תיעוד מביך של מבחן בחיידר של סאטמר, מעורר סערה בארה"ב

    ישראל פרייא | צילום: "דיילי ניוז" 4 Comment on תיעוד מביך של מבחן בחיידר של סאטמר, מעורר סערה בארה"ב
    21:26
    01.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on התגובה הישראלית למתווה ביידן: שלוש גרסאות סותרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבוכה בארה"ב: במבחן שערכו רשויות החינוך האמריקאיות בחיידר של סאטמר בניו יורק, נתפס אתחד המורים מגלה את התשובות לתלמידים, התיעוד שודר ב"דיילי ניוז" הפופולארי וגרם לחוסר נעימות רבה. סאטמר בתגובה: "לא רימינו, הדרכנו".

    העיתונאית טלי פרקש שסיקרה ב-ynet את הפרשה מציינת כי היא מגיעה על רקע הודעתה של מחלקת החינוך בניו-יורק לפני חודשיים על פתיחת חקירה נגד בתי ספר חרדיים, בחשד שאינם עומדים בקריטריונים החינוכיים של המדינה. הבחינה, שהיא מעין מבחני "מיצ"ב" באנגלית – ביקשה לבחון את כישורי השפה של הילדים בני החמש, ששפת האם שלהם היא אידיש.

    בסרטון שצולם במוסד "תורה ויראה" בוויליאמסבורג, נראה הצוות החינוכי כשהוא מנחה את תלמידי הכיתה כיצד לענות על התשובות בבחינה. המורה נשמע כשהוא מבקש באידיש להקיף את תמונת הספסל שבדף, ככל הנראה – התשובה הנכונה בבחינה. המורה לא מסתפק בכך, אלא עובר בין התלמידים ומצביע על הדף, ככל הנראה במקום המבוקש להקפה. בהמשך, הוא לא מסתפק בהנחיה בלבד, אלא מסמן בעצמו את דף הבחינה של אחד הילדים.

    בחיידר התגוננו וטענו כי המורה רק הדגים כיצד יש לענות על המבחן הבלתי שגרתי, דבר שלא הועיל למקטרגים נגד המוסד החינוכי. "הרמאות-לכאורה בזויה ומקוממת", אמר נפתלי מוסטר, אדם שקידש מלחמה בחיידרים החרדים שאינם לומדים מקצועות ליב"ה בארה"ב, "דמיינו לעצמכם איך מרגישים הורים ששולחים את ילדיהם לישיבה כדי לקבל חינוך טוב, רק כדי לגלות מאוחר יותר שמילדיהם נשדדה הזכות הזאת?".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      למה צריכים לצטט כאן עוכר ישראל כמו נפתלי מוסטר, ועוד לתת לו את המילה האחרונה, בגנותם של הישיבות? "הרמאות שלו בזויה ומקוממת. דמיינו לעצמכם, איך ירגיש נפתלי זה, כשכל חייו נלחם נגד הורים ששולחים את ילדיהם לישיבה, רק כדי לגלות מאוחר יותר, בישיבה של מעלה, כיצד איבד עולמו בידיך?".

    2. 3

      ממש חסרות צרות לארה"ב שהם נטפלים דווקא לשטויות האלה….שיפסיקו לבלבל ושיתעסקו בפשיעות שיש להם שמה בעקבות החינוך המהמם שלהם… בסדר זה ידוע שאנחנו כבר לקראת הגאולה והשם מתחיל לרמוז לעם היהודי שיושב בגולה כולל ארה"ב שהגיע הזמן לעלות לארץ הקודש לפני שיתחילו כל הצרות האחרות. מי שחכם ועיניו בראשו יעלה לארץ מהר… כי כשגוג ומגוג יתחיל באמת וברצינות הם אולי כבר לא יוכלו לחזור…

    3. 2

      ברור רק הסאטמרים יכולים לעשות כזה חילול ה' הם אלופים בזה

    4. 1

      בתור חרדי אני לא מבין למה לא מלמדים אנגלית לדעתי היום אחד שלא לימדו אותו אנגלית זה פשוט לדפוק לו את החיים!!