הקשר המיוחד בין שני ענקים: הנכד בשיחה מרתקת

מהדורת הבוקר No Comments on הקשר המיוחד בין שני ענקים: הנכד בשיחה מרתקת

הרב יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה זצ"ל סיפר על הקשר המיוחד בין שני גדולי וענקי הדור מרן שר התורה ומרן הגרי"ג זצ"ל

שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון ר' גרשון אדלשטיין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה זצ"ל, שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית וסיפר על הקשר המיוחד בין סבו ובין מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל. "הקשר ביניהם התחיל עוד בישיבת לומז'ה. בשלב מסוים גם נהפכו למשפחה. היינו הולכים אליו בכל מיני הזדמנויות. לפני הבר מצווה שלי הלכנו אליו. גדלנו בבית שזה גדול שסבא אוחז ממנו. במהלך השנים ככל שגדולי ישראל הקודמים הלכו לעולמם ברור שנהיה ביניהם את הקשר הזה גם בדברים ציבוריים".

הוא סיפר: "היה מדהים לראות את ההערכה הגדולה ביניהם. הייתה איזו שאלה רפואית בעניין ר' יעקב אדלשטיין זצ"ל ור' גרשון הגיע ורצה לשמוע מה ר' חיים אומר. סבא שאל אותו בשביל מה באתם. והוא אומר לו וסבא אומר לו אתה בא אלי? יש נטייה לחשוב שהיו ביניהם חילוקי דעות, אבל תמיד זה הסתיים בדעה אחידה. אף פעם לא היה אצלם שיקול מה יחשבו עליהם וכדומה".

עוד סיפר נכדו של מרן שר התורה: "כשהלכנו עם סבא לנחם את בניו של הרב שטיינמן אחרי פטירתו. היה משהו שהוא חזר עליו כל הזמן ואמר שהרב שטיינמן היה אדם עניו, אבל לכלל ישראל יש חוש ריח ואי אפשר לרמות את הציבור. הציבור יודע מי גדולי ישראל האמיתיים. הרגשנו שהוא מתכוון גם על ההמשך. שלא נחשוב שהציבור נשאר ללא רועה. כל פעם בפטירת גדול דור אנחנו חוששים מה יהיה הלאה, אבל הקב"ה נותן לציבור את החושים לדעת מי גדול הדור".



0 תגובות