשים: "סיפור חיסולו של בן לאדן מלא בשקרים"

    אברהם זילבר | צילום: ויקיפדיה 2 Comment on תחקירן בארה"ב מאשים: "סיפור חיסולו של בן לאדן מלא בשקרים"
    14:56
    23.05.24
    מנחם טוקר No Comments on יאשרו את הפארנצ'עס? דובר ראש העיר: "מאמין שיפתר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם אנו יודעים בדיוק את סיפור חיסולו של מנהיג אל קעידא בן לאדן? לטענת העיתונאי הוותיק והמוערך בארה"ב בן ה-78 סימור הרש, התשובה היא לא.

    במאמר ארוך שפרסם בכתב העת היוקרתי "לונדון ריוויו אוף בוקס" ומעורר סערה בארה"ב טוען הרש כי הממשל האמריקני הונה את הציבור בגרסתו לגבי חיסול בן לאדן, ומספק את גרסתו החלופית והמפתיעה לאירועים.

    4 שנים לאחר החיסול טוען הרש בין דבריו כי אובמה מיהר לקחת קרדיט על המבצע לחיסולו של בן לאדן, "השקר, בדרגים הגבוהים ביותר, ממשיך להוות את המודוס אופרנדי (שיטת הפעולה) של המדיניות האמריקנית – לצד בתי כלא סודיים, תקיפות מל"טים, פשיטות ליליות של כוחות מיוחדים, עקיפת שרשרת הפיקוד והדחת כל מי שעלול לסרב".

    "ממשלת פקיסטן שיתפה פעולה עם ממשל אובמה במבצע, ואישרה אותו מראש." טוען הרש בשם "גורם מודיעיני בכיר בדימוס, שהיה בסוד העניינים בפרטי המודיעין הראשוני שנגע לנוכחותו של בן לאדן באבוטאבאד" ומוסיף כי הכוונה המקורית של ממשל אובמה הייתה להכריז כי בן לאדן חוסל בתקיפת מל"ט, ולא בפשיטה של כוחות קרקעיים, וכי נאומו של אובמה בבית הלבן נוסח בבהילות וברגע האחרון.

    הטענה שהכי הקפיצה את הגורמים בארה"ב היא שהמדינה לא איתרה את בן לאדן מפני שעלתה על עקבותיהם של השליחים שהגיעו לאחוזתו במשך כמה שנים. אלא באמצעות תשלום כופר של 25 מיליון דולר לקצין מודיעין פקיסטני, שהסגיר את מיקומו של בן לאדן, שהוחזק בכלל כעציר פקיסטני.

    הרש טוען שהקצין הוברח לאחר מכן לארה"ב, ואף מייעץ כיום לסי-איי-אי. טענה שסותרת במפורש את הטענות המדברות על חקירות ממושכות של עצירים שהם סייעו להפיק את המודיעין, שהוביל לאיתורו של בן לאדן בסוף.

    עוד טוען התחקירן בניגוד לגרסה הידועה בארה"ב, שגופתו של בן לאדן לא הושלכה לים אלא להרים, וכן שהלוחמים שפרצו לאחוזה לא נאלצו לפתוח באש בקרב דרמטי, כי בן לאדן היה נכה ולא חמוש.

    הבית הלבן לא הגיב לפרסום הדברים של העיתונאי בעל הרזומה העשיר בחשיפות שחיתות ופשעים בצבא האמריקני שאף קיבל על כך פרס פוליצר, אלא מעדיף להתעלם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אל תשללו לחלוטין את האפשרות שבן לאדן חי בשבי בארה"ב, שהלא אילו אכן כך הוא הלא לא היתה ארה"ב מספרת זאת, ואם כן מניין לנו שאינו כך, ועוד, שהרי ניתן היה למנוע את חיסולו ע"י שהיו יורים בו בכדורי הרדמה, או בטכניקות אחרות שלא חסרות ליחידה המאומנת ביותר בארה"ב, ובפרט לנוכח העובדה שלא היה חמוש. אשר על כן לאור זאת שהאינטרס הראשון במעלה היה ללוכדו בחיים, על מנת להוציא ממנו סודות רבים, יש לפקפק על הגירסא הרשמית שהוא חוסל. מצפה לתגובות.

    2. 1

      מה איכפת לך?
      ואם הוא מת
      יש עוד נחשים
      רק בורא עולם שומר עלינו