ראש הממשלה בהתייחסות ראשונה לתקיפה: מי שיפגע בנו נפגע בו שבעתיים

    מוטי סבן No Comments on ראש הממשלה בהתייחסות ראשונה לתקיפה: מי שיפגע בנו נפגע בו שבעתיים
    חברי הקבינט בסיור בצפון צילום: קובי גדעון, לע"מ
    23:29
    01.06.24
    אבי יעקב No Comments on נס גלוי: ישראל בן יעל שנפצע באורח אנוש – התעורר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר התקיפה האיראנית ההיסטורית  לראשונה על ישראל והתקיפה הנרחבת של ישראל במהלך הלילה בעקבות התקיפה, שבמהלכם הושמדו רוב נכסי איראן בסוריה, ראש הממשלה בהצהרה ראשונה על האירוע:

    ״איראן חצתה קו אדום. התגובה שלנו הייתה בהתאם. צה"ל ביצע תקיפה נרחבת מאוד נגד מטרות איראניות בסוריה. בזכות היערכות נכונה של כוחותינו גם בהתקפה וגם בהגנה, הפעולה האיראנית נכשלה. אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל. עם ישראל גאה בצה"ל ועם ישראל סומך על צה"ל.

    אנחנו נמצאים במערכה ממושכת, והמדיניות שלנו ברורה: לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה.

    אתמול העברתי מסר ברור למשטר אסד: הפעולה שלנו מכוונת נגד מטרות איראניות בסוריה. אבל אם הצבא הסורי יפעל נגדנו, אנחנו נפעל נגדו. זה בדיוק מה שקרה אתמול, סוללות של הצבא הסורי ירו טילי קרקע-אויר נגדנו, ולכן פגענו בהן.

    הקהילה הבינלאומית צריכה למנוע את ההתבססות של כוח קודס האיראני בסוריה. אנחנו צריכים להתאחד כדי לכרות את זרועות הרשע המתפשטות שלו שם ובכל מקום.

    אני חוזר ואומר: מי שיפגע בנו – אנו נפגע בו שבעתיים, ומי שנערך לפגוע בנו – נפעל לפגוע בו קודם לכן. כך עשינו וכך נמשיך לעשות״.

    התקיפה החסרת תקדים של צה"ל בסוריה כנגד מטרות איראניות, זכו במפתיע לגיבוי מן העולם ואף ממדינה ערבית בחריין ששר החוץ שלה פרסום כי יש זכות לישראל לתקוף כל מטרה שמאיימת עליה.

    כמו כן גרמניה ובריטניה גינו את ההתקפה האיראנית לראשונה על ישראל והגנו על זכותה של ישראל להגן על עצמה, הבית הלבן פרסם הודעת גינוי לאיראן ואמר כי היא תשא בכל ההשלכות עליה. גורמים אמריקניים שלחו מסרים מאיימים לכיוון איראן : אם תפגעו בישראל אנחנו נפגע בכם.

    נראה שהמערכה שמוביל ראש הממשלה זוכה להצלחות צבאיות וגם מדיניות דבר שהוא חסר תקדים בהיסטוריה הישראלית.



    0 תגובות