ח"כ רוטמן: "בנוגע לנבחרי ציבור – המשטרה מתנהל כארגון פשיעה"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ רוטמן: "בנוגע לנבחרי ציבור – המשטרה מתנהל כארגון פשיעה"

    ח"כ שמחה רוטמן בריאיון ל'קול חי': "כל שופט שידע על האזנה באמצעות הרוגלה ולא עצר את זה – לא ראוי להיות שופט וצריך להיות מודח מיידי. היו אנשים שידעו על השימוש בכלי הזה ופחדו לדבר. כולם צריכים להיעצר ולהיחקר"

    צילום: Sraya Diamant/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שמחה רוטמן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על פרשית החדירה המשטרתית לניידים. רוטמן התייחס תחילה לכך שבמקום לדבר על חוק האזרחות מדברים הבוקר על נושא הפריצה לניידים: "הנושא שעסקתי בו בחצי השנה האחרונה נדחק מפני הנושא שעסקתי בו בעשור האחרון", אמר רוטמן.

    הוא נשאל מה עשה הימין בשנים האחרונות לתיקון מערכת המשפט: "אני ח"כ משהו כמו תשעה חודשים. לפני זה הייתי בתנועה למשילות ודמוקרטיה ואני התרעתי שיש במדינת ישראל מערכות אכיפה, תביעה ושיפוט שהדבר האחרון שמעניין אותן זה זכויות אדם והן בעיקר צוברות עוד ועוד כוח".

    לדבריו "אני מחיתי, שכנעתי ח"כים לתמוך בנושא וקידמתי חקיקת חוק לביקורת על הפרקליטות שלצערי שרץ המשפטים דאז סירסה אותו אבל עדיין יש איזשהו חוק. כל הביקורת הזאת שלי נעשתה בלי שום קשר לנתניהו".

    הוא התייחס לאפשרות שראש הממשלה דאז נתניהו ידע על השימוש בתוכנת הרוגלה: "יש לי הרגשה שאם הוא היה יודע הוא לא היה מאשר אבל אני לא יודע". רוטמן טען כי שרי המשפטי וביטחון הפנים ידעו על הנושא אך פחדו לעסוק בו.

    הוא הזכיר את פרשיית "מסמך יצחקי", אז נחשף כי המשטרה אוספת ושומרת מידע על אישי ציבור ופוליטיקאים: "הכנסת קיימה אז דיון בנושא לאחר שנודע בצורה הכי ברורה שהמשטרה אוספת ומייצרת מאגר מידע על נבחרי הציבור שהמטרה היחידה שלו היא סחיטה באיומים. הגיע המפכ"ל לדיון בכנסת בנושא הזה ותוך כדי הוא הדליף לתקשורת פרטים ממשפט נתניהו כדי להסיט את דעת הקהל ממסך יצחקי".

    רוטמן תקף: "יש לנו משטרה שבכל הנוגע לנבחרי ציבור מתנהלת כמו ארגון פשיעה, ידענו, התרענו על כך אבל בכנסת לא עשו מספיק. אני עשיתי את המירב מחוץ לכנסת".

    לדבריו "תמיד היה ברור שזה מעבר לנתניהו, הטרגדיה הגדולה של המאבק כנגד הפגמים במערכת המשפט ומצד שני גם ההצלחה הגדולה – זה משפט נתניהו. אנחנו נלחמנו בנושא הזה הרבה לפני תיקי נתניהו. מה שקרה זה שהתיקים הפכו את זה למאוד מעניין ורלוונטי לקהל גדול שלא הכיר את הנושא ומצד אחד זה טוב, ומצד שני זה הפך את זה לנושא פוליטי".

    עוד אמר רוטמן: "כל שופט שידע על האזנה באמצעות הרוגלה ולא עצר את זה – לא ראוי להיות שופט וצריך להיות מודח מיידי. היו אנשים שידעו על השימוש בכלי הזה ופחדו לדבר. כולם צריכים להיעצר ולהיחקר".



    0 תגובות