למרות ההבטחות: הקואליציה הפילה את החוק להגדלת שכר החיילים

    איתי גדסי No Comments on למרות ההבטחות: הקואליציה הפילה את החוק להגדלת שכר החיילים

    53 חכי"ם מהקואליציה התנגדו לחוק להגדלת שכר חיילי הסדיר, 48 חכי"ם מהאופוזיציה תמכו בחוק. יוזם החוק ח"כ כהן, "רק השבוע גנץ קידם חוק להארכת חיילי החובה בחודשים אבל להעלות את שכר חיילי החובה לא מצא זמן לקדם"

    גזירות ליברמן צילום: פלאש 90
    17:00
    03.06.24
    נתי קאליש No Comments on משרד החקלאות הכחיש פניות בנושא הכלבים; העירייה מציגה תיעוד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב מפירים הבטחות: מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק להגדלת שכרם של החיילים בשירות סדיר, של חבר הכנסת אלי כהן. 48 חכי"ם תמכו בהצעה מול 53 חכי"ם שהתנגדו. ההצעה ביקשה לקבוע כי התגמול הניתן לחייל בשירות חובה יעמוד על מחצית משכר המינימום במשק.

    כזכור אחת מהבטחות הבחירות של שר האוצר ליברמן היא לעלות את שכר חיילי החובה.

    בדברי ההסבר לחוק נכתב: "כיום, חייל בשירות חובה אינו מתוגמל בשל שירותו בסכומים המאפשרים לו לנהל אורח חיים עצמאי בדומה לבני 18 במדינות אחרות. הצעת חוק זו נועדה לתגמל כל חייל בשירות חובה בשכר חודשי בגובה של מחצית משכר המינימום במשק. כך ניתן יהיה לתת לחייל תמורה מינימאלית הולמת בעבור הזמן והמאמצים שהוא מקדיש לטובת המדינה".

    יוזם החוק ח"כ כהן אמר: "אני אומר לכם חברי הקואליציה היום שאתם יורדים כן מהכנסת עם הנהגים והעוזרים, תסתכלו בעיניים לחיילים שעומדים בטרמפיאדה. לחיילי גולני שנמצאים עכשיו ברובעית, לתצפיתניות שנמצאות עכשיו בסוריה. ללוחמים שלנו בצנחנים, בנחל, בגבעתי, בכיפת ברזל, בקרקל, בחטיבות וביחידות".

    ח"כ כהן הוסיף, "תסתכלו לילדים האלה שנותנים את הנשמה שלהם 24/7 ותגידו להם שלא מגיע להם. תחשבו עליהם שאתם עושים את זה. רק השבוע גנץ קידם חוק להארכת חיילי החובה בחודשים אבל להעלות את שכר חיילי החובה לא מצא זמן לקדם על אף שפניתי אליו והצעתי להתחיל לפחות מיידית בלוחמים".

     



    0 תגובות