המשבר בשיאו: למעלה מאלפיים מתמחים צפויים להגיש את התפטרותם

    צבי טסלר No Comments on המשבר בשיאו: למעלה מאלפיים מתמחים צפויים להגיש את התפטרותם

    למעלה מאלפיים מתמחים במערכת הבריאו מתכוונים להגיש במהלך היום את התפטרותם, בטענה שהמהלך המוצע של משרד הבריאות מיטיב רק עם עשרה אחוזים מהם

    בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר במערכת הבריאות בשל מחאת המתמחים: למרות האישור אתמול שנתן משרד הכלכלה לקיצור תורנויות המתמחים ברפואה בעשרה בתי חולים בפריפריה בכל התחומים למעט כירורגיה, הודיעו חברי ארגון המתמחים מרשם כי בכוונתם להגיש במהלך היום (חמישי) מכתב התפטרות משותף של יותר מאלפיים מתמחים ועובדי רפואה בתחומים שונים- בטענה שהמהלך המוצע של משרד הבריאות מיטיב רק עם עשרה אחוזים מהם.

    שר הבריאות הורביץ הצהיר אמש כי המתווה לקיצור התורניות הוא "הישג היסטורי משמעותי" והפציר במתמחים המוחים שלא להתפטר מתפקידם ולקבלו.

    בתוך כך, חברי קבינט הקורונה אישרו אמש במשאל טלפוני הקלות בהגבלות התו הירוק: החל ממחר (שישי) יבוטלו תנאי התו באזורים פתוחים במסעדות ובבריכות שחייה מקורות ויחולו בהם נהלי תו סגול.

    מיום שני הקרוב יבוצע מהלך זהה של החלפת תו ירוק בסגול גם בפעילות המצריכה התקהלות בשטחים פתוחים בעיקר באטרקציות לתיירים ונופשים.

    הקבינט לא קיבל החלטה בעניין חדרי כושר ונכון לעכשיו אין שינוי בפעילותם.

    עוד הוחלט, כי בשל המשך הקשיים הטכניים בהנפקת תו ירוק חדש ישאר בתוקף התו הישן עד יום ראשון י"א בחשוון בעוד עשרה ימים וכמו-כן ניתן יהיה להנפיק עד אז תעודת קורונה עם תאריכי החיסון שתהווה חלופה זמנית לתו ירוק חדש בתוקף.

    המטה החרדי במשרד הבריאות החל במסע הסברה חדש לעידוד התחסנות לנוכח הנתונים המעודדים של הירידה בתחלואה ובמספר החולים שמצבם קשה, שלדברי מומחי הבריאות המייעצים למשבר הקורונה – נובעים מהעליה בקצב ההתחסנות. המסר העיקרי קובע כי מי שאינו מתחסן- מהמר על בריאותו.

    מנתונים שנחשפו במסגרת מסע ההסברה החדש 82% מהחולים הקשים מתחת גיל 60 אינם מחוסנים כלל, 16% הינם מחוסנים באופן חלקי עם 2 מנות חיסון ורק 2% מהחולים הינם מחוסנים ב-3 מנות חיסון.

    מחקרים חדשים שנערכו בישראל קבעו כי החיסון אינו מזיק לפעילות הלב ואישרו את הקביעה כי יש צורך בחיסון שלישי בשל ירידת נוגדנים לנגיף לאחר שני חיסונים ככל שחולף הזמן ממועד קבלתם



    0 תגובות