מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף בפסק: "להיות זמינים ולהפעיל כרוזים בשבת"

    איתי גדסי No Comments on מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף בפסק: "להיות זמינים ולהפעיל כרוזים בשבת"

    מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף בפסק הלכה: בתי הכנסת שבבתי החולים יסגרו בשל הקושי בשמירת מרחק של 2 מטר מאדם לאדם | כל הפרטים

    Sephardi Chief Rabbi Yitzhak Yosef delivers a lesson at the Har Etzion Yeshiva in the Jewish settlement of Alon Shvut, in Gush Etzion, on November 11, 2018. Photo by Gershon Elinson/Flash90 *** Local Caption *** ????? ?? ????? ???? ???? ?????? ????? ??????? ????? ???? ????? ???? ???? צילום: פלאש 90
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר הקורונה וההלכה: מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף מפרסם הערב (חמישי) בתשובה לשר הבריאות פסק הלכה הקובע כי, "אין ספק שכל מי שנבדק לקורונה עליו להשאיר בשבת מכשיר פלאפון זמין, שיוכלו לעדכנו על מצבו ולאן עליו להתפנות… גם מי שלא נבדק ישאיר את הפלאפון זמין, כדי שאם ימצא שהוא שהה בקרבת חולה מאומת ועליו לשהות בבידוד, יוכלו להודיעו בהקדם".

    הראשון לציון הוסיף עוד, "כי יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיכריז בשבת באזורים דתיים וחרדיים על חובת בידוד, לפי האזורים שיתברר במהלך השבת שחייבים בבידוד".

    בחלק נוסף של הפסק הוא הורה לסגור לאלתר את בתי הכנסת שבבתי החולים, בשל החשש לשלומם של מתפללים עם מערכת חיסונית נמוכה, וחוסר היכולת לקיים את הוראות הבטיחות של משרד הבריאות, המונעות שהייה של יותר מ-10 אנשים בבית כנסת עם מרחק של 2 מטרים זה מזה.

    פסק ההלכה התקדימי ניתן במענה לשאלות ההלכתיות המתעוררות במצב החירום כמוהו לא ידעה ישראל. מאגף ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במגזר החרדי שע"י משרד הבריאות נמסר הערב, "פסקי הדין של גדולי הדור מדברים בעד עצמם ומלמדים על עת החירום המחייבת פעילות מואצת בטרם פורענות חלילה.

    אנו פועלים באופן נמרץ לתכלל את כלל הפעולות הנדרשות לביצוע מבצעי של ההודעות לציבור החרדי בשבת במקרה הצורך. אנו שבים ומדגישים את המחוייבות והדחיפות להישמע לכל הוראות משרד הבריאות כדי להיאבק בנגיף".

    מצורף לעיונכם פסק הדין



    0 תגובות