"אם הממשלה תיפול, אני חושש ש'הבית היהודי' תלך שוב עם 'יש עתיד'"

יש מצוקה נוראה בעיקר בירושלים של כיתות. בלי עין הרע הציבור גדל והבניה כמעט 0 כשאני מכריח מנהלי סמינרים בדמעות ותחנונים והם מראים שיש 50 ויותר בנות בכיתה
אבי יעקב 6 Comment on "אם הממשלה תיפול, אני חושש ש'הבית היהודי' תלך שוב עם 'יש עתיד'"

בתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא, שוחח שר הפנים, אריה דרעי, וסיפר על מה שהוביל ליצירת הנהלים החדשים, פרטי הנהלים, יציבות הקואליציה ומתי הוא 'ישבור את הכלים' כלשונו ויפרוש מהקואליציה

שר הפנים, אריה דרעי צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
יש מצוקה נוראה בעיקר בירושלים של כיתות. בלי עין הרע הציבור גדל והבניה כמעט 0 כשאני מכריח מנהלי סמינרים בדמעות ותחנונים והם מראים שיש 50 ויותר בנות בכיתה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול, התקיימה מסיבת עיתונאים משותפת לשר החינוך, נפתלי בנט ולשר הפנים, אריה דרעי וסיעתו, סיעת ש"ס, בנוגע לנהלים חדשים שפורסמו באשר לתיכונים החרדיים לבנות. הבוקר, בתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא, שוחח שר הפנים, אריה דרעי, וסיפר על מה שהוביל ליצירת הנהלים החדשים, פרטי הנהלים, יציבות הקואליציה ומתי הוא 'ישבור את הכלים' כלשונו ויפרוש מהקואליציה.

"אלו הנחיות ונהלים ומי שקרא אותם לפרטי פרטים, ראה שמעולם לא היה תהליך כל כך מסודר. אפשר לומר שכל הנהלים נכתבו מדמעות של אנשים" אומר דרעי ומוסיף "כל הליך שהיה מול הסמינרים, הרשויות ומשרד החינוך, כל הלקחים הופקו והכותרת היא שבנות שמסיימות יסודי ויוצאות לחופש הן וההורים שלהם ידעו לאן הן הולכים בתחילת השנה הבאה. המצב היום זה שלפעמים גם עד חנוכה הם אינן יודעות וגם עצם זה שמסיימים את זה מתישהו, זה בזכות הנציגים שעובדים קשה. עכשיו הנהלים החדשים זה שעד ה-30 ביוני כולן משובצות. אנחנו מקווים שהסמינרים לא יעשו דבר כזה, שלא יקבלו עד התאריך הזה, כי הסנקציות יהיו קשות" מזהיר השר דרעי.

לדברי דרעי "עד לפני שבוע לא היה נוהל כזה. הסנקציה הגדולה שעכשיו התחדשה היא שהכסף לא יוחזר לסמינרים. לצערנו, עד עתה, שהסיבה נעלמה, כלומר אם ההורים נשברו והלכו לסמינר אחר או שהסמינר קיבל את הילדה לבסוף, המוסד קיבל את הכסף. מעתה, הם לא יקבלו את הכסף בדיעבד. חודש היה סנקציה? הכסף לא יחזור. הוצאנו הנחיות ברורות ביותר. הכספים האלה לא שלהם" אומר דרעי.

על ירידת אופציית 'רישום אזורי' מהפרק, אומר דרעי "זה לא היה פשוט וכולם יודעים את דעתי שאני רוצה רישום איזורי ואני גם עכשיו חושב שטובת הילדות זה רישום איזורי. אבל בשביל זה צריך שינוי חקיקה ובשביל זה צריך 61 אצבעות. המחנה הציוני ויש עתיד, לא שותפים שלי. יהדות התורה לא מסכימים להליך הזה אז בנט אומר 'אני מסכים אתך שרישום אזורי טוב אבל לא נלך נגד השותפים שלי' ואז אני נותר אל מול שתי אפשרויות. האחת, לשבור את הכלים ואז נמצא עוד פעם את יש עתיד מקימים ממשלה ויכול להיות שהבית היהודי ילך אתם ביחד ואנחנו נהיה בחוץ ומי שזוכר בשנתיים שהיינו בחוץ איך מוסדות החינוך כמעט וחוסלו. אני הגעתי לחשיבה שנעשה במקסימום שאפשר ומתחנו את הקו ושותפינו יודעים ופרוש יודע שאם הם ינסו לקלקל את התקנות הללו, פה אני אשבור את הכלים" מאיים דרעי בפירוק הקואליציה.

