מקורביו החרדים של ליברמן: "הוא מעולם לא פעל נגד ההלכה"

"הוא אף פעם לא הרים יד בפועל נגד ההלכה, למרות שהוא לא נבחר לכנסת מצד המפלגות החרדיות ויש לו את הציבור שלו, אבל עדיין לא עשה דבר נגד תורת ישראל. אני רגוע בנושאים האלו".
דוד לזר No Comments on מקורביו החרדים של ליברמן: "הוא מעולם לא פעל נגד ההלכה"

לאחר שבחודשים האחרונים תקף ליברמן את החרדים וכינה אותם 'כת לא יהודית', כעת הוא צפוי לשבת איתם באותה ממשלה • מקורביו החרדים התארחו הערב ב'קול חי' וסיפרו על ליברמן האמיתי ללא המסכה • אל תפספסו

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
"הוא אף פעם לא הרים יד בפועל נגד ההלכה, למרות שהוא לא נבחר לכנסת מצד המפלגות החרדיות ויש לו את הציבור שלו, אבל עדיין לא עשה דבר נגד תורת ישראל. אני רגוע בנושאים האלו".
21:01
30.04.24
אבי מימרן No Comments on "הסרטון שהפיץ החמאס מעודד, אבל לא מתייחסים למסרים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כפי שמספרות התחזיות הפוליטיות, בעוד ימים ספורים ח"כ אביגדור ליברמן יכנס לתפקיד שר הביטחון, ויצטרף לקואליציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפלגות החרדיות.

אולם קשה לשכוח את המתקפה העזה של ליברמן נגד נתניהו והחרדים. את נתניהו כינה ליברמן לפני כמה שבועות: "שקרן, רמאי ונוכל…. ראש הממשלה נואש, לא מסוגל להעביר אף חוק. זאת קואליציה? זאת בדיחה", על החרדים אמר: "הם לא יהודים, הם כת". אז מה קרה כעת? מקורבי ליברמן החרדים עושים סדר.

"התקשרתי אליו ואמרתי לו: אכלת אותה"

בראיון ל'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' סיפר איש האסטרטגיה מנחם גשייד, "מיד לאחר שליברמן קיים את מסיבת העיתונאים שבה הוא ביקש את תיק הביטחון, התקשרתי אליו ואמרתי לו, 'אכלת אותה, אין סיכוי שנתניהו ייתן לך את זה', והוא ענה לי: 'אכן, אתה צודק. אני בדרך כלל לוקח אותך ברצינות'. אלא לאחר כמה שעות התברר כי ליברמן גם הפסיד בשחמט וגם הרוויח. הוא ביקש את הביטחון וקיבל".

ב'מהדורה המרכזית' שוחח גם חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, ששימש כחבר במו"מ עם ליברמן לפני הקמת הקואליציה הנוכחית, "כעת אין צוות מו"מ. מהיכרותי, אני לא חושב שיש מהמורות בין נתניהו לליברמן, אפשר לגשר על מה שיש, אין משהו שניתן לומר שהוא יפריע".

ליאון הדגיש כי "אני מדבר כפרשן ולא כידען, זה נפל עלי בהפתעה כפי שזה נפל עלייך", אולם לדבריו, "אין דברים שקורים פתאום, ובוודאי לא בשעה אחת. ראינו כולנו סימנים כבר ביום ראשון, ואני מניח שזה היה צעד בלתי נמנע מצד נתניהו, הוא לא יכול להתחיל את מושב הכנסת עם ממשלה של 61 חברי כנסת".

על דבריו של ליברמן נגד נתניהו והחרדים אמר ליאון כי "בחיים הפוליטיים הכל אפשרי, אין ספק שהייתה פה שיחה בין שני האנשים הללו וברגע שהיא התבצעה אנחנו רואים את התוצאה".

"הדלת שלו פתוחה כל הזמן לכל דבר שבקדושה"

על יחסו של ליברמן לחרדים אמר ליאון כי "אני מכיר את ליברמן 25 שנים, ביני לבינו יש הבדלי השקפות, אבל בהחלט אין לו ואף פעם לא הייתה לו שנאה או אמירה שלילית נגד החרדים, ובמסגרת המו"מ שיתבצע בזמן הקרוב – יגיעו לגישור ולהסכמות". עוד אמר: "האמירות של ליברמן נגד נתניהו והחרדים נמצאות במקומם, אבל בסופו של דבר כשנכנסים לממשלה  – כל אחד צריך להתחשב אחד בשני".

מקורב נוסף של ליברמן, איש העסקי החרדי לוי אדרעי הבהיר הערב ב'מהדורה המרכזית' כי "הוא אף פעם לא הרים יד בפועל נגד ההלכה, למרות שהוא לא נבחר לכנסת מצד המפלגות החרדיות ויש לו את הציבור שלו, אבל עדיין לא עשה דבר נגד תורת ישראל. אני רגוע בנושאים האלו".

לדברי אדרעי, "התקשורת החרדית שמה אותו במקום שהוא לא נמצא בו, הוא לא שם, הדלת שלו פתוחה כל הזמן לכל דבר שבקדושה".

"דיברתי עם ליברמן באיידיש והא האדים"

לשיחה הצטרף העיתונאי בני רבינוביץ שסיפר כי "פגשתי את ליברמן לא מזמן ודיברתי איתו באידיש, ושאלתי אותו, "אתה הרי יהודי, איך כל האמירות שלך מתחברות לזה, הכל פוליטיקה בחיים? למה הכל מותר בשביל פוליטיקה? רפורמים, נישואין אזרחיים, הכל מותר?". "ליברמן האדים, נהיה אדום מאוד, אבל תשובה לא קיבלתי ממנו".

"הוא מאוד קרוב לאדמו"ר מפרמישלאן, ואני לא מבין את פשר האמירות שגובלות בהסתה פרועה נגד החרדים".



0 תגובות