ארגוני איכות סביבה מזהירים: "המצב האקולוגי ביו"ש – קטסטרופה"

    כמות הביוב הגולמי המוזרם מידי יום אל נחלי יו"ש, כדוגמת נחל הקדרון, נחל פרת, נחל אלכסנדר נחל חברון ואחרים היא אדירה. מי הביוב האלה מחלחלים למי התהום של מדינת ישראל ומזהמים את מקורות המים של כולנו. צריך להבין שביו"ש ישנם כ-2 מיליון פלסטינאים שמייצרים מידי יום כ-2000 טון אשפה כשפחות מחצי מזה מגיע לאתרי פסולת.
    צבי הדס 1 Comment on ארגוני איכות סביבה מזהירים: "המצב האקולוגי ביו"ש – קטסטרופה"

    בכנס מיוחד באוניברסיטת ת"א ידונו יחד ארגונים רבים המכירים היטב את המצב האקולוגי המחמיר ביהודה ושומרון ופועלים לשנותו: "צריך לפעול למען כל התושבים ביהודה ושומרון- ערבים ויהודים כאחד"

    כמות הביוב הגולמי המוזרם מידי יום אל נחלי יו"ש, כדוגמת נחל הקדרון, נחל פרת, נחל אלכסנדר נחל חברון ואחרים היא אדירה. מי הביוב האלה מחלחלים למי התהום של מדינת ישראל ומזהמים את מקורות המים של כולנו. צריך להבין שביו"ש ישנם כ-2 מיליון פלסטינאים שמייצרים מידי יום כ-2000 טון אשפה כשפחות מחצי מזה מגיע לאתרי פסולת.
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגונים רבים ייטלו חלק בכנס המיוחד שיתקיים ביום חמישי הקרוב (12.1) בביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל אביב בנושא איכות סביבה ביהודה ושומרון. בין הארגונים שיקחו חלק בכנס: בית ספר שדה כפר עציון, איגוד ערים לאיכות הסביבה בשומרון, המרכז הביו-אזורי, בית ספר שדה עפרה, ירוק עכשיו, קרן ירושלים ירוקה ובית הספר ללימודי סביבה ע"ש פורטר באונ' תל אביב, החברה להגנת הטבע, שומרים על הנצח, רגבים, נציג אקופיס מזה"ת גדעון ברומברג, איגוד ערים לאיכות סביבה יהודה, וארגונים רבים נוספים.

    נעמי צור, יו"ר המרכז הביו-אזורי של ירושלים: "במרחב ירושלים יש הרבה גבולות, בין היתר קו ירוק, קו כחול וגדר ביטחון. האם יודעים שהביוב הזורם לים המלח באגן הקדרון חוצה גבול 4 פעמים? כמו המפגעים, גם המערכות האקולוגיות חוצות גבולות ועלינו למצוא דרכים לשתף פעולה כדי לנהל אותן בצורה מקיימת, כי הן שנותנות לנו חיים".

    עו"ד תומר ישראל בא כוחה של ירוק עכשיו: "כמי שמייצג גוף שמטפל במפגעים סביבתיים בכל רחבי הארץ אני יכול לומר בוודאות שמצב איכות הסביבה ביהודה ושומרון הוא קטסטרופה. הכנס שיזמנו הוא תקווה חדשה בשטח נטוש סביבתית, גם מן הבחינה החוקית. יש לנו כאן חוק ירדני, חוק ישראלי, חוק בינלאומי וחוק צבאי וכל אלה לא מצליחים לגרום לנו לשמור על הסביבה. נכון להיום מי שאחראי לקבוע את המדיניות ביהודה ושומרון זו הממשלה והיא לא עושה את זה. אני מאמין שחקיקה סביבתית נכונה, יכולה להיות לדוגמה הבדל בין מי תהום מזוהמים או לא. אם נצליח, לדוגמה, לשמור על מי התהום נקיים, כולם ירוויחו ואז נוכל לעשות לחיים. יהודים, ערבים, הודים, נוצרים ואינדיאנים".

    יצחק (איצ'ה) מאיר, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון: "לקראת יובל שנים לחזרתנו ליהודה ושומרון וחצי יובל להקמת איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון ע"י הרשויות המקומיות הישראליות אנו מברכים את כל הגופים הנקראים לדגל הגנת הסביבה באזור, מניעת המשך הזיהומים והכנת התשתית למשטר סביבתי חוצה גבולות ומגזרים".

    תנועת רגבים: "אחרי שנים ארוכות של מאבק בבניה בלתי חוקית והשתלטות על אדמות המדינה, בשנים האחרונות הצטרפה גם תנועת רגבים לשורת ארגוני הסביבה שעושים עבודת קודש  בתנאים בלתי אפשריים.

    הסוגיות החמורות שעל סדר יומם של כל הגופים צועקות את העובדה שהשחור לא עוצר בקו הירוק, וכי יהודה ושומרון הפכו לפח הזבל המזוהם של מדינת ישראל – מציאות שפוגעת ביהודים וערבים כאחד ולא יכולה להמשך".

    שומרים על הנצח: "העובדה שאלפי אתרי העתיקות ביו"ש מוזנחים ופגועים הרבה יותר מאשר אלו שבתחומי הקו הירוק, מוכרת כבר שנים. לאחרונה, אחרי שכל הארגונים הסביבתיים הפועלים ביו"ש הוצפו במבול של דיווחים על ביזה ופגיעה מתמשכת בעשרות אתרים חשובים, התחלנו להבין יחד שיש כאן כשל מובנה – באי אכיפה, בחקיקה לקויה ובחוסר מודעות החלטנו להתאגד, שורת ארגונים ורשויות מקומיות, כדי לדחוף את רשויות המדינה להילחם במחיקת ההיסטוריה והמורשת שלנו".

    ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון: "כמות הביוב הגולמי המוזרם מידי יום אל נחלי יו"ש, כדוגמת נחל הקדרון, נחל פרת, נחל אלכסנדר נחל חברון ואחרים היא אדירה. מי הביוב האלה מחלחלים למי התהום של מדינת ישראל ומזהמים את מקורות המים של כולנו. צריך להבין שביו"ש ישנם כ-2 מיליון פלסטינאים שמייצרים מידי יום כ-2000 טון אשפה כשפחות מחצי מזה מגיע לאתרי פסולת. ויותר מכך, יו"ש הופכת לפח הזבל של ישראל מאחר וקבלנים מעבירים זבל את המחסומים ומטמינים אותם ביו"ש כי כך הם פטורים מתשלום בעד הטיפול בזבל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כנס על המצב הסביבתי ביו"ש המתימר להתיחס לסביבה בלי פוליטיקה "ערבים ויהודים כאחד" ואף לא דובר פלסתינאי אחד! הנושא חשוב אבל כנס בהרכב הזה הוא עקר ופטרוני. חבל שארגונים כמו פורטר והחברה להגנת הטבע קושרים עצמם עם חד צדדיות כוחנית שכזו