דרעי מספר כי ישנה מצוקה משמעותית בכיתות לבנות הסמינרים "יש מצוקה נוראה בעיקר בירושלים של כיתות. בלי עין הרע הציבור גדל והבניה כמעט 0 כשאני מכריח מנהלי סמינרים בדמעות ותחנונים והם מראים שיש 50 ויותר בנות בכיתה. אנחנו בונים תכנית שתעזור להרחבת כיתות. אם חלילה וחס אחרי כל המאמצים שעשינו ונעשה לא יקבלו את הבנות אני לא רוצה לומר מה נעשה. אני אומר לך בחודש אלול סמינרים שלא ישמעו לנהלים לא יוכלו לפתוח את הסמינרים כי בלי כסף הם לא יוכלו לפעול וזה בלי להזכיר את ההליכים המשפטיים. אנחנו לא קופת גמ"ח שמחזיקים להם ומחזירים את הכסף. הכסף לא יגיע אליהם".

דרעי משבח את התקנון שפורסם ואומר כי הוא נבנה על סמך תובנותיהם של נציגי ש"ס ברשויות "לא ראיתי הרבה זמן תקנון כל כך מפורט לפרטי פרטים. גם נושאי רוחניות וציונים. הכל מפורט שם לפרטי פרטים".



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    כבר לא מאמינים לך, אריה.

  2. 5

    דרעי פועל נגד גדולי ישראל, ואחרי זה מבקש סליחה. בשביל מה דרעי ביקש סליחה מהרב שך בכניסה לכלא? בכדי להמרות שוב את דעתם של גדולי ישראל?
    במכתבם של גדולי התורה שליט"א, שנכתב לפני מספר חודשים, ביום כ"ח אב תשע"ו נכתב:
    "באנו בזה לגלות את דעתנו שהסמכות והחלטה בקבלת תלמידות הינם של מנהלי הסמינרים בלבד. ואין לשום גורם חיצוני כגון משרד החינוך, עיריות, ראשי מועצות, או כל גורם רשות כל שהיא להתערב בדבר. וכך היה דעתם של מרנן הגרא"מ שך והגרי"ש אלישיב זצוק"ל, שהתערבות של גורם חיצוני הינו חורבן החינוך".
    על המכתב חתומים מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן שליט"א והגאון האדיר רבי חיים קנייבסקי שליט"א.
    דרעי פתח במלחמה מול עולם התורה מתוך מחשבה מוטעית שלאחר פטירתם של גדולי עולם , העולם נהיה הפקר וניתן לו האפשרות לחגוג בהפקרותו! יש לו טעות מרה, הוא רוצה מלחמה, ויקבל מלחמה ועוד איך, עולם התורה אינו הפקר! חינוך בנותינו אינו הפקר!

  3. 4

    תרגיל פולטי למלכוד הבית היהודי בהצהרות מיותרות

  4. 3

    מה הפחדנות הזו? גם לבית היהודי יכול להפסיד הרבה! חוק ההסדרה יכול להשתנות בחקיקה מחדש!(האיום על מודיעין עלית לא כל כך מאיים, יתנו פיצויים החרדים יתפנו ולא ינהלו מלחמה על חשבון יסודות התורה ושמירה על לומדי התורה)
    ובכלל, הכסף להתנחלויות זורם בנהרות איתן שלא היה כדוגמתם, החטיבה להתישבות יהודית התמסדה ומשמינה, כל זה גם יכול להשתנות לרעת הבית היהודי! לא צריך לתת להם הרגשה שאנחנו בני ערובה! שיפסיקו כבר להתעלל בנו!

  5. 2

    שימו לב ! כל דבר שאריה עושה למען כלל החרדים הוא מוצלח יותר מרוב הנציגים. הרחבת אלעד. דיור בלכיש. וכו' וכו' אך בכל מה שנוגע ליחסים הפנימיים בציבור החרדי, הוא נכשל. חבל, כי הוא באמת יכול להוציא מעצמו יותר ע"י הדברות כמו גם ע"י שיתוף אינטרסים.