המגזר החרדי מצטרף לטרנד הירוק: קק"ל חנכה כיתה ירוקה חדשה באלעד

    אתר קול חי | צילום: ששון תירם 1 Comment on המגזר החרדי מצטרף לטרנד הירוק: קק"ל חנכה כיתה ירוקה חדשה באלעד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: "הקמת הכיתה הירוקה היא חלק ממחויבותנו לשמירת הסביבה ולשמירת עבודת הבורא"

    "הקמת הכיתה הירוקה היא חלק ממחויבותנו בקרן הקימת לישראל לשמירת הירוק והסביבה ולשמירה על מעשה ידיו של הבורא. זוהי הכיתה הירוקה הראשונה שנחנכת במערכת החינוך החרדי"- כך הכריז השבוע יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, במהלך בחנוכת הכיתה הירוקה בבית הספר לבנות 'אור האמת' ביישוב אלעד.
    שטנצלר הדגיש כי בית הספר 'אור האמת' נבחר בשל מחויבותו לנושא הסביבתי. "אני מאמין ביכולתן של התלמידות להשפיע על הקהילה ולהוביל את המנהיגות הסביבתית במקום".
    הכיתה נחנכה במסגרת פרויקט של קק"ל, תוכנית להקמת כיתות לימוד פתוחות בחצרות בתי הספר, הכיתות ישמשו לתוכניות לימוד לשמירה על הסביבה ולטיפוח הוטמעה של ערכים אקולוגיים. במסגרת התכנית עתידות לקום כ- 750 כיתות בכל רחבי הארץ, במהלך 3 השנים הראשונות.
    לדברי יו"ר קק"ל אפי שטנצלר: "לא בנינו את הכיתה הזו רק למען היופי. עשינו אותה כי אנחנו מאמינים שלפנינו יושבים תלמידות בעלות כשרון ויכולת. תלמידות שמסוגלות לגלות מנהיגות ולפעול למען הסביבה בבית הספר, בשכונה ובאלעד כולה".

    130314-JINIPIX-KKL-200

    הכיתות הפתוחות במבני העץ ישמשו מקום לפעילות והדרכה בנושאי סביבה וקיימות, גיאוגרפיה, ציונות ומורשת, ובנוסף ישמשו מקום למפגש, מנוחה ומשחק במהלך ההפסקות.
    קק"ל תבנה את כיתות הלימוד הפתוחות בבתי ספר שיעמדו בקוד הירוק של קק"ל, אלו יהיו בתי ספר שמשקיעים בצמחייה בחצרות, משקיעים בערכי לימוד לשמירה על איכות הסביבה, שמעודדים מיחזור בקרב תלמידי בית הספר ואשר מפעילים את תוכנית הלימודים של קק"ל לציונות אקולוגית.
    ראש העיר אלעד הרב יצחק עידן הודה בטקס ליו"ר קק"ל "על ההיכרות עם העיר ועל השקעתו במקום". "אני רואה פה כיתה שגם נותנת לנו ירוק וגם מנהיגות. הכיתה הזו תאיץ את התהליך שאנו מנסים לקדם בהפיכתה של אלעד לעיר ירוקה, ממחזרת ועם אחריות סביבתית". בטקס השתתפו לצד ראש העיר ויו"ר קק"ל גם סגן יו"ר קק"ל, גאל גרינוולד, הרב ישראל פרוש, סגן ראש העיר ובכירי העירייה.

    מנהלת בית הספר 'אור האמת' שירה צייטלין אמרה כי "אנו מאמינים שבית הספר הוא בית ספר לחיים, שמחנך את הבנות שינהיגו את הדור הבא, ולכן זוהי הזדמנות עבורנו בחנוכת כיתת מנהיגות ירוקה".
    במהלך הטקס ברכו התלמידות את יו"ר קק"ל על הקמת הכיתה. "כיתה זו תרחיב בע"ה דעת בלימודינו. אנו מודות לקק"ל על תרומתה הרבה להקמת הכיתה הפתוחה ורואים בכך צעד משמעותי בטיפוח מנהיגות צעירה בבית ספרנו".



    1 תגובות

    מיין תגובות