ליאון: "אתן הכל ל'אגודת ישראל' חוץ מרוטציה על ראשות העיר"

    יעקב גפן 2 Comment on ליאון: "אתן הכל ל'אגודת ישראל' חוץ מרוטציה על ראשות העיר"

    "יש לי 50,000 מצביעים ואפי' יותר חוץ מהחרדים בשביל לנצח" מצהיר המתמודד לראשות העיר ירושלים משה ליאון במהלך ראיון ל'מהדורה המרכזית' | על העימות: "הגעתי מוכן". על 'אגודת ישראל': "אפשר לדבר על הכל, אתן תפקיד בכיר מאוד ליוסי דייטש"

    21:26
    01.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on התגובה הישראלית למתווה ביידן: שלוש גרסאות סותרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המועמד לראשות עיריית 'ירושלים' משה ליאון הזוכה לתמיכת 'דגל התורה' ומפלגת 'ש"ס' התראיין היום (ראשון) למהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן. ליאון נשאל על מידת תמיכת דגל התורה, האם יש לו 50,000 אלף קולות חוץ מהחרדים כדי לזכות בניצחון והאם הדלת נסגרה ל'אגודת ישראל'?

    הראיון נפתח, בתמיכה של 'דגל התורה' שכזכור לא יצא מכתב תמיכה של גדולי ישראל עדיין, האם ישנה כאן אמירה: "לא הבנתי על איזה ספקולציות דיברו, ידעתי מאז ערב יום כיפור שיש לי תמיכה של 'דגל התורה' ערב יום כיפור הייתי אצל מרן הרב קנייבסקי שנתן לי את ברכתו".

    עוד הוסיף ליאון לחדד את ההבדלים בין אז לעכשיו, "הבחירות הקודמות לא כמו שהיו בפעם שעברה בעניין תמיכת הרבנים, לא זכור לי מתי יצא מכתב התמיכה בי בבחירות הקודמות, אני כן זוכר שבחול המועד סוכות, נפגשתי עם מרן הרב שטיינמן זצ"ל וגם עם מרן הגר"ח קנייבסקי שיבדלחט"א.

    התמיכה בשכונות: "אני לא נשען רק על הקולות של החרדים, זאת טעות, יש לי תמיכה רחבה בתוך השכונות בירושלים, אני מסתדר עם הקולות של דגל וש"ס וגם יצטרפו אליי עוד סיעה אחת, יש לי תמיכה רחבת של הציבור הירושלמי בבחירות, מי שרוצה לחשוב אחרת שיהנה מזה"מסכם ליאון.

    מאיר פרוש טוען כי לפי החלוקה שלו, אגודת ישראל ודגל התורה יותר מ60 אלף קול, ש"ס תגיע ל30 אלף קול, הפלג 7 אלף קול, חרדלניקים איתם אפשר להגיע ל-103 אלף קול, עד 108 אלף קול. זה יותר מ-40% מהקולות. מול המתמודדים אלקין וברקוביץ שמחלקים את הקהל החילוני והדתי הניצחון של יוסי דייטש מובטח, וכולם הבינו שיש היתכנות לדייטש לנצח. פרוש סיפר כי ליאון הבטיח לו שיש לו 40 אלף קול בונקר, עכשיו הוא אומר 30 אלף קול, האם באמת יש לו את המספר הזה? האם ליאון יכול לנצח?

    ליאון השיב על הניתוח של מאיר פרוש: "אני מעדיף לא להתייחס למה שנאמר אני לא רוצה להתכתש איתו" עוד אמר ליאון: "אני יודע שזה כואב ומנהיגי הדור החרדי החליטו לתמוך בי, אז מה הבעייה? מקשה ליאון. "אני חותם לך שבעוד 3 וחצי שבועות אני מנצח עם התמיכה שיש לי בסיבוב בראשון. אני יודע היטב מי עומד מאחוריי ואיזה קהל גדול יש לי, ההסתדרות תומכים בי וועד עובדי עיריית ירושלים, הם באים ואומרים לי שהם רוצים שאני יהיה ראש העיר, שכונות גילה, ארמון הנציב קריית מנחם ועוד שכונות שתומכות בי".

    האם באמת כל הגופים שאתה מזכיר מגיעים ל-50,000 איש שיצביעו לך? "אני מאמין שגם נעבור את המספר הזה, אתם הספדתם אותי שאני יכול לארוז וללכת, אבל אני אדם רציני אני יודע בידוק מה אני עושה, ולכן שאומרים את כל המשפטים האלה, מבין את כל הצער".

    העימות בין כל המתמודדים: "ברור התכוננתי לעימות, אתה חייב לחשוב בדיוק מה אתה אומר והגעתי מוכן. העימות לא משנה בקולות, יש לנו פאנלים בבתי ספר בעיר, אתה כל הזמן מנסה לחשוב מה אתה רוצה להפתיע, אין כאן הכרעה".

    האם יש לך אור ירוק לנהל משא ומתן עם 'אגודת ישראל'? "דגל התורה וש"ס מאוד מאוד רצו שבסוף בקואליציה תהיה 'אגודת ישראל", אני מעריך מאוד את יוסי דייטש באופן אישי ואני אתן לו תפקיד בכיר מאוד. יש הרבה על מה לדבר ובסופו של דבר הם יהיו איתי יחד בקואליציה".

    ליאון הוסיף: לקחתי בחשבון שאגודה הולכת להיות שותפה בכירה בקואליציה והם יקבלו תפקידים מאוד בכירים בקואליציה איתי. שעה אחת נשב בייחד ונפתור את הכל". עוד הוסיף ליאון: "יש אפשרות לדבר על הכל חוץ מרוטציה על ראשות עיר בראשות מקומית אין אפשרות לעשות רוטציה, אני מתכוון לשמש בכמה קדנציות בראשות העיר".

    אם אתה מגיע לסיבוב השני ואתה רואה שיש לך בעייה, למי תעביר את קולותיך? "זה שאלה רטורית ולא רלוונטית, אני בעזה"י אנצח בסיבוב הראשון ואמשיך קדימה בשנים הקרובות לקדנציות נוספות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      את זה אתה אומר לפני הבחירות בוא נחכה ונראה מה באמת יהיה