שנה ל'נאום הקמעות': האמן יאיר גרבוז לא סותם את הפה

    על הנאום שלי אני רוצה להגיד משפט אחד: הדברים שלי לא הוצאו מהקשרם. הם היו מדויקים. נאמרו בהקשר מדויק
    אבי יעקב 1 Comment on שנה ל'נאום הקמעות': האמן יאיר גרבוז לא סותם את הפה

    עבור האמן יאיר גרבוז, דבריו כנגד המיעוטים שהביאו לדברי רבים לתבוסת 'המחנה הציוני' בבחירות האחרונות, היו מדוייקים ולא הוצאו מהקשרם • "שנים כל העבודה האמנותית שלי נתפשת בדיוק ההפך"

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    על הנאום שלי אני רוצה להגיד משפט אחד: הדברים שלי לא הוצאו מהקשרם. הם היו מדויקים. נאמרו בהקשר מדויק
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה לאחר נאום מנשקי הקמעות שלדברי לא מעט פרשנים, הביא למפלת 'המחנה הציוני' בבחירות, האמן יאיר גרבוז העניק ראיון ל'מאקו' שם הצהיר קבל עם ועולם כי אינו מתחרט על דבריו שנאמרו בכנס הבחירות של השמאל ואר זכו לגינויים חריפים מכל קצוות הקשת הפוליטית.

    "לא טעיתי", פותח גרבוז במשפט מפתיע מעט, בוודאי לאחר ההאשמות שספג מצד גורמים ב'מחנה הציוני' שטענו כי נאומו הביא לתבוסת המפלגה בבחירות. גרבוז הוסיף כי "על הנאום שלי אני רוצה להגיד משפט אחד: הדברים שלי לא הוצאו מהקשרם. הם היו מדויקים. נאמרו בהקשר מדויק".

    עם זאת, טוען גרבוז כי דבריו לא נאמרו כנגד המזרחים, "נורא מצחיק שבסוף עליי אמרו שאמרתי משהו נגד עדות המזרח. שנים כל העבודה האמנותית שלי נתפשת בדיוק ההפך. לא אמרתי מילה אחת בנושא הזה, פשוט מילה אחת. כל חיי אמרו לי די כבר, נודניק, לדבר על הקיפוח, ואני אמרתי, לא, הקיפוח – משם יבוא השינוי".

    לטענת גרבוז, "אני מדבר שנים נגד הקיפוח הזה וטוען שזו הבעיה המרכזית בחברה הישראלית, יש סדרות שלמות שציירתי על מה שעשו לתימנים. כשהייתי ילד, וגם כשמעט בגרתי, היו התימנים שק החבטות של החברה הישראלית. הם היו כוח עבודה זול, הם היו בלתי מתלוננים, הם גרו בפחון ובבדון ובאוהל דולף ובצריף מט לנפול, ואנחנו זימרנו את אושרם הרב. לא רוצים לזכור את זה".

    כזכור, בעצרת השמאל טרם הבחירות שהתקיימה בככר רבין, אמר גרבוז: אמרו לנו, ורצו שנאמין, שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה בא מתוך קומץ של אנשים הזויים. אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל – אנשי 'כהנא צדק' וצורחי 'מוות לערבים' הם קומץ – רק קומץ".

    המשפט שעורר את הסערה הגדולה היה כאשר אמר: "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים והמשתטחים על קברים קדושים – רק קומץ. אם כל אלה רק קומץ, אז איך זה שהקומץ שולט בנו?".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה מי הוא בכלל – יבחוש בן שלולית – מיקרוב בן דמון? מי הוא שיילך נגד הרבנים כולל הרב עובדיה? היו צריכים לאמר לו:" מי אתה בכלל? אפס".