האם קרן ההשקעות מונעת מעובדיה להתאגד?

    צבי טסלר No Comments on האם קרן ההשקעות מונעת מעובדיה להתאגד?

    נראה כי קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל עושה הכל על מנת שעובדיה לא יתאגדו | עדויות העובדים ומה תגובת החברה?

    אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנהלת חברת המ-לט, אשר נמצאת בבעלות קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, פועלת מזה מספר חודשים נגד מאות עובדי החברה ומונעת מהם את הזכות להתארגן דרך ההסתדרות הלאומית, כך טוענים גורמים בקרב העובדים במקום. החברה אשר נמצא בציפורית אשר בצפון הארץ, אמונה על יצור אביזרי צנרת, ברזים ושסתומים לתעשיית השבבים. חברה זו הינה  בעלי פטנט עולמי ייחודי. 500 עובדי החברה מבקשים להתאגד דרך ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה מונעת זאת מיהם.  הנהלת החברה הגדילה לעשות, ופגעה בשבוע שעבר באופן גס ובוטה במערך ההסעות של העובדים וזאת כדי לשבש את הליך התארגנות העובדים בהסתדרות הלאומית.

    קרן פימי (FIMI, First Israel Mezzanine Investors) היא קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל. הקרן הוקמה בשנת 1996 והיא בעלת  הון של 3.2 מיליארד דולר. בשנת 2012 השלימה קרן פימי גיוס לקרן החמישית בהיקף של כ- 850 מיליון דולר.

    קרן פימי נבחרה לקרן ההשקעות הפרטית הטובה בעולם בשנת 2012 וברבעון הראשון של 2013 על ידי חברת המחקר האמריקאית פרקוין Prequin.. בשנת 2016 השלימה קרן פימי גיוס לקרן השישית בהיקף של 1.1 מיליארד דולר.

    לפני מספר שבועות,  בית הדין הארצי לעבודה התעסק עם סוגיה זו והכיר כי פעולה זו בדיוק  של פגיעה במערך ההסעות הינה כהפרעה להתארגנות בפסק הדין בעניין מפעל מעדנות של תנובה כי  "מעדנות הפריע להתארגנות של הלאומית" כדלקמן: "תחילתה של ההתארגנות הייתה בהקמת עמדת החתמה של הלאומית מחוץ לשטח המפעל". בהמשך תצהירו סיפר שמי כי בסביבות השעה 9:00 של יום 19.12.18, מסר לו חבר  ועד הפעולה בלאומית, מר רונן אזולאי, כי הנהלת מעדנות החליטה להכניס את הסעות העובדים לתוך המפעל, כשברגיל הן עוצרות מחוץ למפעל".

    "באמצעות הכנסת ההסעות לתוך שטח המפעל, ללא עצירה בשעריו, מנעה מעדנות מהעובדים שהגיעו בהסעות יצירת קשר עם נציגי הלאומית. בכך לא אפשרה לאותם עובדים לראות את הדוכן, לגשת אליו, לשוחח עם נציגי הלאומית ולחתום על טופסי ההצטרפות ללאומית, אם היו חפצים בכך."

    זבולון (שם בדוי) אחד העובדים,  אשר עובד במפעל מזה עשור אמר כי הוא מזועזע מהתנהגות ההנהלה: "כל הזמן הם אומרים בשביל מה לכם? זה לא ייתן לכם שום דבר. הסתדרות הלאומית לא יעזרו לכם. העבודה היא 12 שעות ביממה ואני לא נמצא בבית. עכשיו ההסתדרות הלאומית רוצה לדאוג לנו לתנאים טובים וההנהלה עוצרת זאת בכל מחיר. אני הבנתי שהם לא ייתנו לנציגי ההסתדרות הלאומית להיכנס למפעל כלל.  הם כנראה לא רוצים לתת לנו את מה שמגיע לנו. לדעתי יש להם מה להסתיר מאיתנו. עשר שנים אני שם אני עובד המון שנים ולא עלה לי השכר. רק ממה שהמדינה נותנת כשכר מינימום. אין לנו קרן השתלמות, אין לנו כלום.  המפעל מעלה משכורת חודש לפני המינימום כדי להראות שהוא כאילו מעלה שכר לבד. קונים אותנו במילים, אפס במעשים. אומרים לנו אתה בחור טוב אבל שום דבר לא משפיע על השכר שלנו. עם מילים טובות לא קונים במכולת".

    לדבריו, "מנהל במפעל אמר לנו: "לא כדאי לכם – לא מסכים לאסוף ולהחתים אנשים" ביום שהם ידעו שהתחילה התעניינות –  ההסעות נכנסו פנימה ישר למפעל והפגיעה בהתארגנות שלנו החל. אנחנו תרמנו כ"כ הרבה למפעל ואני מרגיש שזורקים אותנו".

    איתמר שרוני, סמנכ"ל אגף הגיוס בהסתדרות הלאומית הוסיף כי: "הנהלת המ לט עושה כל שביכולתה לפגוע ולרמוס את זכותם החוקית של עובדיה מלהתאגד בהסתדרות הלאומית, לראשונה בתולדות החברה. אין לנו אלא להצר על פעולות אלו של החברה אשר בבעלות קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל.מצופה מחברה בסדר גודל כזה, על יועציה ובעליה לכבד את הזכות הבסיסית של עובדיה המסורים להתאגד. אנו דורשים מהנהלת החברה להפסיק לאלתר את הפגיעה בעובדים ובהליך התארגנותם. ועד העובדים ועובדי החברה נחושים להשלים את הליך התארגנות העובדים ומקווים כי הנהלת החברה תתעשת בהקדם, תכיר ביציגותה של ההסתדרות הלאומית ותחל לנהל משא ומתן לכינון הסכם קיבוצי מיוחד לעובדיה".

    בכתבה שפורסמה בכלכליסט, הובאה תגובת החברה: "המ-לט מצרה על הטענות המסולפות והפוגעניות שאין להן שום אחיזה במציאות. המ-לט היא חברה שומרת חוק, המכבדת ומוקירה את עובדיה ואת תנאי עבודתם, לרבות את זכותם להתאגד או שלא להתאגד בשורות ארגון עובדים כזה או אחר לפי בחירתם. הטענות על פגיעה בעובדים או רמיסת זכויותיהם על רקע נסיונה של הסתדרות עובדים לאומית לצרף עובדים לשורותיה, הן חסרות שחר ומוטב היה לולא נטענו כלל".



    0 תגובות