רבנים מכל העולם מצטרפים למחאתו של הגר"מ שטרנבוך בפרשיית הגט שלא ניתן

    דוד קורצוייל 2 Comment on רבנים מכל העולם מצטרפים למחאתו של הגר"מ שטרנבוך בפרשיית הגט שלא ניתן
    0:05
    23.05.24
    נתי קאליש No Comments on ההדלקה הגדולה בעולם: "נערכים לשלושים אלף איש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבנים מכל העדות והחוגים בארץ ובארה"ב מצטרפים למחאתו של הגר"מ שטרנבוך שליט"א נגד ההיתר שניתן בארה"ב לאשת איש להינשא ללא גט מבעלה.

    במקביל, בארה"ב הרוחות סוערות, הרב שסידר את הקידושין פרסם מכתב הכחשה על הפרסומים שהוא התיר את הדבר, ויחד עם זאת, רבני התאחדות הרבנים בארה"ב החרימו את הוראותיו והודיעו שאין לסמוך עליו יותר.

    כזכור, לפני כחודש פורסם דבר ה'היתר' המחודש שניתן לאשה מסויימת להינשא לשוק בלא גט פיטורין כדין תורה מבעלה הראשון, בטענה חריגה שהקידושין הראשונים התבטלו מדין 'מקח טעות'.

    תקופה קצרה לאחר נתינת ההיתר, סידרו לה קידושין בארה"ב עם יהודי אחר, צעד שעורר מיד סערה רבתי בארה"ב.

    יצוין כי בתקשורת החילונית מיהרו לקפוץ על ההזדמנות, ובעקבות ההיתר המפוקפק פורסם בסוף השבוע האחרון מאמר שטנה מלא רעל וארס בעיתון מעריב' תחת הכותרת 'אפשר להירגע, הרבנות והרבנים נחלשים'.

    Created by Readiris, Copyright IRIS 2012

    כותב המאמר בעיתון 'מעריב' מגיע למסקנה עגומה בעקבות ההיתר שניתן לאשה "יש כאן חדשות טובות, כל מי שעסוק בבהלה מיותרת מפני הרבנים והרבנות והמי יודע מה שהם יעשו בפעם הבאה, יכול להירגע. הרבנות והרבנים נחלשים. לא מתחזקים", עפ"ל. רבנים וגדולי תורה שפרטי המעשה הגיעו לאוזניהם, מיהרו לפרסם קול מחאה והביעו דעתם שלא ישתקו לנוכח נבלה כזאת שנעשתה בישראל בפרהסיה ועלולה להוות מכשול ותקלה חמורה בקדושת ישראל.

    בראש החזית במערכה לשמירת גדרי ההלכה, נעמדו בפרץ הגר"מ שטרנבוך, ואתו עמו הגאון הגדול רבי אהרן פלדמן שליט"א חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב וראש ישיבת נר ישראל בבולטימור, אשר עושים ומעשים יומם ולילה כדי לבלום את הפרצה הנוראה.
    מרן הגר''מ שטרנבוך שליט''א

    הגר"מ שטרנבוך פרסם מכתב מחאה חריף כנגד ההיתר שניתן בארה"ב, כאשר בתוך דבריו החריפים כתב "אין לי מנוחה שאין שומעים קול מחאה על כבוד ה' ותורתו", ובסיומו הביע דעת תורה ופסק הלכה נחרץ שהאשה היא אשת איש לכל דבר, ובניה הם ממזרים לכל דבר, ואסורים לבוא בקהל.

    הגאון הגדול רבי אהרן פלדמן שליט"א מגדולי התורה ומקברניטי היהדות החרדית בארה"ב, מיהר מיד לזעוק ולהתריע כנגד ההיתר, ובמכתב חריף הממוען 'לגדולי
    התורה וההוראה די בכל אתר ואתר', ביאר הרב פלדמן את פרטי המקרה, וביקש מרבני ישראל לזעוק ולהתריע כנגד ההיתר והפרצה העצומה המהווה תקלה עצומה
    ביסודות קדושת הדת.

    המכתבים הנחרצים עוררו סערה רבתי בארץ ובעולם, וגררו בעקבותיהם מכתבי מחאה רבנים מרבנים נוספים בארץ ובעולם שהתריעו כנגד ה'היתר' המסוכן.

    בד''צ העדה החרדית ירושלים

    לאור המחאות החריפות בארץ ובעולם, פרסם הרב שסידר חופה וקידושין לאשה בלא גט מבעלה, מכתב התנצלות מסויגת, והכחשה על השמועות לפיהם הוא
    הרב שנטל על שכמו את ההכרעה בסוגיא זו. "אאשר פה בכתב מה שאמרתי לכמה ת"ח ששאלו, והוא, שאיני מכיר את…. שתחי', ובוודאי שלא שייך שאדע דבר על נישואיהם, ולא על שום פרט שביניהם אלא שהגאון ר' שלום קמינצקי שליט"א שאל לי כשיש עדות של רופאים מומחים על אחד שהוא חולה רוח שמפריע לנישואים אם שייך לבטל קידושין משום זה, ואמרתי שאם הדבר ברור ובדומה למעשה שבתשובה שבאגר"מ, שייך בתנאים מסוימים".

    במקביל, בית הדין שע"י התאחדות הרבנים השיבו אש במכתב חריף וחריג במיוחד, בו הם כותבים כי היות שהרב שסידר את הקידושין לא הסכים לנקוט בשום פעולה
    מעשית להפריש את האשה מהבעל החדש, לכן אין לסמוך יותר על הוראותיו בדיני התורה.

    הגר''ש רוזנברג שליט''א

    "על כן דעתינו דעת תורה שמהיום אין לרנ"ג הנ"ל שום סמכות לדון ולהורות בדיני התורה, וכן לסדר קידושין וגיטין, ואנו פונים לבתי הדין ומסדרי הקידושין, שלא לקבל ולא לסמוך על גיטין שיסודרו על ידו, ועד שלא תיקן את הדבר הרי הוא בכלל חוטא ומחטיא את הרבים, ואם יוולד בנים להזוג, אמרו חז"ל בכגון דא שהוא מעוות לא יוכל לתקון".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כמה קיבלתם בשביל לתת הכותרת לרב שטרנבוך בלבד?
      צוחקים לאינטלגנציה שלנו

    2. 1

      ל-1 – איך אתה מעז לדבר נגד הרב שטרנבוך?????