שולחן ראש השנה • יינות החג המומלצים לשנת תשע"ד

    אתר קול חי | צילום: יח"צ No Comments on שולחן ראש השנה • יינות החג המומלצים לשנת תשע"ד
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחזירים עטרה ליושנה – מצטרפים לתנועת הריזלינג העולמית עם התשובה הישראלית- ריזלינג חצי יבש מבציר 2012 מסדרת גמלא – יין אידיאלי לפתיחת ארוחת החג. לצידו, נהדר ומרענן השרדונה מסדרת גמלא, בציר 2012, מומלץ לצד מנות דג ועוף. ולאוהבי האדום ממתין גמלא "השמורה" קברנה סוביניון 2010 – אידיאלי למנות בקר וקדירה.

    גמלא ריזלינג לבן 2012 צילום דניאל לילהיקב 'רמת הגולן' מצטרף לתנועה העולמית לעידוד שתיית יינות מזן הריזלינג, ובמיוחד לרגל החג מציג את הגרסה הישראלית לריזלינג חצי יבש – גמלא ריזלינג לבן 2012, מרענן ואידיאלי לפתיחת ארוחת החג. גמלא ריזלינג מבציר 2012 מיוצר מענבי ריזלינג לבן הגדלים בשני כרמים הממוקמים בצפון רמת הגולן. גמלא ריזלינג לבן 2012 מציג ניחוחות פרחים, מלון, קליפת לימון, אפרסק וקלמנטינה, יחד עם רמזים של מנטה טרייה. זהו יין חצי יבש מרענן, המתאפיין בגוף בינוני, מתיקות מרומזת ואופי זני קלאסי מובהק. גמלא ריזלינג לבן יהיה במיטבו עד שנתיים ממועד הבציר. רועי יניב ב'יקב רמת הגולן' ממליץ: "נסו את היין כאפריטיף, או עם כנפי עוף בסגנון סיני חריף, פונדו גבינה מבעבע, או דג צלוי ברוטב עגבניות פיקנטי" ניתן לרכוש את היין בחנות היקב בקצרין, בחנויות המתמחות וברשתות השיווק, מחיר מומלץ לצרכן 48 ₪. לקראת החג ניתן למצוא את היין במחירים אטרקטיביים במיוחד.

    לאוכלי מנות דג ועוף מומלץ לסעודות החג גמלא שרדונה 2012 המיוצר כולו מענבי שרדונה שנבצרו בכרמים הממוקמים באזורים הגבוהים והקרים ביותר של רמת הגולן, אזור שהוכיח עצמו כאידיאלי לגידול זן לבן קלאסי זה. התיישנות בחביות עץ אלון במשך 4 חודשים, תרמה לעושרו המעודן של היין ולנגישותו. גמלא שרדונה 2012 מציג מאפיינים של פרי טרופי, המאוזנים עם ניחוחות לימון, פרחים ותבלין ורמז לעץ אלון. זהו שרדונה בעל גוף בינוני, המשלב רעננות נהדרת עם טעם מהנה. היין מוכן לשתייה כעת, ובתנאי אחסון נאותים יישמר עד כארבע שנים מהבציר. לדברי רועי יניב: "היין יתאים במיוחד לצד סלמון אפוי, לברק בגריל, או עוף במעטה קל של פסטו." מחיר מומלץ לצרכן 55 ₪.

    Gamla_Cabernet Sauvignon_2010גלעד לרוםחובבי היין האדום יוכלו לשתות בחג את גמלא "השמורה": קברנה סוביניון 2010 המציג ניחוחות פרי של דובדבן בשל ופטל שחור, לצד רמזים של שוקולד מריר, עשבי תיבול טריים ועץ אלון צרפתי. גמלא "השמורה" קברנה סוביניון הוא בלנד מיוחד של קברנה, המדגיש את הצד העשיר והבשל יותר של זן זה. בעוד שהיין מהנה לשתייה כעת, הוא ימשיך להשתפר במשך השנים ויתיישן באלגנטיות עד עשור משנת הבציר. גמלא "השמורה" קברנה סוביניון 2010 מורכב מענבי קברנה סוביניון המגיעים ממספר כרמים ברמת הגולן הקרירה ומכרם אחד הממוקם בגליל העליון. היין התיישן במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. יניב: "נסו את היין עם צלי בקר עסיסי, נתח פריים ריב בשום, או קדירה עשירה בטעמים." מחיר מומלץ לצרכן 86 ₪.

    הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף

    set2_00069_2_MR



    0 תגובות