סיפור מעניין: הוראה של ר' חיים לגבי עלייה מאוקראינה לארץ

    נתי קאליש 2 Comment on סיפור מעניין: הוראה של ר' חיים לגבי עלייה מאוקראינה לארץ

    לפני כמעט שלושים שנה, ניגש עו"ד יהודה גנוט אל מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל ושאל אותו אודות שתי בחורות שלא שומרות תורה ומצוות האם להעלות אותן ארצה | תשובתו של ר' חיים הייתה מפתיעה להפליא

    עו"ד גנוט אצל הרב קנייבסקי זצוק"ל
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד המשברים הגדולים שמתרחשים בימים אלה בעקבות הלחימה באוקראינה הוא משבר הפליטים. לפי הערכות האו"ם כבר כמה מיליוני בני אדם נעקרו מבתיהם ועברו את הגבולות אל הבלתי נודע.

    באופן טבעי התפתח דיון בישראל מה תהיה מדיניות ההגירה אליה בזמן הזה, בתחילה היה נראה ששרת הפנים שקד נוקטת בגישה של צמצום הקליטה ללא יהודים, אלא שלאחר לחץ מצד חברי הממשלה שונה המתווה והרחיב את מספר הפליטים שיורשו להיכנס ארצה.

    בעד הוויכוח הלוהט הוא על הגויים כדאי לשים לב לסיפור הבא שמגיע אלינו מעו"ד יהודה גנוט שפועל שנים רבות במזרח אירופה ובין היתר גם בקייב בירת אוקראינה, על מה ששמע מר' חיים קנייבסקי זצוק"ל לפני שנים רבות לגבי עלייה לארץ של יהודים דווקא.

    וכך הוא מספר ל'אתר קול חי': "בשנת תשנ"ה (1995) עבדתי בקייב שבאוקראינה. משפחה יהודית מקומית הייתה בקשר אתנו אך היא לא הייתה בקשר עם הקהילה היהודית ולא שמרו מצוות" מספר גנוט.

    "ההורים אמרו לי שיש להם שתי בנות בגילאי 17-16" ממשיך גנוט: " והן רוצות לעלות לישראל, וביקשו האם אני יכול לסייע להם. וכשביקרתי בארץ נכנסתי למעונו של מרן רבי חיים קנייבסקי לשאול בעצתו" אומר גנוט.

    גנוט ממשיך ומספר: "רבי חיים שאל אותי: האם הם 'שומרי מצוות'??, ומשעניתי בשלילה הורה לי מרן: 'אז אל תביא אותם לארץ ישראל'. הוספתי ושאלתי את מרן: 'אבל שם יש סיכוי שהן יתחתנו עם גוי!' ומרן השיב לי: ומה בכך ?? 'אל תביא אותם לארץ ישראל' חזר הרב על דבריו" מספר ייהודה גנוט.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כנרא זה לא הוראה גורפת. גם אני עליתי לארץ ללמוד במוסד חרדי יחד עם עוד מאות תלמידות (חילוניות) שלמדו שם במשך השנים וב"ה הקימו דור מבורך של יהודים חרדים. כתבות כאלה צריך להביא בזהירות ובאחריות. למעשה גם סבתא שלי כששמע עוד בשנות ה70 על עולים לארץ שאלה עם הם כבר למדו להתפלל.